Gezocht: Ovenrecepten zonder koken?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yolien

Gezocht: Ovenrecepten zonder koken?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 14:44

Omdat wij volgende week onze nieuwe keuken verwachten hebben we momenteel geen keuken staan.
Graag wil ik mijn gezin toch wat lekkers voorschotelen en vroeg ik me af of jullie mij konden helpen.

Ik ben dus op zoek naar recepten voor ovengerechten waarbij ik van te voren niets hoef klaar te maken op het fornuis (wat ik dus nu niet heb).
Ook het voorwerk hoeft niet te ingewikkeld te zijn, want alle voorbereidingen moeten aan de eettafel gebeuren.

Ik ben benieuwd naar jullie voorstellen!

betadine

Re: Gezocht: Ovenrecepten zonder koken?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:46

Ik gooi mijn vlees + groenten in een ovenschotel met blokje bouillon en kruiden en haal het er na 40-60 min uit :D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:48

Mogelijkheden genoeg; bijv. stukken rundvlees, lamsvlees, of kip, stukjes aardappel en de gewenste groente in de oven en hoppatee!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:49

Lasagne! Heb toen mijn zus haar keukeb aan t verbouwen was een keer lasagne met chorizoworst (vleeswaren plakjes) tomatensaus en hele dunne plakjes courgette (met kaasschaaf) gemaakt. Was gewoon kant en klare tomatensaus uit een pot. De rest wordt vanzelf gaar in de oven.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:49

Laatst bijgewerkt door jorretje op 22-10-13 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:50

Gevulde paprika's ! Rauw gehakt, platte peterselie en rijst in de paprika's doen en dan in een ovenschaal met water en tomatenpuree in de oven en eet smakelijk :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:51

Canneloni's van Bertoli. Kijk maar eens op bertolli.nl

Dat is allemaal rauw door elkaar te mikken, rauw vullen en dan in de oven afbakken. Heerlijk eten (maak het vaak als ik eters krijg) en ideaal voor wat jij zoekt.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:52

Gebruik je dan ongekookte rijst Tabaluga12?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:53

jorretje schreef:
Gebruik je dan ongekookte rijst Tabaluga12?

Ja klopt.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:57

Aardappel anders met groenten?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 14:59

dat bakje van maggi, "binnen 5 minuutje" ovenschotel?

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:00

Dit is een favorietje van mij!

Spaanse chickenwings uit de oven

Ingrediënten:
6 á 7 chickenwings,
500-600 gram roosenval (roodschil)aardappels,
2 rode uien,
1/4 chorizoworst (geen beleg maar echt een worst),
1 sinaasappel,
Teentje geperste knoflook,
Olijfolie,
Rozemarijn,
Zout, peper
Gemengde sla.

Doe een flinke scheut olijfolie in een bakje en voeg hieraan geperste knoflook en een takje rozemarijn toe, laat dit minimaal een uur staan zodat de smaken in de olie komen. Verwarm de oven voor op 200 graden (hetelucht) Was de aardappeltjes en snijdt ze in tweeeen of vieren afhankelijk van de maat. Gooi de aardappeltjes in een bak. Pel de rode uien en snijdt ze in grote parten. Ook deze gaan in de bak samen met de chickenwings. Hussel de ingredienten met de kruidenolie. Leg een vel bakpapier op de bakplaat van de oven en verspreidt de ingredienten over de bakplaat. Besprenkel deze met zout, peper en wat extra rozemarijn. Snijdt het stukje chorizo in kleine blokjes (wel het velletje ervanaf halen). Verdeel de blokjes over de bakplaat. Snijdt de sinaasappel in parten en leg deze ook verspreidt over de bakplaat. Stop de bakplaat in de oven en laat 30 minuten bakken. Draai na 30 minuten de oven hoger (225) en laat nog even staan. Knijp voor het serveren twee van de sinaasappelpartjes over de bakplaat en serveer het gerecht met een simpele gemengde salade.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:00

Braadstomen van knorr/maggi ?! Kipfilet erin met courgette/champignons + een schaaltje aardappelgratin

Of kip filet/varkenhaas met spek omwikkelen, worteltjes met olie en komijnpoeder/zout in een ovenschaal en aardappels in de schil in blokjes/partjes snijden en in de olie/kruiden.

Aardappel anders met ui/bloemkool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:01

Witlof (maar schijnt dat veel mensen niet van witlof houden?). Witlof onderkant eraf hakken, in de lengte doormidden. Plakken ham rond wikkelen. In de ovenschaal leggen en kaas erover strooien. En dan naast de ovenschaal op het rooster nog een aantal aardappeltoefjes. Voorbereidingstijd nog geen 2 minuten :') Dit maak ik meestal als ik absoluut geen zin heb om te koken.

_Liiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:02

Maggie braadstomen! Daar kun je een volledige maaltijd mee maken.
Ipv de hoeveelheid kip die op de verpakking staat gooi je maar de helft daarvan in die zak.
Vervolgens gooi je er krieltjes in (niet die hele kleine die worden dan papperig) en champignons en andere groentes die je graag lust.
Kruiden erbij in de zak, schudden, in een ovenschaal zetten en na een uurtje heb je een heerlijke maaltijd.
(kijk wel uit als je de zak open maakt, die stom is echt gruwelijk heet)

edit; typfoutje

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 15:03

Zo, ik heb ook nog keuze haha
Dank jullie wel!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:04

Witlof fijn snijden en in de schaal doen, hamblokjes er door en een kaaslaagje er over.
O wacht dan heb je geen aardappels....
Voorgekookte aardappels schijfjes er op en dan de kaaslaag?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:06

Preischotel?

Ik gebruik wel altijd voorgekookte aardappels/puree, maar je kunt misschien van die puree uit een zakje ervoor gebruiken (aanmaken met water uit waterkoker).

Gehakt met knoflook onderin, daarover laag prei, daarover aardappelpuree en afmaken met geraspte kaas

Braadstomen vind ik ook erg lekker inderdaad, vooral de toscaanse kip met tomaat, maar dan moet je wel iets als aardappel/rijst/pasta erbij verzinnen, zou dus weer eventueel puree uit pakje kunnen zijn :P
Aardappels erbij in zoals Liiene zegt zou ik minder snel doen omdat erbij de toscaanse variant vrij veel vocht vrijkomt, of je moet misschien vastkokende aardappels nemen en groffe stukken?

edit:
je kunt natuurlijk ook ovenfrietjes oid als aardappelproduct erbij nemen :) maar dat is wat minder gezond (hoewel ik me afvraag of puree uit een pakje wel zo gezond is)

edit 2:
deze maak ik regelmatig, errug lekker:
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/534170/kabeljauw-uit-de-oven/?favorieten=on
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 22-10-13 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 15:07

Het witlofrecept van Suze (hier thuis bekend als Bokt-Witlof) blijft een topper.
Witlof snijden, in een ovenschaal met monchou, hamblokjes en een gekookt eitje. Beetje peper.
Afdekken met een laag geraspte kaas en 45 minuten laten gaan in de oven. mmmmmmm

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:09

Yolien schreef:
Het witlofrecept van Suze (hier thuis bekend als Bokt-Witlof) blijft een topper.
Witlof snijden, in een ovenschaal met monchou, hamblokjes en een gekookt eitje. Beetje peper.
Afdekken met een laag geraspte kaas en 45 minuten laten gaan in de oven. mmmmmmm

_/-\o_
idd die is jammie :j :9

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:17

Je kan ook denken aan iets met noodles, dat kan je laten wellen in gekookt water en hoeft niet meer op het vuur, dus een waterkoker is genoeg. Zou evt. kunnen met groenten uit de oven en loempia's of iets.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:20

Een romertopf!
Eten er in gooien, in de oven en klaar :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 23:47

Willekeurige groenten in een ovenschotel. Kan met aardappels maar ook met pasta of verpakt in filodeeg. Eindeloos te varieren. :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:49

Toen ik gisteren aan t koken was, moest ik aan dit topic denken.

Wraps!

Ik had gisteren kip in een ovenschaal gedaan met een zakje kruiden erbij (paneerachtige kruiden). Verder guacamole, tomaatjes, sour cream, kaas, sla en wat je nog maar meer wilt erbij. Wraps even opwarmen in oven/magnetron en je kunt aan tafel!