tafeltje dekje gerechten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

tafeltje dekje gerechten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 10:48

Mijn schoonvader is al wat op leeftijd en kookt eigenlijk niet meer voor zichzelf. Meestal koopt hij van die kant en klaar maaltijden bij de supermarkten. Die zijn natuurlijk een stuk beter geworden maar ik geloof nooit dat die helemaal gezond kunnen zijn. :n

Daarom kook ik sinds het afgelopen half jaar af en toe een prakkie voor hem. Ik blijf alleen haken bij dezelfde gerechten omdat ik niet weet wat nog meer goed ingevroren kan worden :+ .

Nu maak ik meestal:
- rijk gevulde soepen,
- hutspotschotel,
- stamppot met rookworst/ zelgemaakte bal,
- gebakken aardappels/aardappelpuree, rollade, sperciebonen/rode kool,
- lasagne.

Iemand nog inspiratie? Het moet echt in de vriezer kunnen omdat het anders soms komt te verpieteren in zijn koelkast (en voedselvergiftiging is voor zo'n baasje ook niet alles) :Y) Hij is niet dol op pasta of noodles e.d.

Duhelo

Re: tafeltje dekje gerechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:52

ovenschotel
gehakt rullen, groentjes die je erbij wil koken (bloemkool, worteltjes, broccoli of een mengeltje), aardappels koken en in schijfjes of puree doen, kaassaus maken.
en dna in laagjes opbouwen, aardappel-gehakt-groentjes-saus

kan die zo de oven of magnetron inschuiven

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:52

Knolselderijpuree met gehaktballetjes?
Chili con carne of een andere stoofpot, bijvoorbeeld goulash.
Wellicht kan gnocchi, is een combinatie tussen aardappel en pasta.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 11:59

Die verse maaltijden (stoommaaltijden) zijn volgens mij behoorlijk gezond en nauwelijks anders dan als je zelf kookt. Dus wat daar niet gezond aan is weet ik niet?

Overigens kan bijna alles goed ingevroren worden, bij kip is het handig om het op lage stand te ontdooien ipv hoog. (Anders wordt het erg droog.) Maar ik kieper bijna alles in de vriezer en dat werkt prima.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:58

Wat goed dat je dat doet zeg!!

Bruine bonen, als je dan een ui fruit en spek erbij wat paprika heel klein beetje geperste knoflook en bonen erbij en ondertussen een stukje vlees met wat kerrie erbij en dan rijst erbij koken.
Het bonen prakje en vlees kun je vantevoren maken en invriezen en de rijst even koken en een paar augurkjes erbij voor de smaak. Dan is het heel makkelijk en toch een vers element erbij!

Aardappelgratin, voor 4 personen 200 ml verse slagroom en 200 ml volle melk in een pannetje laurierblaadje erin en een uitgeperste teen knoflook, langzaam aan de kook brengen, zodra het kookt zacht zetten. Aardappels schillen, in dunne plakken (met kaasschaaf of dunschiller of soms zit er zo'n schaaf aan je kaasschaaf) in een ovenschaal wat olie erin om in te vetten, laag geraspte kaas als eerste, dan aardappels, peper en zout evt en eindigen met kaas en dan melkmengsel erin, laurierblad eruit en op 200 graden in de oven, ongeveer 35 tot 40 minuten. Kun je makkelijk meer van maken, je bent toch bezig met al dat geschil en geschaaf, en heel erg lekker! even een stukje brocolli koken en die gehaktbal die toch al ingevroren was ontdooien en voila!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:53