Cupcake maker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Cupcake maker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:15

Hoi allemaal, ik wist niet goed of dit topic het beste op VT of op HTT past, dus ik koos maar voor VT. Mods, voel je vrij om het te verplaatsen.

Ik ben op zoek naar een apparaat om snel en gemakkelijk cupcakes in te maken. Ik ben onlangs verhuisd en heb een combi-oven, maar die staat vrij hoog voor een kleine vrouw als ik. Aangezien ik veel cupcakes wil maken, ga ik op zoek naar een handiger en vooral ook sneller alternatief.

Er zijn enkele apparaten die ik heb gevonden, en vooral deze staat me aan, alleen kan ik er buiten deze site vrij weinig over vinden:
http://www.broodbakmachinestore.be/prod ... maker.html

Het voordeel van deze machine is dat er gewone cupcakepapiertjes in passen, iets wat blijkbaar bij andere apparaten vaak niet lukt? Ik wil wel echt eentje waar ik er gewone mee kan bakken, geen mini's... Anderzijds kan je er wel maar 6 tegelijk in maken en kan je de temperatuur niet instellen. Nu ja, de machines waarbij je er meer kan maken, daarbij zijn de cakejes dan weer kleiner... We kunnen niet alles hebben :+

Dus, mijn vragen:
-Kent iemand dit apparaat? Wat zijn je ervaringen hiermee?
-Ken je nog een ander apparaat waarmee ik ook gewone cupcakes kan maken? Belangrijk: ik woon in België, dus het apparaat moet makkelijk en betaalbaar tot bij mij te krijgen zijn.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:18

Tieneke

Re: Cupcake maker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:21

Ja ik ben muffinformaat gewend en dat wil ik eigenlijk ook zo houden :+

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:23

Weet je heel zeker dat die voor normaal formaat cupcakes is? Ik heb me een tijd geleden in de taartenwinkel uit laten leggen dat er 2 maten machines zijn, de meeste (zoals ik heb ) voor echte minicupcakes en een duurder model voor iets grotere cupcakes maar deze zouden nog altijd kleiner zijn dan de meest standaard maat. Voor zover ik weet zijn de gewone maat te groot en niet gaar te krijgen in een dergelijke machine.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:25

In de reviews las ik dat iemand deze had gekocht na lang te hebben gezocht naar eentje voor het juiste formaat. Zij (of hij? :+ ) schrijft ook dat de normale papiertjes passen, dus...

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:31

Heb nu ook even de reviews gelezen, 1 iemand zegt wel dat ze iets kleiner zijn, maar meerdere zeggen inderdaad dat de normale papiertjes passen. Nu scheelt het volgens mij ook niet zo heel veel in formaat die speciale papiertjes of de gewone dus misschien is het toch hetzelde apparaat, of ze zijn er eindelijk in geslaagd er één te maken die wel grote cupcakes aankan :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:34

Ja de reviews zijn algemeen vrij positief. Maar ik vond dit apparaat dus verder enkel bij tektvshop en... tja daar verkopen ze echt soms de grootste rommel. Coolblue (en broodbakmachinestore.be dus ook, ze hebben echt alle domeinnamen opgekocht precies :+ ) vertrouw ik op zich wel, maar toch...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:36

Als de gewone papiertjes erin kunnen zal het ongeveer wel het normale formaat zijn.
Lijkt verder een mooie machine *D!
Ben wel benieuwd hoe je de binnenkant gaar krijgt in 8 minuten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 16:38

Het apparaat wat ik bedoel is deze, lijkt op het eerste oog even groot maar zijn dus net niet het grote formaat heb ik me laten vertellen. http://www.deleukstetaartenshop.nl/best ... escription Als je echt grote wil zou ik dus wel heeeel goed opletten wat je koopt want de meeste zijn daar inderdaad niet geschikt voor :n (Ik ben juist gek op mijn kleintjes hihi, vind ze zo schattig)

In de reviews staat al vaker dat je die 8 minuten niet red. Zelfs voor mijn kleintjes houdt ik 16 minuten aan om ze mooi gaar te krijgen, zal ook wel iets per beslag verschillen, maar dan nog..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 16:41

Een aantal minuten meer vind ik niet erg, het blijft nog steeds een stuk sneller dan een oven die moet voorverwarmen.

Ik wil vooral het groter formaat omdat ik wil oefenen met decoreren en met zo'n kleintje is dat toch nog moeilijker.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 18:42

Ik heb hem maar besteld, vond geen apparaten die duidelijk beter waren en ook hetzelfde formaat cupcakes geven. Morgen heb ik hem al, kan ik al dadelijk beginnen bakken :D

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 19:08

Laat je hier daarna weten hoe het is bevallen :D?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 19:11

Zeker! :-)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 14:34

Nou, de eerste cupcakes zijn gebakken. Heb ze een 12-tal minuten laten bakken tot ze een beetje bruiner waren. Ze koelen nu af, ben benieuwd :)