ZeSteigert schreef:Nee dat geloof ik wel haha.
Maar met dingen in het avondeten ofzo moet het toch lukken?
Ze heeft sowieso zelf altijd een bak met alle gv spul.
zelfde 'gevaren'.
als jij op de snijplank s ochtends stokbrood gesneden hebt, zitten er gegarandeerd gluten in de krassen.. die borstel/schrob je er ook niet even uit... over het algemeen zal men niet direct ziek worden van dat soort hoeveelheden, maar toch
Citaat:
Ik wil echt absoluut niks met vlees te maken hebben. Dus dat ik dat ga maken is geen optie.

Maar goed daarom kook ik ook niet elke dag natuurlijk. Ik weet wel ongeveer wat ze wel en niet eet maar ik ga haar er natuurlijk in betrekken voordat ik per ongeluk iets begluut koop

dat je niets met vlees te maken wilt hebben ok..
maar dan zou ik haar aanbieden dat zij kookt en eventueel vlees voor zichzelf maakt..
je kunt moeilijk verwachten dat ze naast een beperking, die medisch noodzakelijk is.
zich ook beperkt op andere gebieden, omdat dit voor jou een principe kwestie is..
ik zou met name het eiwit in het avondeten aan je vriendin overlaten.
zoals ik aangaf mijn zusje heeft coeilakie.. ik zal het niet in mijn hoofd halen om andere producten die glutenvrij zijn, zomaar uit haar dieet te schrappen alleen omdat ik ze zelf niet lust of wil..
heb zelf een pesthekel aan tomaten, ik lust ze niet, ik wordt letterlijk beroerd van de lucht.. ik haal ze abosoluut niet in huis. maar als zij hier is en een boerenomelet met tomaten en spek wil als lunch terwijl ik brood eet.. dan ga ik haar niet tegenhouden.. als de tomaat mij teveel wordt ga ik wel een blokje om.
naast het 'glutenprobleem' kunnen mensen met coeilakie ook issues hebben met het opnemen van bepaalde stoffen. ik ga dus niet lukraak dingen van het menu mikken, zonder te weten of die niet wellicht juist nodig zijn..
vergeet niet dat vlees bijvoorbeeld een goede ijzerbron is, en wie weet is jouw vervangende ijzerbron niet geschikt, omdat het slecht wordt opgenomen of slecht verteerd.
veel weet ik niet af van welke stoffen er minder goed opgenomen en of iedere vervanger wel of niet geschikt is.. dat zul je echt aan je vriendin zelf moeten vragen.. het ene lichaam is het andere niet.