Lekkere/simpele lunch

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Poek

Lekkere/simpele lunch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 14:12

Hooi bokkers!

Ik moet nog lunchen vandaag (jaja een beetje laat) en ik heb eigenlijk wel eens zin in een andere lunch dan een broodje met hagelslag of kaas. Nu heb ik naast een tosti of een gebakken ei (waar ik allebei geen zin in heb) geen idee wat ik nog meer kan maken. Iemand tips? Het liefst van spullen wat je in huis hebt, maar ik wil best ook wat halen bij de supermarkt hier, maar dan niet duurder dan 5 euro.
Ook ben ik niet zo'n keukenheld, dus het liefst wel simpel! En geen lunches waarbij je 45 min erover doet om het te bereiden, want ik heb best wel trek :Y)

Brand los :D

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:15

oooo weet je wat echt heerlijk is? vooral in de zomer! wel beetje ongezond hoor :o

Wraps met kipfilee, ijsbergsla en een sausje van zongedroogdetomaten mayonaise

Gewoon wat zongedroogde tomaatje in olie heel fijn snijden. Deze mengen met mayonaise, halvonaise of wat je ook maar lekker vind. Dit op een wrap smeren. Dan beleggen met 3 plakken kipfilee, ijsbergsla erover verdelen en oprollen.

NOMNOMNOMNOM <3

liesd

Re: Lekkere/simpele lunch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:19

Wrap lichtjes roosteren, avocado prakken, op de wrap smeren en daar wat plakjes gerookte zalm om. Verder nog wat sla tussen, en klaar!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 14:20

loveidefix schreef:
oooo weet je wat echt heerlijk is? vooral in de zomer! wel beetje ongezond hoor :o

Wraps met kipfilee, ijsbergsla en een sausje van zongedroogdetomaten mayonaise

Gewoon wat zongedroogde tomaatje in olie heel fijn snijden. Deze mengen met mayonaise, halvonaise of wat je ook maar lekker vind. Dit op een wrap smeren. Dan beleggen met 3 plakken kipfilee, ijsbergsla erover verdelen en oprollen.

NOMNOMNOMNOM <3

Klinkt heel goed! Kun je in plaats van zongedroogde tomaten ook gewone tomaten gebruiken? Anders heb ik hier voor alles in huis, dus dan hoef ik niet naar de winkel :o

LiesbethDW schreef:
Wrap lichtjes roosteren, avocado prakken, op de wrap smeren en daar wat plakjes gerookte zalm om. Verder nog wat sla tussen, en klaar!

Klinkt goed! Maar we hebben geen avocado en geen zalm :P En hoe moet je wraps roosteren :o

LiesbethDW schreef:

Klinkt goed! Maar we hebben geen avocado en geen zalm :P En hoe moet je wraps roosteren :o

Edit: Heeft iemand ervaring met deze pannenkoekjes? http://www.leukerecepten.nl/recepten/72 ... met-banaan Ziet er super lekker uit!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:34

Zou vast wel kunnen haha :j geeft we een beetje een andere smaak denk ik, zongedroogde tomaatjes smaken namelijk heel sterk haha. maar word vast wel lekker! :D

Dat recept met avocado klinkt ook heerlijk zeg!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:40

Dat roosteren doe ik gewoon onder de grill van de oven, ofwel gewoon in een droge pan :)

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:48

Broodje (liefst kaiser of waldkorn) met Philadelphia en advocaco! <3 <3

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:49

Die bananenpannenkoek is echt verrukkelijk! Vult wel enorm.

Misschien een lekkere bak magere kwark met fruit?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:52

Waarom heb ik dit topic aangeklikt? Nu heb ik honger :').

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 15:01

Ik heb het eerste recept gemaakt: de wrap met kipfilet, sla, tomaat en mayonaise. Echt verrukkelijk !! Ik heb er maar 1 kunnen maken helaas, omdat we nog maar 1 mini tomaatje hadden, dus ik heb nog wel steeds honger :o Het werd wel meer een pannenkoek, want ik had hem zo dik bekleed dat ie niet meer dicht kon :P
Ik kan niet wachten om die banaan ei pannenkoekjes uit te proberen. Kan het ook als ontbijt of is het te 'zwaar' voor een ontbijt?

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:04

De banaan/ei pannenkoekjes zijn ook bij mij favoriet, ik eet ze in het weekend prima als ontbijt hoor! Doordeweeks heb ik daar geen tijd voor, je moet ze langzaam laten garen voor je ze kunt omdraaien (anders scheuren ze of branden ze aan 1 kant aan).
Verder eet ik tussen de middag altijd magere yoghurt met fruit en dan een hand gemengde noten er doorheen. Zitten dan ook van die noten met een soort honinglaagje eromheen tussen, erg lekker!

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 15:09

Yoghurt of kwark gaat het bij mij nooit worden :P Ik probeer het al jaren te leren eten, maar ik vind het gewoon echt vies.

Ik ben ook niet van plan om doordeweeks speciale dingen te gaan maken (ik wil niet dik worden). Alleen in het weekend of dagen dat ik vrij ben, zoals nu. Misschien ga ik die pannenkoekjes morgenochtend wel maken, maar dan wel de helft minder van wat er in dat recept staat, want 12 pannenkoekjes krijg ik nooit op 's ochtends!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 15:11

Haha, oke geen yoghurt dus :P
Ik gebruik altijd 2 eieren en 1 banaan. Haal daar ong. 4 á 5 kleine pannenkoekjes uit, precies genoeg voor een flink ontbijt. Oh, en ik doe er een beetje havermout door, voor het vullen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:26

Poek schreef:
Ik heb het eerste recept gemaakt: de wrap met kipfilet, sla, tomaat en mayonaise. Echt verrukkelijk !! Ik heb er maar 1 kunnen maken helaas, omdat we nog maar 1 mini tomaatje hadden, dus ik heb nog wel steeds honger :o Het werd wel meer een pannenkoek, want ik had hem zo dik bekleed dat ie niet meer dicht kon :P
Ik kan niet wachten om die banaan ei pannenkoekjes uit te proberen. Kan het ook als ontbijt of is het te 'zwaar' voor een ontbijt?

aahhh super dat je het ook zo heerlijk vond *\o/* ik ben er ook echt gek op! :)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 16:57

Net ook eens de bananenpannenkoekjes gemaakt, ik had er al zo veel over gelezen op bokt, en het is een blijvertje hoor *\o/* lekker en makkelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:25

Broodje met eiersalade en gebakken spek <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-14 17:43

Ongeveer 100 gram (snelkook) rijst, wat groente roerbakken, eventueel wat kip, cury en dan, heerlijk <3 (kan ook koud worden gegeten).