Waar kan ik goedkope jampotten kopen? Ik ben online al even aan het zoeken geweest alleen zijn de verzendkosten zo hoog.
Wellicht zijn er mensen in de omgeving van Groningen die hier een adresje hebben? Het gaat om jampotjes van 500 tot 750 ml, met een maximaal van €0,75 per potje inclusief deksel.
De inmaakpotjes zijn jampotjes. Vind ze zelf erg prettig!
Ik vind ze idd ook erg fijn, goede kwaliteit
dejong_wever
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-13 08:30
Het is niet om jam te maken, ik ga de potjes gebruiken voor "koekjes in een pot". Het is daarom niet van toepassing om gebruikte potjes te gebruiken, helaas.
Ik ga zo naar de Action en Blokker om daar alvast te kijken en eventueel te kopen.
Kom net bij action en blokker weg, die hadden geen geschikte. Morgen maar even bij de Xenos en dat zweedse winkeltje op de grote markt kijken.
sjouk_L
Geplaatst: 25-10-13 10:25
Ikea heeft ook goedkope. Moet je wel een ikea in de buurt hebben natuurlijk.
koenlover
Geplaatst: 25-10-13 10:25
ik had ze bij de boerenbond vandaan. 5 euro voor 6.
JamieC
Geplaatst: 25-10-13 10:28
Ik heb laatst een zootje wekpotten bij de Ikea gehaald. Toen ook nog wat kleine potjes meegenomen met een zilverkleurige deksel, maar deze sluiten niet goed genoeg voor jam.
www.brouwmarkt.nl die hebben veel keuze en redelijke prijzen, nu aanbieding 375ml potje met deksel voor €0,45 per stuk, verzenden onder €50 kost €5,95....
dejong_wever
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-13 10:33
Het is niet voor jam, maar voor koekjes uit een pot. Ikea heb ik ook geen geschikte kunnen vinden. Het is uiteindelijk om door te verkopen, dus gebruikte potten zijn niet geschikt en de prijs is ook belangrijk.
Kijk even op de online bestelpagina van de AH en hier staat dat een pot euroshopper (720ml)appelmoes €0,55 kost en als ik een zelfde soort pot nieuw ga kopen in de winkel(555ml) dan betaal ik €0,85!!
Dat is toch raar??!! Ik kan dan beter een voorraad appelmoes kopen en deze uitkoken en eventueel daarna nog in de vaatwasser om ze schoon te maken. Dit is nog altijd goedkoper als als nieuwe potten kopen, ja...
haha, dat wilde ik ook al voorstellen. Nieuwe potten kosten meer dan potten met inhoud in de supermarkt. Wij bewaren alle "leuke" potten (jampotten, augurkenpotten, etc) om jam in te doen, maar ook om dingen in te maken. Waar je wel rekening mee moet houden dat je een zuurpot ook weer voor zuur gebruikt en niet voor jam of zo. De jam neemt dan toch de geur aan van het zuur. (deksel houd dit toch vast) Veel succes en plezier met maken!