Chinese melkthee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Chinese melkthee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:51

Ik moet er even een topic over openen, want wat ik nu aan het drinken ben is te bizar voor woorden :')

In Delft zit een Chinees groothandeltje, met allemaal import dinge. Chinees snoepgoed en koek (Pocky! :D), Chinese zoutjes, allerlei Chinese drankjes, bakmixen (en grote emmers Sambal kunnen uiteraard ook niet ontbreken).

Nu ben ik Chinese melkthee aan het drinken. Alleen mijn Chinees is niet zo goed, dus ik wist pas wat ik aan het drinken was na een paar slokken en wat googlen :')

Het ziet er echt te bizar voor woorden uit als je het gaat maken. Ik had wel voor de zekerheid even gevraagd hoe je het moest maken, maar was gewoon alles bij elkaar, warm water en dan rietje erin. "En het is heel lekker hoor, echt heel lekker!'

Goed...
Ik ging vanmorgen dus het pretpakket maar eens proberen.. :')

Je maakt de verpakking open, gooit de beker leeg en ziet dit:
Afbeelding
Links een roze deksel, een pakje suiker, dan een groot zakje met aardbeienpoeder achtig iets erin, dan de beker, in dat kuipje zit een soort waterig iets met 'pearls' , een soort jelly/pudding achtig iets, en het gele staafje is een rietje zodat je het ook daadwerkelijk op kan drinken en je rietje smelt trouwens niet :+

Nouja, water koken, het hele spul erin en water erbij en dan even roeren, deksel erop en rietje erin.

Ik wist overigens nog steeds niet wat het was maar het rook wel lekker en ik had de hoop dat die jelly achtige korrels opgelost waren. Ik neem enthousiast een slok, nou mooi niet dus :+
Bah, ik die jelly dingen er weer uitvissen want dat vind ik raar in m'n drinken :')

Dus dat eruit gevist, en toen was het nog lekker ook :+
het enige leesbare woord op de verpakking was "XiangPiaoPiao" dus dan gooi je dat even in google, en toen kwam er gelijk uit dat het instant melk thee was.. :')
http://suehwey.wordpress.com/2011/05/26 ... -milk-tea/

Inmiddels na wat lezen ontdekt dat je het dus ook inderdaad zonder die jelly dingen kan drinken, dus dat is een goeie voor de volgende keer. Ik ga er dus niet dood aan, dus ik ga wel nog meer bekertjes halen want gek genoeg is het dus echt lekker :') Gewoon een soort.. melk thee :')

Iemand anders ook bekend met rare Chinese/japanse achtige eet-en drinkwaren? :') Als er nog meer mensen gek genoeg zijn kunnen we wel must-haves uitwisselen ofzo :')

Maar als je van een beetje zoetigheid houd is dit wel aan te raden. :D

ohja.. En zo ziet de beker eruit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-14 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Donkim

Re: Chinese melkthee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:55

Het lijkt wel een beetje op Bubble Tea als ik het zo lees!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 12:56

Donkim schreef:
Het lijkt wel een beetje op Bubble Tea als ik het zo lees!

Ja daar had iemand anders het ook over op een van de tig websites die ik erover had gevonden, maar dat ken ik dan weer niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:00

Ik wil ook!! Ik wil ook!! *\o/*
Alleen die jelly dingen klinken een beetje raar. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:02

Ja die Jelly troep laat ik er de volgende keer uit :+ Ik nam heel enthousiast een slok en toen was het BLUH, jelly in m'n mond :')

Volgende keer dus even klaarmaken zonder de jelly :+
KBK, ik kan wel een paar bekertjes naar je opsturen volgende keer dat ik het ga halen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:03

Haha, dat zou wel leuk zijn!! :))
Ik hou van thee. :+:
(moet je via pb even laten weten hoe duur het is)

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:03

Ja na wat google werk ben ik er achter dat het een instant bubble tea is <3 (de jelly moet overigs de tapioca balletjes vervangen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:04

Oh crap ,wat is tapioca :') Er gaat een wereld voor me open haha.

Haha KBK ga ik doen :D Ik moet sowieso even vragen of ze nog meer smaken hebben dan in de winkel :+ Schijnen 8 smaken van te zijn ofzo :D

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:09

Bubble Tea is een combinatie van thee, melk en/of (vruchten)siroop en tapioca balletjes (balletjes gemaakt van casave met weinig smaak, ze zijn een beetje taai en hebben de structuur van gummibeertjes). Wat de thee bubbly maakt? De balletjes en het feit dat het drankje goed geschud wordt, zorgen voor een flinke schuimlaag op het drankje. Niet iedere Bubble Tea is daadwerkelijk gemaakt met thee, vooral in Amerika wordt dit vaak weggelaten.

God ik word er hebberig van.. Maar eens kijken of ze die bij de toko in Den Bosch ook hebben :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:10

Ooh wat briljant :D

Ik weet eigenlijk niet eens of ik ermee moest schudden... :')
Dat wordt nieuwe halen dan, goh, vervelend :+

T zijn inderdaad een soort gummy beertjes, daar was ik naar op zoek :') Wist niet waar ik het mee moest vergelijken, pudding is het inderdaad niet echt :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 13:13

Bubble Tea <3 Ze hebben hier een winkel vol met Bubble Tea en ook te krijgen bij de Chinees. Warm of koud en verschillende smaken (met gummy erin)

OOk lekker: een minder zoete versie van thee gemaakt met melk is chai tea of Masala chai: http://en.wikipedia.org/wiki/Masala_chai

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:03

Mmmmm bubble tea <3 Je gaat die jellies er toch niet uitvissen, die maken de thee >;) <<)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:07

Toen ik de titel las dacht ik gelijk aan een thee die ik op vakantie heb gedronken. Ik heb werkelijk waar geen idee wat voor thee het was, maar het was ook wit achtig, dus sowieso met melk erin.
Toevallig had ik laatst een experiment gedaan met speculaasthee, melk en honing en zo smaakte die thee van vakantie dus ook! Iemand een idee wat voor thee dat was?

Toen ik echter de aardbeien zag was het toch niet dezelfde :')
Het klinkt wel lekker! Waar in Delft zit dat Chinese winkeltje dan?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 17:12

Anna, misschien een Chai Latte?