Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:10

Njammie lekker Gast7391!

Nicoletje: Op sites als valtaf of eetmeter kan je invoeren wat je eet. Via valtaf kan je je aantal benodigde kcal berekenen (vb. BMR inactief + beweging afzonderlijk invoeren). Trek daar 500 kcal van af, en dat is het minimum van wat je mag eten om op een verantwoord tempo af te vallen :)

mandy358

Berichten: 1544
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 23:19

Fijn dat het weer lekker gaat ChantalSmook :D
Nicoletje, kwark, noten, fruit, rauwkordt met (hummus) dip ect
Ja dat is ook zo Bhriseis :D

Jeetje wat heb ik veel moeten eten voordat ik een beetje volle buik had :') maar wel even genieten zo, en extra veel zin om weer lekker te bewegen en gezond te eten :D
Ga volgende week eens proberen om wat ander eten te pakken, heb laatste dagen erg last van me buik en merk veel hetzelfde te eten. Als ik iets lekker vind ga ik het een beetje te vaak pakken merk ik :') volgende week weer eens even wat anders pakken, noten, avocado, omeletje als lunch ect!
Kun je van te veel eiwitten last krijgen van de buik? Heb laatste tijd heeel veel bananenkwark gegeten :')

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:19

Mja dat doe ik ook steeds Mandy, steeds dezelfde dingen blijven eten tot ik me er naar door voel :') Hoop dat je je snel beter voelt! In dit topic zijn er wel een aantal mensen die van melkproducten last krijgen.

Bah, gisteravond werd ik erg misselijk en moest ik overgeven. Voor ontbijt at ik vandaag maar wat dingetjes waar ik zin in had.

O: 2 x babypletkoek (waar ze fruitpap van maken) + halfvolle perenyoghurt + sojamelk mild
L: 80 g havermout met 250 ml havermelk, water, amandelschaafsel
B: Paarden verzorgen (inclusief half uur paardrijden en grondwerken)
T: 3 x vk beschuit met cottage cheese en tomaat
A: 80 g havermout met 200 ml sojamelk vanille, water
T: Schaaltje Griekse roomyoghurt

Erg eenzijdig lijstje vandaag, maar mijn neus gaat spontaan krullen bij het idee van fruit en groenten en aardappelen :\

LisErm94

Berichten: 1538
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:33

Wat veel berichten zijn er gisteren geplaatst :wow:
Ik had een drukke dag inclusief AYCE avondje dus zal mijn lijstje nu nog even posten.

Martine, net als de meeste hier ben ik inderdaad heel bewust bezig met mijn voeding, dus altijd nette lijstjes behalve meestal 1 avond in de week (gelijk een mooi voorbeeld hieronder :P )

Wat fijn dat Londen leuk was Bhri! Hopelijk zet je griepje niet verder door!

60 km is echt veel joh! Dat fiets ik alleen als ik fiets om het fietsen zeg maar.

Jij ook lekker een AYCE avondje gehouden Mandy :) Heerlijk af en toe maar nu weer fijn in het gareel want de mijne was iets to much haha.

Nicoletjeee, ik vind het inderdaad echt te weinig voor je beweging. Vrees dat het niet eens boven je BMR is.

Fijn dat je weer een doel hebt Chantal, weer nieuwe motivatie om ervoor te gaan :D

Haha als ik in de supermarkt boodschappen doe kijk ik vooral niet te veel in mijn eigen karretje. Voor de rest van mijn familie moet ik regelmatig qrueslie, friet, pizza en snoep meenemen. Nu bijvoorbeeld ook, moet ik straks friet en snacks halen voor de frietdag waarop ik niet eens mee-eet :P

Bootcamp pas echt super Bhri, het wordt een aantal keer gegeven als een ticketuur dus ik ga me zeker vaker inschrijven! De warming up was op de atletiekbaan eerst 4x400 hardlopen daarna lange zijde baan sprinten, ene korte zijde springende squats andere walking lunges en toen rondes met allemaal kracht en conditie oefeningen. Lekker in de modder op de grond pushup-varianten, op betonblokken springen, pull-ups, trx oefeningen buiten, bange dips, sprintjes enzovoorts. Ook leuk dat gewoon iedereen fanatiek was, elke meisje kon ook push ups dat had ik nog nooit meegemaakt :P
Jammer dat je ontbijt in het hotel niet super was, maar die porrigde de laatste dag klinkt heel goed!
Ik lees nu dat het ook nog niet beter met je gaat :(:) Zorg goed voor jezelf!

