Maaltijdsalade met kip..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Maaltijdsalade met kip..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 11:40

Hallotjes :')
Vandaag moet ik weer werken van 2 tot 10, hierdoor kan ik dus niet fatsoendelijk (warm) eten en ik ben de friet en pizza wel een beetje zat nu. Ik werk in een supermarkt dus je zou zeggen eten genoeg, ja dat klopt maar dat kan ik dus niet klaarmaken(alleen een magnetron in de kantine) :')
Heb diverse maaltijdsalades geprobeerd maar vind ze allemaal niet te eten, dus heb ik me bedacht dat ik dat ook wel zelf kan maken!
Alleen nu wil ik er kip bijdoen zodat het wat meer smaak heeft(dan alleen sla met groente enz), maar ik heb geen idee wat ik hier mee moet doen :')

Kan ik dat ergens mee marineren of zo dat het wat meer smaak heeft dan 'gewoon' kip? :')
En het snijden, kan ik dat beter van te voren doen of na het bereiden?

Mijn moeder is op het moment niet thuis en ik moet het op tijd klaar hebben dus ik bedacht, laat ik die handige bokkers eens om raad vragen :')

Jasmijn159

Re: Maaltijdsalade met kip..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:41

Genoeg recepten op AH.nl toch?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:42

wat ik heel lekker vind is kip marineren in de ketjap en daarna bakken in de pan...

over onze salade doen we ook altijd nog wat pijnboompitjes hmmmmmz :)

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:44

Gewoon de kipreepjes uit het koelvak erbij doen. Lekker makkelijk, snel en je hoeft ze niet te bereiden.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:44

Bij de supermarkt sterft het toch van de magnetronmaaltijden?
Of een tostiijzer meenemen en een tosti's eten?
Van te voren thuis iets koken en dat opwarmen in de magnetron?

ik werk zelf altijd op zondag van 16.00 tot 01.00, dus ik moet ook altijd zelf iets verzinnen en wij hebben ook alleen een magnetron. Er zijn zoveel opties.

Maar mbt je kip, het wordt snel droog, dus ik zou sowieso kip dij vlees nemen ipv kip filet. Maar in kleine reepjes bakt het sneller, dus dat zou ik doen. Evt gewoon een zakje kipkruiden eroverheen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:45

Gerookte kip kan ze zo koud eten en is erg lekker.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 11:47

agee: dat wil ik juist niet omdat ik vind dat die weinig smaak hebben, net zoals ze kip die al in die maaltijdsalades zit.

eilleen333; ja het sterft van de magnetron maaltijden bij ons, maar die zijn óf niet te eten(gewoon smaakloos/smerig wat dan ook), of er zitten dingen in die ik niet eet of ik heb het al zo vaak gegeten dat het mn neus uitkomt(zoals die pizza's oid).

Zal eens kijken of ik hier in de kast wat van kipkruiden kan vinden :)

friesam; probleem is dus dat ik gisteren al kip uit de diepvries heb gehaald en dat is dus al ontdooit, vind t zonde om te moeten weggooien dus wil daar liever wat mee maken :')

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:50

Zelf vind ik gerookte kip erg lekker in een salade. Kijk eens naar recepten voor ceasar salad!

Bij feesten en partijen maak ik altijd pasta salade die in goede aard valt, die is ook prima voor lunch. De basis is pasta, diverse soorten sla en een pesto dressing (liefst zelfgemaakte pesto). Aan deze salade voeg ik dan gerookte kip, stukjes chorizo, gegrilde gele paprika en stukjes komkommer toe. Maar er is nog meer lekkers in te mikken (mini mozarella bolletjes, stukjes appel, avocade noem maar op!)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:50

kip wat goed gebakken is kan je gewoon koud eten ik zou ze dan niet meer in de magnetron doen

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 11:52

Rytir; ja gerookt vind ik ook wel lekker alleen wilde ik niet ook nog kip kopen omdat ik wist dat er nog in de diepvries lag. Volgende keer sowieso gerookte kip!
Ik maak zelf altijd een lekkere saus(vind ik dan haha) voor over de sla dus die maak ik sowieso.

DBiancaL; was inderdaad de bedoeling. Kip gewoon goed bakken en dan koud eten door de salade :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:56

Citaat:
Snij de kipfilet in kleine stukjes, doe ze in een schaaltje en schenk Tot de helft ketjap bij. Voeg een eetlepel honing en chilisaus toe. Als laatste een snufje five spice kruiden, mix alles door elkaar en laat het een paar uur intrekken.

Dit moet wel lekker zijn. :D

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 11:57

Iris82 schreef:
Citaat:
Snij de kipfilet in kleine stukjes, doe ze in een schaaltje en schenk Tot de helft ketjap bij. Voeg een eetlepel honing en chilisaus toe. Als laatste een snufje five spice kruiden, mix alles door elkaar en laat het een paar uur intrekken.

