Maar als Cola echt zo slecht voor je is zou het toch niet in de supermarkt te halen zijn..?
Ja er zit veel suiker in maar verder toch geen ongezonde troep?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en feitjes over Cola!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Focussed schreef:De vraag is: Wanneer is iets ongezond?
Wat betreft de additieven in Cola en Cola Light, die zijn netjes onder de norm. Vanuit dat perspectief dus gewoon prima. Tenzij je grote hoeveelheden drinkt.
Overigens is Cola wel erg zuur (bijna even zuur als je maagzuur) dus niet de grootste vriend van je tanden

Saarin schreef:Las laatst dit artikel, schokte mij best. Een mens zou van cola braken, maar dit wordt voorkomen door het fosforzuur. Dat braken zegt mij al genoeg over hoe goed, ehh slecht, het is![]()
http://www.ahealthylife.nl/wat-gebeurt- ... -van-cola/
Tegenwoordig zit er overal rommel en rotzooi in, en is een 100% gezond leven bijna niet haalbaar. Zolang je ongezonde producten met mate eet of drinkt is het niet zo enorm schadelijk. Natuurlijk doet het wat met je lichaam, en goed is anders. Maar hé, laten we eerlijk zijn, cola op z'n tijd is gewoon lekker.
Niet bepaald een betrouwbare bron. kashmira schreef:Klopt... Ik drink wel eens in t weekend een blikje cola.. Maar nu dus niet meer, ik ben dol op cola.. Ht is zo leeg.. Maar nu ik die tekst op fb kas dacht ik. Huh zit daar zoveel suiker in en ook nog eens aspartaaam( kankerverwekkend in grote hoeveelheden) maar als je kijkt naar een lijstje wat je eet en drinkt, heb je zo veel E nummers binnen en de hoeveelheid dus snel overschreden.. Cola is dus slecht ja.. Ik ben maar over op een blikje sinas af en toe..
Geryon schreef:Dat het slecht is voor je tanden ben ik ook al achter gekomen.. Zorgt voor tanderosie en dat is niet omkeerbaar.
Dat is dus erg slecht aan cola.
Ben er een tijd mee gestopt maar zit nu toch weer aan de 3-6 glazen per dag (zero sugar zero caffeine, vraag me af wat daar allemaal voor rotzooi in zit)
Dronk samen met mijn vriend gemiddeld 6 flessen per week (1,5liter).
) en veel water, en dat gaat goed! Voel me kiplekker! Of het echt aan de Cola ligt? Denk het wel, maar dronk ook behoorlijk wat weg! Angeliekje schreef:Cola light is wel slecht voor je heb ik nu doorDronk samen met mijn vriend gemiddeld 6 flessen per week (1,5liter).
Kreeg vanuit het niets opeens migraine en dagelijkse duizeligheid (tot bijna omvallen aan toe). MRI scan en onderzoeken gehad, niets uitgekomen. Ik las inderdaad over die light producten (waaronder ook Cola Light dus). Ben nu een weekje ongeveer gestopt met drinken van Cola Light. Sindsdien geen duizeligheid meer, en geen migraine aanval meer gehad. Drink sapjes (geen light) en veel water, en dat gaat goed! Voel me kiplekker! Of het echt aan de Cola ligt? Denk het wel, maar dronk ook behoorlijk wat weg!
Focussed schreef:Saarin schreef:Las laatst dit artikel, schokte mij best. Een mens zou van cola braken, maar dit wordt voorkomen door het fosforzuur. Dat braken zegt mij al genoeg over hoe goed, ehh slecht, het is![]()
http://www.ahealthylife.nl/wat-gebeurt- ... -van-cola/
Tegenwoordig zit er overal rommel en rotzooi in, en is een 100% gezond leven bijna niet haalbaar. Zolang je ongezonde producten met mate eet of drinkt is het niet zo enorm schadelijk. Natuurlijk doet het wat met je lichaam, en goed is anders. Maar hé, laten we eerlijk zijn, cola op z'n tijd is gewoon lekker.
Je moet niet alles geloven wat je op Internet leestNiet bepaald een betrouwbare bron.
Vjestagirl schreef:Angeliekje schreef:Cola light is wel slecht voor je heb ik nu doorDronk samen met mijn vriend gemiddeld 6 flessen per week (1,5liter).
Kreeg vanuit het niets opeens migraine en dagelijkse duizeligheid (tot bijna omvallen aan toe). MRI scan en onderzoeken gehad, niets uitgekomen. Ik las inderdaad over die light producten (waaronder ook Cola Light dus). Ben nu een weekje ongeveer gestopt met drinken van Cola Light. Sindsdien geen duizeligheid meer, en geen migraine aanval meer gehad. Drink sapjes (geen light) en veel water, en dat gaat goed! Voel me kiplekker! Of het echt aan de Cola ligt? Denk het wel, maar dronk ook behoorlijk wat weg!
Ook in die hoeveelheden is cola light niet schadelijk voor de gemiddelde mens. Je dronk maar 0,6 liter per dag, iets meer dan zo'n klein flesje. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Air schreef:Vjestagirl schreef:Ook in die hoeveelheden is cola light niet schadelijk voor de gemiddelde mens. Je dronk maar 0,6 liter per dag, iets meer dan zo'n klein flesje. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Natuurlijk niet, je lichaam waarschuwt je voor de grap
Air schreef:Het is al heel lang bekend dat aspartaam hoofdpijn kan veroorzaken. Dat kan bijv. ook bij teveel aan paracetemol. Geen placebo effect dus.
Focussed schreef:Je moet niet alles geloven wat je op Internet leestNiet bepaald een betrouwbare bron.
Maar ookal neem je het met een flinke hand zout vind ik het alsnog behoorlijk schokkend. Wikipedia schreef:Er worden een groot aantal bijwerkingen van aspartaam door consumenten gemeld bij de FDA, zoals hoofdpijn en migraine, smaakverlies, oorsuizingen, duizelingen, misselijkheid en vele andere. Dit kan te wijten zijn aan de grote persaandacht met betrekking tot mogelijke gevaren van aspartaam.
Szan schreef:Air schreef:Het is al heel lang bekend dat aspartaam hoofdpijn kan veroorzaken. Dat kan bijv. ook bij teveel aan paracetemol. Geen placebo effect dus.
Maar je kan het placebo effect in dat geval ook niet uitsluiten omdat de persoon in kwestie juist vanwege dat gehoopte effect bewust stopte met het drinken van cola.