Snelle makkelijke lekkere recepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

onkeltje

Snelle makkelijke lekkere recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 15:36

Ik ben niet zo'n ster in de keuken, heb het vooral nodig van de makkelijke snelle recepten.
Zelf ben ik vegetariër, mijn vriend niet. Dus ik maak het meeste wel gewoon met vlees (grove stukken) en die peuzel ik er zelf uit.
Maar wie heeft / kent er van die makkelijke snelle recepten.
Gewoon een keer wat anders dan aardappelen en groente doordeweeks en een recept uit een pakje in het weekend *D

A_nouk

Re: Snelle makkelijke lekkere recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 15:40

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 08:39

Ow, dank je wel, ga er eens neuzen :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 09:26

Er zijn zo ontzettend veel recepten..ik zou gewoon eens op verschillende websites rondneuzen. De recepten op ah.nl zijn vaak best makkelijk, en okoko vind ik ook een fijne site. Op 24kitchen staan ook veel recepten. Wraps vind ik bij uitstek makkelijk en lekker voor de afwisseling, met sla/kleine reepjes paprika/gekruide kip/vegablokjes bijvoorbeeld, of met wat tomatensaus, kip/vegareepjes, avocado en oude kaas eventjes onder de grill..

Verder scheelt het enorm als je leert hoe je zelf, dus zonder pakjes, lekker kan gaan koken. Als je weet hoe je lekkere tomatensaus maakt en hoe je een bechamelsaus maakt kan je bijvoorbeeld al veel variëren met pasta, want die bechamelsaus kan je een kaassaus van maken, of verse kruiden doorheen doen, of gebruiken voor een pasta-ovenschotel. Voor Oosters koken geldt hetzelfde: als je eenmaal weet welke kruiden je gebruikt om kerrie te maken, of een lekker pittige boemboe, dan kan je daar ook meer mee variëren. De ene keer doe je een pittig gerecht met omelet, de volgende keer wat milder met gemarineerde tofu erbij, dan weer met zelfgemaakte satésaus..enzovoort.

Beter koken leer je door recepten te zoeken waar je gedroogde kruiden en smaakmakers (ketjap, worcestershiresaus, mosterd, rode- of wittewijnazijn, etc) in gebruikt, zodat je leert welke smaken je kan combineren en welk effect dat heeft in het gerecht. Jezelf een beetje uitdagen dus. En dat kan heel goed zonder uren in de keuken te staan hoor, ik kook zelden uit pakjes maar ben meestal maar een half uurtje bezig.

onkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 10:58

Oew... klinkt goed Dani...
Zal eens gaan rond neuzen... want ik kan echt niks maken zonder pakje hahaha ;)
Dank je wel :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 11:24

Voor snelle hap: jij lekker pitabroodjes met ijsbergsla, komkommer, falafel en chilisaus. Je vriend pitabroodjes shoarma.

Een spaghetti of pasta met tomatensaus, en in plaats van gehakt gebruik je linzen.
Curry's vind ik ook altijd heerlijk vegetarisch, lekker met bloemkool, ananas en kikkererwten.

En met dit warmere weer een lekkere pastasalade. Voor hem met een hamburgertje erbij en voor jou een stukje gegrilde feta.

Of gevulde paprika's: twee halve met een mix van rijst, mais, paprika en mexicaanse kruiden. En de andere twee met gehakt erdoor. Of alles met vegetarisch gehakt.