Taart: makkelijk, enigszins low-budget, bijzonder uiterlijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TurdusMerula

Taart: makkelijk, enigszins low-budget, bijzonder uiterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 14:53

Ik ben op zoek naar een recept of idee voor taart. Nu kan ik uiteraard talloze recepten opzoeken, en ter orientatie heb ik dat ook wel gedaan, maar ik heb een aantal specifieke eisen dus zou het fijn vinden als jullie willen meedenken. :)

De taart is voor een verjaardag. Diegene lust geen nootjes en alles wat er op lijkt, dus ook geen kokos of marsepein + geen koffie/mokka. Ik bak zelf niet zo vaak maar ben wel redelijk handig in de keuken. Ik heb een mixer en het normale keukenspul, geen bijzondere keukenapparatuur. De dag van de verjaardag moet ik werken dus daarom is het handig als er geen hele ingewikkelde toeren hoeven worden uitgehaald of het een dag eerder gemaakt kan en dan evt. nog een tweede dag na de verjaardag houdbaar is. Omdat ik elk jaar een taart maak en ik los daarvan regelmatig kwarktaart maak, is het leuk als het er wel enigszins bijzonder uitziet; een 'mooie' taart is. Er hoeft verder geen thema ofzo aan vast te zitten. Taart en spul mag best wat kosten, ik wil best naar de toko op kleurstof ed te scoren, enz; het zou wel fijn zijn als ik niet de hoofdprijs hoef te betalen, omdat ik dat geld liever uitgeef aan een cadeautje. :)

Wie helpt mij aan ideeen? :)
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 23-05-14 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nhmeisje

Re: Taart: makkelijk, enigszins low-budget, bijzonder uiterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:56

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:59

Ik weet een heerlijk recept die ook niet veel kost, ziet er alleen niet heel bijzonder uit verder.
De eerste keer dat ik hem maakte was iedereen er weg van, en eerlijk gezegt heb ik sindsdien ook geen andere taarten meer gemaakt omdat deze zo lekker is :)

http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto ... ?id=221871

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:02

Een red velvet taart?

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:07

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 15:08

Een regenboogtaart ziet er wel leuk uit maar is niet echt origineel...
De bananentaart ziet er wel lekker uit, maar niet heel mooi...
Red velvet is voor ons wel origineel, denk niet dat zij het kent, maar is dan geen groot fan van witte chocolade... Melkchocolade zou een groter succes zijn maar dan ziet de taart er een stuk minder bijzonder uit...
Ik ben kritisch geloof ik. :Y) Ik waardeer het meedenken absoluut, maar het is nog niet een 'ja!- dat is het-gevoel'... Wel bedankt hoor!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 15:09

Watermeloentaart zonder kokosmelk en kokosschaafsel is wel erg weinig taart en veel watermeloen... Het mag best ongezond zijn. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:11

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:13

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 15:45

Pig in the mud pie? Variatie op de kitkat/twix taart en heel makkelijk te maken!

Deze heb ik een keer voor mijn verjaardag gemaakt:

Afbeelding

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-14 16:38

Ik vind de 'kitkat-taarten' heel leuk (alhoewel ook niet erg origineel) maar zie mijzelf daar eerder M&M's of versiering indoen dan dat ik die varkentjes geknutseld krijg (zonder marsepein ook nog)... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 16:50

Cheesecake? Smaken kun je vanalles verzinnen: Banaan/melkchocola, frambozen/vanille, sinaasappel/melkchocola zijn hier favoriet. bodem: gewone biscuit, bastognekoeken, chocoladekoekjes.

MaaikeMarlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:23

Ik maak vaak bokkepootjes advocaattaart! Door iedereen hier erg geliefd!

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:22

Ik zweer echt bij deze taart en hij valt ook bij veel mensen in de smaak. http://www.rtlnieuws.nl/magazine/no-bake-cheesecake . Nadeel is wel dat hij niet te lang uit de vriezer kan anders gaat hij smelten (maar wel op zijn minst een half uur). Daarna kan hij weer terug en is hij dus ook de volgende dag nog te eten. Ik vind zelf het 'bevroren' erg lekker, dat geeft de suggestie van ijs. Ik hou trouwens helemaal niet van oreokoekjes, maar als taartbodem vind ik ze wel erg lekker.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:28

Ik heb voor mijn verjaardag dit jaar o.a. een blauwe bessen/amandel/citroentaart gemaakt. Die viel bij iedereen erg in de smaak, zag er lekker uit en was niet ingewikkeld om te maken. Dit is het recept: http://www.greenkitchenstories.com/blue ... mond-cake/
Daarnaast had ik nog een aardbeiencheesecake en een sinaasappeltaart gemaakt, beide hetzelfde verhaal: lekker, niet ingewikkeld en mooi om te zien. Lekker veel vers fruit bovenop maakt een taart eigenlijk al meteen feestelijk, en bovendien past het mooi bij het seizoen!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:36

Ben ik dan zo saai dat ik gelijk van aan appeltaart denk haha. :=

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:43