Dit moet wel lekker zijn. :D

:~
Heb alleen geen paar uur :')
Heb inmiddels een potje kipkruiden gevonden maar twijfel of ik niet toch iets met ketjap zou doen(vond ook nog een flesje ketjap manis).. Moeilijk hoor.. eten :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:59

Gewoon combineren!

Ik zou m dus wel zo lang mogelijk laten intrekken.
Hoe langer ie in kan trekken, hoe meer smaak eraan zit.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:01

Misschien is het ook wel lekker om van die tortillawraps te halen, sla erop, boursin of paturain oid en dan zalm of kipfilet? Dat vind ik altijd erg lekker, en die wraps hoeven maar een minuutje in de magnetron :j !

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:07

Italiaanse kruiden, knoflook, beetje olie en zout en peper en dan opwarmen in de magnetron dat ze net warm zijn.. En de salade:
Sla , tomaat,komkommer, rode ui,mais, paprika blokjes,(parmezaan/oude kaas) pestodressing(1 of 2 eetlepels pesto met olijfolie, zout en peper) met een paar gebakken aardappeltjes, gekookte(koude) pasta of een stokbroodje (met kruidenboter)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:22

Marinade maken van kipkruiden en (wok)olie. Even laten intrekken en dan de kipreepjes opbakken.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:25

Zakje gemengde sla, stukjes appel, pijnboompitjes, gerookte kip/gebakken spekjes, paprika, tomaat, witlof, mais, bosuitje/gewone ui en ten slotte wat dressing (ik vind die zakjes van calve erg lekker: 3 eetlepels water, 3 eetlepels olie en dan het zakje toevoegen; even roeren en als dressing gebruiken). Eventueel nog wat koude pasta erdoor of een mandarijntje, heerlijk
Laatst bijgewerkt door Abracadabra9 op 26-06-14 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:25

hou je van fèta? Da's nl. ook een lekkere "smaakmaker" in de salade!
Ik heb mijn maaltijdsalade-recepten juist van de supermarkt, gewoon een keer genoteerd wat er allemaal inzat en dat thuis nagemaakt.. :')
En de kip, als je die nu in reepjes snijdt en ze een krap uurtje in de ketjap-mix legt die Iris82 quotte, moet toch wel genoeg zijn? Beetje zeezout erover, bakken en klaar..
(denk dat ik vandaag ook maar een maaltijdsalade ga maken! :)) )

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:26

Ik eet zelf geen vlees, maar kip met mango is naar het schijnt ook een lekkere combi :)

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 12:29

Heb de kip nu gemarineerd met wat kipkruiden, olijfolie met knoflook, een flinke scheut chili(ik hou van heet!) en nog wat andere kruiden, ook heb ik er nog wat sesamzaadjes bijgedaan voor wat knapperigs :)
Salade is al voorbereid, alles in aparte bakjes zodat de sla lekker knapperig blijft en niet zo slap word :)
En nu hopen dat het in de ijskast past op het werk :')

Maar jeetje wat een lekkere dingen komen hier voorbij! Krijg helemaal zin om nog meer te maken haha!

Feta is niet helemaal mijn ding, net zoals mozarella. Ben niet zo heel erg van de kaas haha, eet alleen jonge kaas :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:34

kip marineren met citroensap en op lage temperatuur bakken, zorgt voor lekker malse kip. Je kunt hem ook voorzichtig blancheren en daarna marineren, ook erg lekker.
Chili gaat wel enorm spetteren in de pan doordat er suiker in zit :D
Ik zou een volgende keer persoonlijk de sesamzaadjes roosteren en deze later toevoegen, die gaan straks ook de pan uit springen en/of verbranden.
Laatst bijgewerkt door danoesje op 26-06-14 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 12:42

Ja ik kwam er dus achter dat sesamzaadjes dat doen :')
Haha volgende keer beter xd

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:13

En zelf zou ik de kipfilet door de midden snijden, dan op een gloeiend hete grillpan gooien, even laten afkoelen en dan in plakjes snijden. Dan wordt het wat minder snel droog :)

Smaakte het goed nu?

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 21:36

secricible schreef:
En zelf zou ik de kipfilet door de midden snijden, dan op een gloeiend hete grillpan gooien, even laten afkoelen en dan in plakjes snijden. Dan wordt het wat minder snel droog :)

Smaakte het goed nu?

Ja smaakte heerlijk!
Ik heb geen grilplaat of pan, wel een paninimaker maar daar zal ik niet veel aan hebben aangezien die niet echt warm genoeg word :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:31

Je maakt die kipfilet toch thuis al klaar? Heb je thuis ook geen fornuis dan?