Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Annemiek80 schreef:Misschien heb je hier iets aan?
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=1737876
Vooral de preistamppot (mijn eerste post) valt onder makkelijk, budget en door de tomaat en roomkaas toch anders dan anders. Door de kaas ook prima geschikt voor vega's als je het worstje apart serveert.
btw, de recepten die ik heb gepost in dat topic zijn allen glutenvrij (maar niet lactosevrij) omdat ik glutenvrij eet
Chili con carne is ook prima in grote hoeveelheden te maken en lekker makkelijk, en voor vega's moet je dan van dat vega gehakt gebruiken, gehakt of vega gehakt dus op het laatste moment toevoegen als je niet met 2 verschillende pannen wilt werken (weet natuurlijk niet hoeveel pitten je tot je beschikking hebt)
Zal zo eens naar de rest kijkenMarliesV schreef:Pilaf met rijst?
Wel best wat snijwerk maar prima (zelfs nog lekkerder) een dag van te voren te maken, dan hoeft je de dag zelf alleen nog maar warm te maken en rijst te koken, evt. sla er bij.
Ik doe er in:
300 gr kip of varkensvlees (maar daar kan je dus ook een vleesvervanger in doen)
1 pot geneden champignons (pot met vocht en al)
1 1/2 blik perzikken uit blik (in stukjes ook vocht bewaren!)
1 theelepel sambal
2 eetlepels ketjap
3 uien gesneden
1 klein blikje tomatenpuree (die van 30 cent zeg maar)
peper/zout/paprikapoeder
Je braad het vlees (vervanger) bijna gaar, haal je uit de pan.
Fruit de uien in het vocht van het vlees.
Vlees er bij in, vocht van de perzikken er in met alle kruiden (peper/zout/paprikapoeder/sambal/ketjap) en de tomatenpuree, pot champignons er bij in.
Goed door laten warmen/trekken.
Op het laatst de perzikken er bij in, die hoeven alleen maar een paar minuten warm te worden.
Simpel en makkelijk in grote porties te maken, bovenstaande is voor ongeveer 3-4 personen.
DaisyDarling schreef:Een flinke bonen/paprika/uien schotel met rijst erbij? Met vlees voor de vleeseters erbij.
Een stamppot? Hutspot met spekjes en rookworst lusten veel mensen.
Een pasta? Lekker simpel penne met tomaat en courgette (en kip).

Érg lekker, vegetarisch.. Kun je in zo'n bladerdeeg-nestjes doen.. en als er minder mensen komen dan houd je de dozen gewoon dicht, die kun je vrij lang bewaren