Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Many schreef:Ik zou zeggen: cold turkey. Je bent verslaafd aan suiker, en de enige manier om daar écht vanaf te komen is gewoon te stoppen met suiker eten en drinken. Dus alle snoep en koekjes vervangen door gezonde tussendoortjes (fruit, rauwkost, cracker met vleeswaren, gekookt ei, kwark of yoghurt, etc.), geen suiker meer in je koffie en geen frisdrank meer. De eerste paar dagen zijn moeilijk, maar daarna ben je van je verslaving af en zul je merken dat je je stukken beter voelt. Dan kun je heus wel weer eens een koekje of snoepje eten, maar is het geen gewoonte meer en raak je dus niet meer verslaafd.
Je kunt ook langzaam minderen, maar dat lijkt me eigenlijk alleen maar moeilijker. Je blijft je verslaving steeds een beetje voeden, dus hij blijft aanwezig. Je zult dus die drang naar zoetigheid blijven houden, en dat is nou juist waar je vanaf wilt.
eenitraM schreef:Zo erg is dit lijstje toch helemaal niet?
)
Inderdaad echt een verslaving en erg lastig om van af te komen! Ben ook erg blij dat ik de goede genen heb geërfd en geen aanleg heb om dik te worden en gek op sport ben
wil94 schreef:Ik heb hetzelfde probleem als TS, in de zomer eet ik voornamelijk bakjes met vers fruit, maar in de winterperiode wordt het niet of nauwelijks verkocht waardoor ik weer non stop naar snoep en chocolade grijp.
MarlindeRooz schreef:wil94 schreef:Ik heb hetzelfde probleem als TS, in de zomer eet ik voornamelijk bakjes met vers fruit, maar in de winterperiode wordt het niet of nauwelijks verkocht waardoor ik weer non stop naar snoep en chocolade grijp.
Ik werk bij een groentezaak en wat zeker nog te koop is zijn:
peren
appels
mandarijnen (die zijn nu op het lekkerst)
druiven blauw en wit.
mineola's
sinaasappels.
per simon / kaki / sharon fruit.
En wij hebben zelfs nog:
aardbeien
galia meloen
pruimen
rode / bloed bessen
Dus keuze zat!