Zelf je muesli samenstellen. Wie doet het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Zelf je muesli samenstellen. Wie doet het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:17

Omdat je eigenlijk nooit weet hoeveel suikers er in de muesli zitten die je koopt, zat ik er aan te denken het zelf te gaan samen stellen.
Wie doet dat nog meer?
En zo ja. Wat doe je daar dan in?
Stel jij het ook samen om het suikergebruik terug te dringen?

callum

Re: Zelf je muesli samenstellen. Wie doet het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:19

Ik stel het vaak zelf samen. Heb er nu toevallig 1 gekocht bij de natuurwinkel suikervrij. Maar meestal gaat er havervlokken in lijn zaad chia zaad zonnebloempitten pompoenpitten walnoten paranoten rozijnen gojibessen. En dan havermelk en wat vers fruit en of nog wat gedroogd fruit

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:23

Callum: wat een vlug antwoord. Koop je het of koop je suikervrije en doe je er dan nog het nodige bij?
Heeft dat ook met je onderschrift te maken? J ebent goed bezig, maar hoeveel weeg je nu? Gaat het gewichtverliezen nog steeds zo voorspoedig?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:25

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:28

Of ik koop het of ik stwl het samen zoals ik schreef. Ik ben heel anders gaan eten dus geraffineerde suiker vrij brood vrij. Ik ben niet meer afgevallen wegens persoonlijke problemen helaas de beweging niet meer mogelijk. En ben vn de wagen gevallen qua etenm dat pak ik nu weer op en hoop binnenkort weer een update qua gewicht te kunnen maken

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:28

Niet mijn eigen muesli, wel mijn eigen mueslirepen. Wat in wezen hetzelfde idee is. Ik doe het vooral omdat ik het veel lekkerder vind en veel mueslirepen chocolo erop/eronder/erdoor hebben. En degenen die dat niet hebben, vind ik dan net niet lekker.
Door ze zelf te maken kan ik per keer bekijken waar ik zin in heb. Het lijkt me dat je voor muesli precies hetzelfde zou kunnen doen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 09:33

Wij gebruiken een 5-granenmix en mengen dat met amandelen, gedroogde abrikozen, cranberries en/of rozijnen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 09:37

Callum: sterkte met je gezondheid. Afavllen in inderdaad lastig als er nog meer speelt in je leven. En van een koets afvallen is al helemaal geen stimulans.
Phor ik zal die site eens goed bekijken.
Lalidan: dat worden dan weer snoepjes, vrees ik. Ik wou juist deze periode met de Vasten meedoen. De tijd tussen Aswoensdag tot Pasen (= 40 dagen) Dus ik mag niet snoepen.

Emma: Goed advies, dank je.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 10:14

Ik doe het zelf niet, maar mijn vader maakt zelf muesli van diverse soorten granenvlokken en wat krenten en rozijnen.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 21:13

Ik maak regelmatig zelf muesli. Hiervoor gebruik ik havervlokken en verschillende noten en zaden. Ik wil binnenkort eens zelf granola maken, krokante muesli :) kun je ook alles in gooien wat je lekker vindt, gedroogd fruit, noten, etc. Op internet kun je veel recepten en ideeën vinden:)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 09:22

Ben gisteren naar Jumbo en Reformzaak geweest. Jumbo heeft bijna niks op dit gebied. Reformzaak haf 4-granenmix die heb ik gemalen in de keukenmachine om het wat fijner te maken, kokos, sesamzaad, rozijnen en haverzemelen in gedaan. Geweekt in yoghurt met wat druivensuiker smaakte dat best. Ben ik de walnoten nog vergeten.
Dank voor jullie adviezen.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 10:39

Hier in NL is de keuze in de supermarkten inderdaad erg magertjes. Ik kom regelmatig in Duitsland en daar verkopen ze het op meer plekken. Neem dan meestal een hele voorraad vlokken mee. Gedroogd fruit haal ik vaak bij een Turkse winkel of bij een notenkraam/winkel.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 22:47

Hmm door dit topic ga ik zelf eens muesli maken denk ik, klinkt lekker ^^
En dan als lunch voor vrijdag, is makkelijk mee te nemen naar school ;D

Ik ga havervlokken - amandel - lijnzaad - rozijnen (- en misschien nog wat kokosvlees) doen.
Maar volgens mij doe ik iets fout aangezien ik dit zo simpel vind lijken haha _O-

Is honing erdoor lekker of niet ... ? Iets 'lijmerigs' qua structuur vind ik wel lekker maar ik weet niet of mensen dit aanraden of niet :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 09:13

Emily erg makkelijk. Het kan net zo simpel als je zel wil. Je kunt er ook vers fruit door mengen. Honing lijkt MIJ niks, maar wie ben ik? Ik doe er druivesuiker door.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:14

Ik :D En ja inderdaad begonnen vanwege alle onzin die erin zit. Ik heb een mix van havervlokken (soms wat nat gemaakt en honing erdoorheen gemixt) met amandelen, vers fruit en soms gedroogde rozijntjes en chia zaden. Perfect begin van de dag samen met griekse yoghurt :9