Mijn cheatlijstje gister:
O: 90 gram havermout, 7.5 gram lijnzaad, 7.5 gram haverzemelen, 200 ml ongezoete sojamelk & 136 gram appel met kaneel
T: 150 gram bospeen, 1 waldkorncracker met 5 gram appelstroop
L: 2 sneetjes roggebrood met 12 gram kaas, 1 waldkorncracker met 5 gram appelstroop, 3/4 groene paprika, 2 mandarijnen
T: 28 gram whey perfection, 2 pruimen
A: 50 gram couscous, 125 gram kipfilet, wokgroentes (courgette, chamignons, ui, groene paprika, knoflook, taugé)
D: 1xkoffie, veel water en groene en witte thee
B: 30 min lopen, 10 fietsen, 1 uur poweryoga, 30 min arctrainer kracht-interval, 15 min buikspierronde, uurtje stal. 1700kcal zonder onderstaande rommel.
En toen mijn cheatavond: half stuk slagroomtaart, 4/5(?) chocoladekoekjes, 2 handen popcorn, nog wat Japanse mix weggespoeld met cola light :Y)

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:43

Wat een beweging weer Lis! Volgens mij kon je al dat lekkers prima hebben!
Bootcamp klinkt erg gaaf zeg.

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:46

Faal-lijstje van gisteren:

phormicola schreef:
O: 90gr haver, 10gr lijnzaad, 20gr whey, kaneel, zoetstof
B: 1.5u-2u benentraining
T: shake van 200gr kwark, 20gr whey, 1 banaan, zoetstof
L: 2 allisonboterhammen, 75gr paardenrookvlees, komkommer/ketchup
T: kersenflap, 2 kleine glaasjes rosé
A: goulash met verse parpadelle, 4 kleine glaasjes rode wijn, paar stukken chocola met mint als toetje
T: kwart kersenflap, pinda's, 6 Allison boterhammen met pindakaas en chocopasta :')


De wijn had me nogal hongerig gemaakt en ik heb dus veelsteveel gegeten. Gelukkig ben ik ongesteld en ik ben nog niet in de fout gegaan, dus dit vergeten we dan maar even :Y)

vandaag weer netjes:

B: 30 min fietsen, waarvan 15min met tas van 15kg op rug
O: 60gr havermout, 20gr whey, 15gr lijnzaad, 1 appel, 1tl walnootolie, zoetstof
B: 30min crosstrainer
T: shake van 200gr magere kwark, 25gr whey, zoetstof
L: 2 pitabroodjes, 30gr extra belegen kaas, 10ml olijfolie, augurk, komkommer, ajvar
T: sinaasappel
A: Japanse pizza (200gr chinese kool, 50gr volkorenmeel, 1 ui, 2 eieren) gebakken in 20gr zelfgemaakte roomboter, 125gr koolvis, kruiden
T: sinaasappel

2100kcal

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 13:57

Bhri omdat je niet helemaal lekker bent of gewoon ff geen zin erin?

Wow Liserm94. Dat klinkt gaaf, heel anders dan onze bootcamp!

Trouwens een vraagje, als ik een plak roggebrood eet. Is dat vergelijkbaar met 1 snee brood. Of is dat meer/minder?
En een halve slagroomtaart. Pfoe niet misselijk? Haha. En inderdaad lekker veel bewogen.

Phor ook lekker gezondigd! Ik zag trouwens die pizza van jou net ook als recpt. Heb je dan ht idee dat je dan pizza aan het eten bent of niet vergelijkbaar.

Lijstje vandaag nog beetje onduidelijk. Eet op het werk mee met wat de pot schaft.

