Waarom gaat mijn cola dood?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Waarom gaat mijn cola dood?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 16:02

Op het werk hebben we altijd een flink voorraadje cola staan, maar voor de fles half leeg is, is alle koolzuur er ongeveer wel uit. En als ik iets vies vind ik het dooie cola :r

Hoe kan dit? De dop zit er stevig op, de koelkast staat niet echt superkoud, maar koelt genoeg, het is échte Coca Cola (wel met een Duits label, maar goed).

Wie helpt?

vuurneon

Re: Waarom gaat mijn cola dood?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:04

Iemand die te lang de fles open laat staan tijdens het inschenken vrees ik

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:04

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hier hetzelfde probleem, daarom halen we altijd kleine flesjes.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:07

Iedere keer als de fles open gaat, gaat er een deel van de prik uit. En koolzuur houdt ook op met bubbelen op een gegeven moment.
Snel opdrinken of niet lang laten staan is de oplossing :) of misschien blikjes cola kopen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:08

Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 14-07-14 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

misschien duurt het gewoon lang voor de fles half leeg is? :)

Warboel

Staat 'ie in de koelkastdeur? Wij hadden dat ook wel eens op werk, als de deur hard open getrokken wordt wordt de cola elke keer geschud zeg maar, en als de fles dan half leeg is is 'ie binnen no time zo dood als een pier :=

Ik vind dat ook echt zooooo smerig, mijn schoonmoeder vindt cola en fanta e.d. zonder prik allemaal lekkerder, dus zodra iemand er 1 glas uit gedronken heeft schudt ze 'm net zo lang tot de prik eruit is :r

Joscaa

Inderdaad niet lang laten staan. Al hadden wij een tijd geleden zo'n ding waarmee we de dop er weer vacuum op konden zetten, dan bleef hij lang goed!

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:09

Coca cola gaat inderdaad snel de prik af vooral als die meerdere malen geopend is. Haal ik nou pepsi in huis die behoud langer zijn prik. Natuurlijk is coca cola lekkerder maar om nou anderhalve liter fles in een halve dag op te drinken?

Myrthe64

Amaris schreef:
misschien duurt het gewoon lang voor de fles half leeg is? :)

:j

karuna
Drukke kabouter

Dat vind ik het grote nadeel van grote flessen. Een glas instellen en het glas erop is de cola al plat gewoon smerig. Dat is alleen met cola trouwens, sprite, sinas of cassis gebeurt het niet mee. We hebben daarom sinds lang altijd blikjes ipv flessen. Hebben we tenminste cola met prik.

Wel of niet koel maakt niet uit trouwens, soms in de middag open in de avond prik er al flink uit. Fles staat rustig stil in de tussentijd.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:10

Ik haal voor mn vriend altijd halve liter flesjes. Natuurlijk is een grote fles goedkoper, maar dan hebben we dat probleem ook.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:11

Hoe lang staat de fles dan, als ie aangebroken is?

Ik herken het wel met de echte Coca Cola eigenlijk.. Mijn ouders hebben die ook altijd en die slaan ook erg snel dood. Die fles moet eigenlijk meteen leeg, anders kan je het de volgende dag al weggooien omdat het niet meer te zuipen is.
Behalve als mijn broer langskomt, die is dan wel weer gek op dode cola :=

Ik haal zelf altijd de meest goedkope Cola in huis (Euroshopper) en die is heerlijk (vind ik) en die blijft een stuk langer prikkelbaar :+

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:13

Voor mij de rede om niet meer de 1,5 liter flessen te kopen. Moet zeggen,...koop het bijna nooit. alleen voor fesstjes.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:13

Ik heb dat met de sparkling Icetea van Lipton, dat heeft na een halve dag een vieze smaak én de prik is er af. Gelukkig zijn mijn kids niet zo kritisch :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:14

Diverse redenen. Maar een tweede speelt ook als je vaak inschenkt en het dan weer afkoelt: elke keer dat je inschenkt komt er warme lucht in de fles, en als die afkoelt met de dop erop, dan neemt de druk in de fles af. Dit veroorzaakt het vrijkomen van de opgeloste koolzuur.
In combinatie met het schudden kan de prik er snel afgaan.

De makkelijkste oplossing is kleinere flessen of blikjes...

Joscaa: vacuum lijkt me niet werken, je moet er juist meer druk op zetten.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 16:19

Hij staat idd in de koelkastdeur! :)* En het deurtje klemt ook een beetje, dus die wordt elke keer met grof geweld opengeramd :)) En nou je het zegt: ik heb de fles 's een keertje op de bovenste plank van de koelkast gelegd, dus op z'n zij, en toen bleef ie ook veel beter! Dat ga ik maar eens langer uitproberen!

De cola gaat er hier rap doorheen (deadlines enzo :') dus hij staat nooit echt heel lang. Kleinere flesjes of blikjes is denk ik geen optie. Het wordt in bulk ingekocht bij de plaatselijke drankenhandel door het bedrijf.

De lepeltjestechniek begrijp ik niet helemaal trouwens...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:12

Wij hebben trouwens cola buiten de koelkast en dan blijft het wel lang met prik :+
Stomme gewoonte trouwens. Doen wij altijd thuis, cola staat nooit koud. Fanta dan bijvoorbeeld weer wel.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:49

Hier staat koolzuurhoudend drinken niet in de koelkast (wel koel boven in de kelder, maar dat scheelt Max 5 graden met kamertemperatuur) de prik blijft er zeker wel 2 dagen in. Bij mensen die fris wel in de koelkast hebben staan merk ik wel eens dat de prik eruit is, thuis nooit.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:59

Wanneer je uit de fles drinkt gaat er ook een deel van de prik uit geloof ik.. Dus misschien een viezerik op je werk? :')

Verder alles wat al gezegd is.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:05

Toen ik de titel las keek ik echt zo >;)
Ik vroeg me echt af waar dit nu weer over moest gaan. Maar ik houd niet zo van cola (prik in het algemeen niet) dus ik heb helaas geen tips voor je.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:10

Niets zo lekker als dode CocaCola. :D

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:12

Ieuwl, dode cola...

Cola moet gewoon koud zijn en met prik, en als je er dan heel veel trek in hebt je een groot glas neemt en hóp zo leegdrinkt dat de tranen bijna in je ogen schieten en het zo koud is aan je keel... Héérlijk, haha!

Ik ben benieuwd of colaflesopplank gaat werken. :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:13

Electra63 schreef:
Niets zo lekker als dode CocaCola. :D

Yuk! :')

Wieger(mijn jongste van 6) had laatst kindercola, limonade siroop met cola smaak, lieve help wat was die meuk zoet....en vies.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 14-07-14 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:15

TurdusMerula schreef:
Ieuwl, dode cola...

Cola moet gewoon koud zijn en met prik, en als je er dan heel veel trek in hebt je een groot glas neemt en hóp zo leegdrinkt dat de tranen bijna in je ogen schieten en het zo koud is aan je keel... Héérlijk, haha!

Ik ben benieuwd of colaflesopplank gaat werken. :D

Jaaaa, dat <3

Maar gelukkig voor de fles platte cola dat er ook mensen zijn als Electra63 :D

Ik heb nooit nagedacht over dat koelen/niet koelen. Ik ga die tip maar eens naar mijn ouders brengen