Moeilijk gezin met eten, wat te maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Moeilijk gezin met eten, wat te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:03

Hallo allemaal,

Thuis heb ik een moeilijk gezin met eten. Mijn vader houdt absoluut niet van knoflook en ook niet van paprika en courgette(maar die laatste 2 dingen zijn er eventueel nog los bij te doen). Mijn broertje wil heel weinig eten, daar valt niet eens rekening mee te houden(al houdt hij wel van rijstgerechten) en zelf heb ik een notenallergie(sporen van noten mogen wel) en hou ik niet zo van kaas, maar dat zou ik nog wel willen leren eten. Verder is vis ook niet echt favoriet bij ons.

Het komt er dus eigenlijk op neer dat we eigenlijk altijd op het standaard aardappels/vlees/groenten uitkomen, terwijl ik ook juist de buitenlandse gerechten (vaak met rijst) zo ontzettend lekker vindt, maar overal zit knoflook in.

Wat we hier regelmatig eten:
- Aardappels/vlees/groenten
- Stampotten (Boerenkool, zuurkool, andijvie en hutspot)
- Spaghetti of macaroni met tomatensaus zonder knoflook
- Goulash, nasi, chili con carne

En daar houdt het eigenlijk wel mee op, zijn er hier misschien nog Bokkers die ideeën hebben wat te eten? Valt altijd te proberen :)

Groetjes Desiree

Goudlokje1

Re: Moeilijk gezin met eten, wat te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:04

Lasagne/lasagnettes, eventueel knoflook vervangen door peper, ui en zout. Heerlijk!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:08

Knoflook kun je ook gewoon weglaten hoor!

Risotto
couscous
bulgur
pasta met pesto (rood/groen, wel goed opletten dat je dan pesto neemt zonder cashewnoten, of zelf maken.)
Pasta met spinazie + boursin
Pasta met roomsaus

En varieren met AVG, gebakken aardappeltjes, aardappelen uit de oven, groenten grillen ipv koken.

Verder kun je ook proberen dingen waarin knoflook/noten erin, na te maken en dan de noten/knoflook weg laten.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:08

Ik zie juist enorm veel mogelijheden...
En je hoeft ook niet overal knoflook in te stoppen he. :)
Denk eens aan couscous of bulgur ipv rijst. :) Maaltijdsoepen zijn ook makkelijk. (maissoep, bonensoep, pompoensoep, groentesoep, paddestoelensoep, mogelijkheden zijn eindeloos...)

Als ik dit zo hoor zou ik eens naar vegetarische gerechten kijken, soms zijn die toch wat 'alternatiever' en heb je hebt geen 'last van de vis of agv'. De Oosterse keuken moet ook veel voor je te vinden zijn zonder knoflook.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:10

MoonChloe schreef:
Knoflook kun je ook gewoon weglaten hoor!

Risotto
couscous
bulgur
pasta met pesto (rood/groen, wel goed opletten dat je dan pesto neemt zonder cashewnoten, of zelf maken.)
Pasta met spinazie + boursinPasta met roomsaus

En varieren met AVG, gebakken aardappeltjes, aardappelen uit de oven, groenten grillen ipv koken.

Verder kun je ook proberen dingen waarin knoflook/noten erin, na te maken en dan de noten/knoflook weg laten.

Boursin stikt van de knoflook :P
Je kan ook eens kijken bij knorr wereldgerecht, bijv. bobotie oid. Dat zou zo te lezen wel geschikt zijn voor jullie gezin.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:11

Je kunt de knoflook toch gewoon weglaten?

Kipstukjes, ui, doperwtjes, stukjes wortel, stukjes bleekselderij, bloemkoolroosjes, evt prei. Wortel, bloemkool en erwten even blancheren.
Wok heet laten worden, scheutje olie erin, kip roerbakken, ui erbij, alle andere groente erbij. Alles goed omscheppen tot het gaar is. Scheut chilisaus erdoor en je hebt een heerlijk wokgerecht zonder knoflook. Lekker met rijst erbij.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:12

spoekie schreef:
Boursin stikt van de knoflook :P
Je kan ook eens kijken bij knorr wereldgerecht, bijv. bobotie oid. Dat zou zo te lezen wel geschikt zijn voor jullie gezin.

:D
Goede opgemerkt.

Roomkaas ipv boursin dus. (en voor de kaasliefhebbers: gorgonzola! *\o/* )

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 17:26

Spagetti carbonara
Wraps zelf beleggen met groenten en vlees (kip of gehakt bv) evt met strooikaas
Pannekoeken/poffertjes
Overschotel met gehakt, aardappelpuree en diverse groenten (naar keuze)
Soep (groente, champignon, pompoen, tomaat, kerrie, kip, mosterd end.)
Shoarma (met wiskeysaus ipv knoflook)

Hierboven zijn maar een paar kleine voorbeelden.
Bij mijn schoonouders eten ze ook vooral aardappelen/groente/vlees. Bij mij thuis ben ik echter meer variatie gewend.

Angelaa2

Re: Moeilijk gezin met eten, wat te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:10

Wij eten hier graag hollands pannetje prei champignon (pakje van maggi?). Ik weet niet wat er precies allemaal inzit qua kruiden..

Kip bakken, groente naar keuze erin doen (wij doen altijd courgette en prei maar italiaanse groente zakje oid kan ook), vervolgens maak je het zakje voor de saus aan en die gooi je erbij. Rijst of pasta klaar maken en eventueel een salade erbij maken.