O/L: plakje roggebrood met kaas/boter, 1 Wasa cracker solruta sesam(Is een dubbele) met boter/2 x kipfilet, tomaatje, stukje komkommer en een kleine peer
T: Magere yoghurt met wat lijnzaad
A:? Op het werk
T: Appeltje
T: nog naar vriendin na mijn late dienst. Misschien daar nog een drankje/wat lekkers.
B: Uurtje fietsen

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:01

Net dagje Phor :)

Chantal: mijn avondeten is er gisteren terug uitgekomen, en ik voel me al onwel als ik nog maar aan aardappelen etc denk. De babypletkoekjes en yoghurt zijn licht verteerbaar, dus dienden een beetje als test of ik die wel kon binnenhouden. Verder krijg ik geen gruwelgevoelens bij beschuit en havermout, vandaar :)

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:04

Chantal: roggebrood is meer dan gewoon brood :) En nee, ik vind het niet op een pizza lijken, maar het is wel gewoon erg lekker!

Buikgriepje, Bhris? :(:) Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt!

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:14

Die Japanse pizza zag ik nog al een keer verschijnen, ik ben erg benieuwd. Kan me er eigenlijk niets bij voorstellen.

Ik heb een flinke keelontsteking te pakken Phor, en mijn eten smaakte me al absoluut niet gisteren. Door een hele resem aan medicijnen voelde ik me erg naar en kwam alles er weer uit. Bah!

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:20

O: Yoghurt met lijnzaad, omega mix en een kiwi.
T: 2 dadels gevuld met 2 amandelen, 4 melkbicuitjes.
L: Proteine brood met hummus, tomaat en advocado.
T: 2 dadels, passievrucht met beetje yoghurt.
A: Mie met roerbakgroentes, kokosmelk en munt/naan brood met yoghurt+knoflook
T: Cola light

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 14:22

O : Yoghurt met havermout lijnzaad en nootjes
L : 2 speltbroodjes tostis
A : Nasi

En verder weet ik het nog niet , was half 6 uit bed dus die tosties hebben de rammel na het werken verdreven

Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 15:15

Is er iemand met zo'n excel pagina, waarmee je calorien, eiwitten, vet etc kan berekenen

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:06

Horse_xx schreef:
Is er iemand met zo'n excel pagina, waarmee je calorien, eiwitten, vet etc kan berekenen

Ik heb een goede!
Als je je e-mailadres even pbt stuur ik hem door. :)

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:08

O: havermout met amandelmelk en water, tarwezemelen, halve banaan, agavesiroop
T: eiwitshake
L: 2x speltboterham met hummus, gekookt eitje, veldsla
T: groene smoothie (en nu ga ik m echt maken :+ ) met spinazie, veldsla, banaan en mango
T: ik hoor net dat we om 5 uur gaan 'borrelen' :Y) dus glaasje wijn met wat lekkers gok ik
A: Biologische pompoen/linzensoep en restje lasagne
T: vast iets lekkers want we gaan naar een voorstelling

Calorieen zonder borrel en tussendoor na avondeten: 1300 (beetje schatting want weet niet precies hoeveel lasagne ik nog op mn bord krijg :Y) )

B: 30 day shred
Drinken: water, thee, glaasje (of 2) witte wijn

SSmonamiSS
Berichten: 1155
Geregistreerd: 12-04-11
Woonplaats: Niederau

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:22

O: 2 witte bolletjes met extra wurst
Nu net om 15.00 een tosti met tonijn en kaas :~

Horse_xx

Berichten: 1718
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 16:37

O: Havermout met lepeltje appelstroop en kaneel
L: Amandelmeelpannenkoekjes, stukje powerbread
T: 2 x mandarijn, appel & kiwi
A: Beetje hachee en later waarschijnlijk broodje bij subway (moet daar werken)

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:33

O: 2bb kaas
T: Handje pepernoten
L: 2 waldcorncrackers sojaboter/ham
T: Banaan
A: Woknoedels met tofu, spitskool, prei en woksaus, wat kroepoek erbij
T: Mandarijn
T: Borrel met iets lekkers

__Leonie

Berichten: 1979
Geregistreerd: 15-01-08
Woonplaats: Wijchen

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:04

Gister nog een laatste lange dag gehad op praktijk. En nu weer lekker relaxt weekend.
Merk dat dat ik nog echt moet bijkomen van het rennen en de stress van praktijk.
Ik had volgens mij deze week veelste weinig gegeten voor mijn beweging.
Want had verschrikkelijke eetbuien soms.
Volgende week tijdens praktijk proberen om meer gezonds te eten.

O: yoghurt met havermout en chia
L: croissant, 2 vk crackers met pindakaas en komkommer. vk boterham met plakje ontbijt koek als beleg. banaan.
T: twee kiwis.
A: boerenkool stampot met rookworst.

