Mijn lieve Canadese achter-achter nicht (dacht ik?) deelt wel eens recepten op facebook, en de meesten van die recepten zijn met chocolade. Dit recept had zij op facebook gezet en die moest ik toch echt even delen:
- 500g meel
- 2 eieren
- 70g suiker
- 180g melk
- 30 gr boter
- 30 g gist
- Chocoladepasta
Smelt de boter en laat het afkoelen. Los de gist op in warme melk. Bloem en suiker in de kom en maak een kuiltje in het midden. Giet daar de losgeklopte eieren, melk en gesmolten boter in. Meng het met je handen tot een deeg en laat het daarna rijzen tot 2 keer zo hoog. Snijdt de deeg in 4 gelijke stukken en verspreid het op een met bloem bestoven vlak. De schrijven moeten ong. 25 cm in diameter zijn en 2 mm dik. Plaats een schijf in een taartvorm en verspreid er een laagje chocolade over tot een cm van de rand. Dek af met de tweede plak en zorg dat de randen op de andere plak aansluiten. Bij de 3de en 4de plak precies hetzelfde doen. Met een klein glas het midden van het deeg markeren en in 16 stukken snijden (voorzichtig in het midden!). Pak twee slierten en draai ze 2 slagen in tegenover gestelde richtingen (Rechterhand naar rechts, linkerhand naar links). Heerhaal dit voor de overige 14. Laat het weer voor 30 minuten rijzen. Bestijk het daarna met melk en bak het in een voorverwarmde oven 25 minuten op 180 graden.

En? Ziet het er lekker uit of ziet het er lekker uit?
Willen jullie er wel om denken dat ik dit allemaal vanuit het frans heb vertaald (met behulp van google

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik ga hem natuurlijk wel erg gauw maken