Ik maak wel regelmatig noodles, lekker snel klaar. Wat ik doorgaans gebruik: 1 blok woknoedels pp (Conimex) Een Chinese of witte kool, in reepjes gesneden 1 paprika Kipfilet of tofu Sambal, ketjap en sesamzaad, als ik echt heel lui ben een flesje woksaus
Vlees+groenten bakken, dan ketjap/sambal/sesamzaad of woksaus toevoegen, ondertussen de noedels koken en tot slot alles samen in een grote pan husselen!
'Een recept met noodles' is zo bree, het heeft totaal geen zin hier van alles te gaan opnoemen... Je kunt beter aangeven wat je lekker vind qua groenten en smaken.
Kip met ketjap in de pan. Broccoli erbij. Nog wat van zo'n flesje saus erbij en noodles koken en erbij doen. Lekker lui maar wel erg lekker haha
vind dit nogal open. Want je kunt dit zo uitgebreid of zo simpel maken als je wilt. Die ik beschreef maak ik als ik weinig tijd heb of geen zin heb. Maar je kunt er ook meer groente etc bij doen. Is maar net wat je lekker vind denk ik dan
Bereiding Pho • Snijd het vlees in dunne reepjes en marineer deze met peper& zout en in sojasaus. • Schil de gember en knoflook en hak ze ook fijn. • Snijd de rode uien en spitskool fijn. • Fruit de ui, knoflook en roerboek het rundvlees kort. • Voeg de kippenbouilon en daarna de gember en steranijs toe. • Hak de bosui, koriander en munt fijn voor de garinatuur. • Maak een mengsel van vissaus en fijngesneden rode peper als smaakmaker. • Maak een mengel van hoisinsaus en limoensap als dipsaus voor het vlees. • Kook de rijstnoedels kort en verdeel ze over vier kommen. • Voeg bij de soep op het laatst de spitskool en taugé toe zodat die nog knapperig is. • Schenk de soep op de noedels in de kommen. • Garneer de Pho met de koriander, Thaise basilicum en munt. • Breng de Pho op smaak met de vissaus (zout). hoisin saus (zoet) en limoensap (zuur).
Rundvleesreepjes aanbakken, daarna pak oosterse groenten (of degene die jij lekker vind) erbij doen. Lekker gaar laten worden. Zakje zwarte peper saus van Amoy erbij: http://www.ah.nl/appie/producten/produc ... arte-peper en als laatste een pak noodles van Amoy erbij.
Jammer is vaak van die pakjes dat ze smaak missen. De echte Aziatische noodle gerechten hebben een combinatie aan smaken. Je proeft zoet, zuur en zout. Daarnaast de verse kruiden en ingredienten. Natuurlijk is zo'n pakje handig als je weinig tijd of zin hebt, maar wil je aanraden ook eens helemaal zelf gemaakte Pho (mijn favoriet) te proberen.
Maak zelf een marinade voor je kip of tofu! Bv. met olijfolie, sojasaus, knoflook en gember, dan heb je al een basis. Variaties genoeg met sambal, uitje en miljoenmiljard kruiden.
Dribbel
Geplaatst: 01-05-14 17:48
TurdusMerula schreef:
En saus uit zo een potje zit vaak vol troep...
Maak zelf een marinade voor je kip of tofu! Bv. met olijfolie, sojasaus, knoflook en gember, dan heb je al een basis. Variaties genoeg met sambal, uitje en miljoenmiljard kruiden.