B: 14 km fietsen, twee paarden gereden.
D: een kop kersen thee en een keer groene thee.

Opzich best netjes voor weekend dag. Misschien vanavond nog wat paprika chips als ik veel zin in heb. :)

Ik zie verder wat mooie lijstjes!
beterschap bhris :)

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:20

O: 3 kleine ovenbroodjes en een gekookt eitje
B: 10 minuten fietsen
L: broodje bij de subway (kaas, kip, komkommer, sla, mayo)
B 30-40 minuten fietsen
T: paar tukjes en een appel

Planning:
A: 2 of 3 broodjes
T: lekker spul... oom, tante en neefjes komen nog verjaardag vieren

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:02

Dank je Leonie!
Flinke hoeveelheden gezonde voeding helpen hier ook enorm tegen vreetbuien. Ik heb er normaal bijna nooit last van, maar door te weinig en niet goed te eten, kan ik mezelf niet beheersen op een hongerig moment. Ook als je weet dat je O/L/A op zich elk zo'n 600 kcal bevatten, ben je wellicht minder geneigd om nog iets naast je lijstje te nemen?

Voel je je nooit moe na zoveel brood Eske? Ik val al bijna in slaap na een keer een broodje als lunch.

B: Kijken in de auto hoe vriendlief de paarden doet, en een paar keer zwaaien :')
T vanavond: Bakje yoghurt in plaats van Griekse roomyoghurt

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:05

O: havermout met peer, water en scheutje kokosmelk
T: stuk speltbrood met pindakaas
L: kom pompoensoep
T: grapefruit, 3 roggecrackers met pindakaas
A: half kopje pompoensoep met 2 stukjes wit stokbrood met roomboter; tortilla (aardappels, ei, ui, kaas)

B: 45 min dressuurles (intensief), 15 min NTC

Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:16

@Bhri
Eigenlijk niet, ik ben 2x per dag brood al m'n hele leven gewent :). En ik moet kokhalzen van havermout, vind het echt enorm vies. Crackers eet ik wel eens ter afwisseling.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:52

Mijn zaterdag lijstje is vaak wel een stuk minder qua hoeveelheid, maar nog steeds niet echt gezond. Zou het ook wel moeilijk vinden om gezond 'veel' te eten, ,aangezien heel veel dingen die jullie noemen mij echt niet lekker lijken.

06.15 - 2 volkoren boterhammen met choco pasta + glaasje sap
10.30 - kopje thee + speculaasje
13.00 - 2 witte bolletjes met hagelslag en boter + 3 glaasjes melk
16.00 - handje kruidnoten + glaasje sap
18.30 - kommetje zelf gemaakte tomatensoep + stokbroodje met gemarineerde kip en sla + glas limo

En we moeten zo op verjaardag, dus denk een appelgebakje en wat chippies + glaasje cola voor vanavond.

Beweging: 6 uur gewerkt (2 paarden gereden, 2 paarden gelogeerd, geveegd, hooi gevoerd enz.) + uurtje gelopen met de hond.

Ik vind het goed om op deze manier even stil te staan bij wat ik elke dag eet..

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:55

Bhriseis schreef:
Dank je Leonie!
Flinke hoeveelheden gezonde voeding helpen hier ook enorm tegen vreetbuien. Ik heb er normaal bijna nooit last van, maar door te weinig en niet goed te eten, kan ik mezelf niet beheersen op een hongerig moment. Ook als je weet dat je O/L/A op zich elk zo'n 600 kcal bevatten, ben je wellicht minder geneigd om nog iets naast je lijstje te nemen?

Voel je je nooit moe na zoveel brood Eske? Ik val al bijna in slaap na een keer een broodje als lunch.

B: Kijken in de auto hoe vriendlief de paarden doet, en een paar keer zwaaien :')
T vanavond: Bakje yoghurt in plaats van Griekse roomyoghurt

:')

O: 1 knäckebröd met komkommer
B: uur privéles
L: 2 speltbolletjes met runderrookvlees, chocoladecroissant
T: stukjes stokbrood met paturain light
A: nog geen idee, eten bij vrienden

Eet in de weekenden altijd weinig omdat ik ook vooral tussendoortjes vergeet .