AGA Cooker, wie nog?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leukertje

AGA Cooker, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-14 15:43

hooi,
wij hebben zelf een AGA cooker(3 oven, er zijn ook 4 oven-AGA's), sinds we een aantal jaren terug de keuken hebben verbouwd... het is echt een geweldig ding en ook erg handig. Zo hoef je nooit de oven voor te verwarmen om de simpele reden dat hij altijd aanstaat en altijd warmte afgeeft. en doordat je aardappels bijvoorbeeld na het koken in een van de ovens schuift, blijven alle vitamines behouden. ook vis en vlees is heerlijk mals na een poos sudderen in een van de ovens... voor degenen die niet weten wat een AGA is, Voila :D :

Afbeelding

dit is de 4 oven

Afbeelding

dit de 3 oven die wij hebben in zwart.

Zijn er nog meer AGA Cooker cookers onder ons?? en wat is jullie favoriete recept? wij hebben het aga kookboek van saskia scheppers, waar hele lekkere recepten in staan!

let op!! dit is een topic over de AGA met een gasvlam, je hebt ook elektrische aga's maar die bedoel ik niet....

Brand los! :D

8nnemiek

Re: AGA Cooker, wie nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:48

Wat een leuke ovens zeg! Die ken ik nog niet.
Maar als ze altijd warm zijn, kost dat niet enorm veel gas? Dat moet je toch merken aan je gasrekening? En warmt het huis daar niet veel te snel door op in de zomer?

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:58

Oh heerlijk! Mijn oma heeft er 1 (en ook altijd 1 gehad) ik ga er ook altijd voor zitten op een stoel, lekker warm!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:16

Ik zou wel willen maar heb het geld niet op mijn rug groeien! Nieuwprijs van € 7000 tot € 12000 is mij te gortig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:02

Jaaa, hier ook een AGA! :D Maar dan in Zweden (hebben we een huis). Wij hebben er één met vier ovens, en keramische kookplaat (en nog die andere twee kookplaten). Hij is crème kleurig.

Elke ochtend komt er versgebakken brood uit, maar ook taarten, andere baksels, 's avonds ook lekker eten... noem maar op! En uiteraard liggen de katten er altijd voor! :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:08

Oh Je kookt op een bakbeest! Zo een wil ik er ook nog eens! Zo zalig; een fornuis dat altijd aanstaat! Moet je wel een goede vloer hebben, want ze wegen maar liefst 1000 kg. Ik ben helemaal wég van die fornuizen.
Ik heb er op leren koken tijdens een vakantie in Engeland. Daar huurden we een cottage van 400 jaar oud. De AGA was er voornamelijk om het huis niet zozeer warm als wel droog te houden. We hadden veel baat bij de AGA, ondanks dat het september zeer zacht weer was.
AngeliqueB: Je kunt ook goedkopere versies kopen, die werken op dezelfde wijze en zijn 3 x zo goedkoop. Google op Range cooker. Essie is er een van en Rayburn.
Een oude AGA op MP kun je makkelijk kopen; evt kapotte onderdelen blijven te verkrijgen. Maar meestal gaan ze langer dan een Life-time mee. Ze zijn er ook oliegestookt.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 14:42

yeaaaah, gezellig!! :D vandaag de banaan-eipannekoekjes gebakken op de koude plaat met een pan... heerlijk :9

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 20:09

Wij hebben een Esse houtgestookt zwart met 4 vakken (2 links is voor hout) 2 rechts zijn oven. En we willen er nog 2 ovens bij (met bovenop gasstel). Omdat heel de verwarming ook op deze kachel loopt en we deze in de zomer uit doen willen we gasstel erbij.
Onze is net ingebouwd, hoop kinderziektes want niemand weet nou hoe het precies zit ;). Maar hij werkt inmiddels echt top :)
Ik vind het veel sfeer geven in huis, zeker op hout (met die geur).

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:52

Ashley: hoe kan het nu dat niemand weet hoe alles werkt?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 01:16

Zo erg is het niet maar het rondpompsysteem is nogal ingewikkeld, als het vuur uit is moet de olie kachel het automatisch overnemen bv, op begin rookte hij heel erg (als je er hout bij deed) dat bleek achteraf te komen omdat het water in de buizen erachter koud was dit het vuur weer afkoelde en rook veroorzaakte enz enz.
Maar (klop af) sinds 2 weken lijkt hij helemaal goed te lopen...

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:57

Hum technisch even wennen dus. Fijn dat ie nu goed stookt.