De magere pasta, Slim pasta?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nathaliefje

De magere pasta, Slim pasta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 00:07

Hoi bokkers! Ik zag net op tv een reclame over een nieuw product, de zogenaamde 'Slim Pasta' . Volgens de reclame zou het gaan over een pasta waarin zeer weinig calorieën zitten, te weten slechts 12 Kcal per 100 gram. Daarnaast hebben ze ook een variant voor de rijst en noedels. Nu ben ik verschrikkelijk benieuwd of dat eigenlijk wel een beetje te smaken valt :D Dus, zijn er bokkers met ervaringen? Ze hebben ook een website als je meer wil weten over het product!

KarinvdM

Re: De magere pasta, Slim pasta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:10

Ik heb het toevallig in m'n handen gehad vanmorgen bij De Tuinen.
Op zich zou ik het wel eens willen proberen, maar ik vind de verpakking van 200 gram onhandig, want zoveel eet ik niet. En het zag er ook niet direct erg smakelijk uit...

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:14

Nee, ik vind het chemisch klinken :+ Het idee erachter vind wel wat hebben... maar waarom niet simpel minder opscheppen?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:18

Ik zou dan eigenlijk voornamelijk benieuwd zijn of het nog wel een beetje vult of dat je dan vervolgens wel een driedubbele portie eet omdat het niet genoeg vult... :+

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:18

Ik denk dat spelt pasta 3x zo gezond is :=

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:34

Het is op basis van glucomannan: http://en.wikipedia.org/wiki/Glucomannan, schijnt dus juist erg te vullen en ook wel voordelen te hebben. (met als nadelen mogelijk obstipatie en winderigheid etc.)

Maar dit soort dieet producten lijkt me nooit zo zinnig, zijn vaak toch producten die mensen in een soort crash dieten gebruiken om daarna lekker te gaan jojoen, in een normaal dieet lijkt het me niet zo nuttig. Het is ook wel schreeuwend duur, 3,- voor 200gr.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:37

de consumentenbond is er wel positief over:
http://www.consumentenbond.nl/test/voed ... lim-pasta/

Wat ik nu eet is Quinoa, ook een soort rijstvervanger. Zijn zaden die je moet koken, smaakt prima! Vol vezels en eiwit, laag in kcal en uitermate geschikt voor vegatariers.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:39

Hopelijk is het beter als volkoren pasta dat krijg ik echt niet weg.

Sonja_vRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:26

ik weet het niet hoor, vind dat geknutselde voer altijd ene beetje freaky...

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:30

Wat dacht je van gewoon normaal eten? Word je ook niet dik van. Ik vind t maar niets hoor en echt lekker of gezond lijkt t mij ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:32

Nouja precies wat Soraya zegt dus. Het is echt niet dat je aankomt van die twee keer per week pasta of rijst eten en dat je enorm gaat afvallen door deze vervangende te gebruiken oid, het zit hem waarschijnlijk in hele andere dingen in het eet- of bewegingspatroon...

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:24

Je kunt inderdaad beter een handje volkoren pasta koken met heel veel groente en wat mager vlees om een gezonde en calorie arme maaltijd op tafel te zetten.

Het product bestaat uiteraard niet alleen uit calorieen.. de vraag is wat er in zit.
Voedingsmiddelen zijn belangrijker dan calorieen.

Je kunt beter iets gezonds eten wat meer calorieen bevat dan allerlei "wonder" hapjes en drankjes waar allerlei troep in zit waar je lichaam niets aan heeft.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:36

Toen ik de openingspost las was ik nogal sceptisch maar de link van de consumentenbond klinkt alsof het geen pasta is, maar een vervanging. Heel anders dus, positiever ook. :)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:38

ik kan je zeggen het smaakt eigenlijk niet echt ergens naar. het is zker niet vies. je kan een deel gewoon de volgende dag in de koelkast bewaren. verder kan je het kruiden en dan smaakt het best aardig zeker niet vies en het vult goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 12:32

Romyv schreef:
de consumentenbond is er wel positief over:
http://www.consumentenbond.nl/test/voed ... lim-pasta/

Wat ik nu eet is Quinoa, ook een soort rijstvervanger. Zijn zaden die je moet koken, smaakt prima! Vol vezels en eiwit, laag in kcal en uitermate geschikt voor vegatariers.

Maar dat is amper meer te krijgen voor een normale prijs omdat er zoveel problemen met aanleveren zijn ;( ... Jammer, want ik vind het ook lekker..

Volgens mij lijkt het principe van slim noodles een beetje op die van shiritaki( miracle) noodles... Die kun je gewoon bij de toko halen en daar zitten ook geen calorieën in... Zit geen smaak aan ook, maar het heeft iig de structuur van pasta.
Best lekker voor de lunch ofzo.. En wsl is het goedkoper dan die slim pasta dingen..

Sonja_vRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 14:21

er is meer te verzinnen dan quinoa, gewoon gierst bijvoorbeeld
ik heb standaard gierst in huis voor allerlei gerechten waar normaal rijst, pasta oid in gaat
maak er zelfs risotto en sushi mee :P
of boekweit :)

ik heb in ieder geval besloten die "slimme" pasta lekker te laten voor wat het is, tis waarschijnlijk vooral heel slim van de producent en goed voor zijn portemonnee, maar ik vind het te geknutseld

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:21

Ik heb de spaghetti geproefd. Het smaakt inderdaad niet vies, want het heeft amper smaak. De saus is in dit geval de smaakmaker. Waar ik het meest moeite mee had, was de substantie. De spaghetti blijft een beetje stevig waardoor het neigt naar kauwgom/trekdrop. :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:09

Ik heb op de gezondheidsbeurs de rijst geproefd, dat smaakte ook prima.