3 gangen menu zelf koken, ideeën

Moderators: Duhelo, MirandaT, Essie73, Ods

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Annet_Dottie

3 gangen menu zelf koken, ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 22:53

Hoi mede bokkers!

Ik wil graag binnenkort voor mijn ex (klinkt stom zo zeg xD) een 3 gangen menu koken, we waren een beetje aan het dollen en hij zei dat hij dat wel leuk zou vinden, dus ik denk nouja ik vind dat eigenlijk ook wel leuk dus why not :D

Ff bij het begin beginnen voor ik allemaal vraagtekentjes krijg, mijn ex en ik zijn ongeveer 5 week geleden uit elkaar gegaan, hebben zo'n 3 week ontzettend hatelijk gedaan en zijn toen weer eens gaan praten, beide willen we eerst weer eens lekker jong zijn maar omdat we iemand missen hebben we besloten om als "friends with benefits" er samen nog maar wat van te maken. Het gaat nu een stuk beter en we hebben het gewoon leuk en gezellig samen.

Vandaar dit idee :) Eigenlijk gewoon voor een goeie vriend koken.

Nou terug naar het plan.
Ik ben zelf zo inspiratie loos als het maar kan wat betreft recepten en vind het dan ook suuper lastig om een 3 gangen menu bij elkaar te zoeken..
Nu heb ik een mooi dik kookboek waarvan ik dacht daar kan ik wel wat uithalen maar dat viel vies tegen..
443 bladzijden en ik kan gewoon geen hoofdgerecht vinden -O-

Ondertussen heb ik wel een voorgerecht, namelijk een Garnalencocktail..
Er moet sowieso vis in voor komen of het nou in het voor,hoofd of nagerecht is want we zijn beide wel viseters en vooral mn ex is dol op vis.

Maar wat doe je daar in hemelsnaam bij als hoofdgerecht...
Ik wil niet iets simpels zoals aardappels, groente & vlees.
Wil nu ook een keer lekker experimenteren in de keuken en een keer wat "speciaals" maken.

Dus wie zegt nou ik weet nou toch een lekker recept en helpt mij, of gewoon een idee welke kant op, wat is lekker na zo'n garnalencocktail(vis/vlees/vegetarisch) etc.
Hele recepten hoef je hier natuurlijk niet uit te schrijven, mag wel, als het een speciaal recept is mag het, maar iets wat ik gewoon op google kan vinden vind ik ook prima!

Sorry voor het vreemde verhaal maar ik hoop dat iemand wat weet :D

(Nagerecht hoeft trouwens niet, daar staan er in het boek ook genoeg van, dat ga ik wel zoeken als k een hoofdgerecht gevonden heb:) )

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:02

Als je het speciaal wil maken, misschien coquilles met een lekkere witte-wijnrisotto erbij? Dit is mijn favoriet!
Risotto is best zwaar, maar je voorgerecht is natuurlijk wel licht.

Anders is een puttanesca vispotje ook lekker, en ziet er ook leuk uit als je er wat verse kruiden en parmezaanse kaas overheen strooit, en serveert met stokbrood (liefst met zelfgemaakte kruidenboter). :)

Karmandi

Annet_Dottie

Re: 3 gangen menu zelf koken, ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-13 23:14

Wow klinkt ingewikkeld :P

Thanks voor de tip maar ik ben van de aardappeltjes en pasta's dus zie mezelf nog niet echt coquilles en risotto maken eerlijk gezegd haha.

Ooh ja ook wel handig om er bij te vertellen, ik zelf kom met vis niet veel verder dan makreel, zalm, garnalen, tonijn, pangasiusfilet en haring dus kwa vis moet t dan eigenlijk zoiets zijn :P

Mn ex is trouwens ook niet dol op rijst bedenk ik me net, en lust geen champignons.

Ik zat zelf meer te denken aan een vlees of pasta gerecht..

Niet al te moeilijk gerecht dus :P

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:55

Een simpele pasta met zalm dan?

Het klinkt alsof je wel iets speciaals wilt maken maar dat combineert misschien niet fijn als je nooit iets 'minder gemiddeld' maakt met vis...

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 23:59

Jullie houden van vis?
Lekkere woknoedels maken met kip en garnalen. Makkelijk ( kip wokken, garnalen wokken, wokgroenten erbij, tegelijkertijd die noedels koken. Vervolgens de noedels mengen met se wokgroenten, en kies een lekkere woksaus!)
Makkelijk, simpel en zooo lekker!

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 00:02

Een lekker mals stukje varkenshaas (of biefstuk) met een doperwtenpuree en aardappeltjes afgemaakt met een zoete rodewijn-port-saus.

Heb ik toevallig gister gemaakt en is hier erg in de smaak gevallen ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 09:17

Ik vind het altijd leuk om zo'n cupcake-vormpjes te vullen met aardappelgratin. Daar kun je kaas doorheen doen, of spinazi bv.. :9 En daarnaast dan een apart stuk vis bijvoorbeeld, met een lekkere wijn-saus. Verse kruiden erop.. wat groente voor de afwerking..

Voor een prachtige trouwfilm: ABCreatief Videoproducties
❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-13 12:35

Dankjullie wel voor de ideeën!
Ik zal er ff over na denken en recepten zoeken etc.
Ik zat trouwens te denken om er sowieso een tomatensalade bij te maken, heeft iemand daar nog een leuk idee voor?
Zelf dacht ik lekker simpel cherrytomaatjes, uitje, basilicum en mozerella. Iemand idee voor een dressing of net wat anders? :)

edit; of een simpele tomaten salade er bij, of m'n zelfgemaakte aardappelsalade.. aardappelsalade zit meer werk aan..

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:17

Ik ben fan van varkenshaas met een champignonroomsaus, of gewoon gebakken champignons. Daar bijvoorbeeld aardappels uit de oven bij, of aardappelpartjes frituren, purree op een speciale manier idd, aardappelkroketjes... Als groente salade bijvoorbeeld, snijboontjes met spekjes en ui, ook heerlijk! :)

Ik maak salade meestal zo, en valt hier altijd heeeel goed in de smaak: rucola melange, puntpaprika in reepjes, rood uitje in reepjes, geroosterde pijnboompitten, uitgebakken spekjes en dan zelf een sladressing maken; olijfolie, balsamico, mosterd, mayonaise en peper. Evt. nog wat parmezaanse kaas over je salade. Hmmm. Ook erg lekker bij pasta's.

Als pasta's kun je het simpel houden, maar toch erg lekker, pasta pesto (met kip...), pasta in roomsaus, tomatensaus, bolognese, pasta met zalm in roomsaus. Ga maar door ;)

Lita; Eindstand: M2 startgerechtigd - Res. Kampioen Bestgaande Haflinger Ermelo 2011
                      El Matcho; Basis
                      Meggie
                      Odet;0907'99-0103'07 - Kay; Actief pensioen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie