Hallo!
Als je simpel wilt beginnen kun je al veel kanten op. Wat ik zelf wel eens maak is met prei. Maar het kan ook met brocoli of witlof ofzo. Kan met gehakt of met stukjes kip:
Gehakt rul bakken/kipfilet in stukjes aanbakken
Met gehakt zou je ook bijvoorbeeld eerst een ui in stukjes kunnen bakken en dan het gehakt erbij.
Als het vlees "gaar" is kun je de groentes naar wens er bij gooien. Prei kun je er rauw in doen, evenals bijvoorbeeld witlof. Brocoli kook ik vooraf altijd heel kort. Dan wordt het beter gaar.
Je kunt er naar eigen smaak kruiden in gooien. Kerrie poeder bijvoorbeeld, knoflook, noem maar op.
Zelf doe ik bij prei ook wel eens stukjes ananas er in. Of rozijntjes. Dit is naar smaak de combineren.
Als het geheel "gaar" is, dan kan het in de bladerdeeg.
Tijdens het garen van de vulling kun je alvast je ovenschaal bekleden met bladerdeeg. Eerst even de ovenschaal invetten vooraf. Dan bekleden met bladerdeeg. Dit gaat het makkelijkst als de bladerdeeg bladen iets ontdooid zijn. Dan worden ze stuk makkelijker te buigen.
Is de schaal bekleed, dan kun je de vulling er in doen. Eventueel kaas er over of afdekken met bladerdeeg en dan in de oven.
Omdat de vulling vooraf al gaar is, hoeft het niet zo lang in de oven. Tot de top mooi goudbruin is.
Je kunt hier heel veel combies mee maken. Wat je maar zelf lekker vind.