Pompoenrecepten,wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Pompoenrecepten,wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 11:07

Stilletjes aan zie je ze weer meer verschijnen,de pompoenen.Heerlijk!
Soep maken lukt al aardig en ook gegrilde pompoen gaat er goed in.
Echter,wat maken de bokkers ervan?

Tips en tricks voor lekkere recepten zijn welkom!

PocoGaucha

Re: Pompoenrecepten,wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:15

je kan ze ook in een stoofpotje doen, gewoon in blokken snijden en koken tot het gaar is. In argentinië gebruikten we butternutsquatch maar het kan ook met andere pompoen.

een quote van mezelf uit een ouder topic:
PocoGaucha schreef:
guiso, gewoon stoofpot. alles in 1 pan gooien en er tomatensaus en water bij doen,

beste kun je beginnen met het vlees te garen,(bakken of stoven) met uitjes, knoflook en boullionblokjes, licht aan de grote van de stukken.
dan doe je aardappelblokjes erbij, en worteltjes, misschien nog iets anders, pompoen is erg lekker en cougette ook. en tomaten puree uit een pakje en een beetje water. als je wilt kun je er ook nog een kopje pasta of rijst bijgooien, wel alles optijd erin anders zijn je aardappels straks een prutje.

gegarandeerd voedzaam!. met geiten of schapenvlees is het erg lekker, maar kan zeker ook vegetarisch of met een ander dier.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 11:20

Gewoon de pompoen in z'n geheel poffen in de oven, op 180-200 graden. Hoe lang hangt af van de grootte van de pompoen. De hierboven genoemde butternut gooi ik ongeveer 45 minuten in de oven.

Dan opensnijden, pitten eruit, boter, honing, koekkruiden en een beetje zout erover en smullen maar!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:24

Pompoenburgers.. Jummie...

Men neme het pompoenvlees, en pers daar zoveel mogelijk vocht uit, dan wat geroosterd brood verkruimelen en erdoor doen (tot je een goede stevige massa hebt)
Ik breng het dan op smaak met curry marsala, maar je kunt daarin zoveel varieren als je wilt.
Dan doe ik er vaak nog noten door, hazelnoten zijn erg lekker, of pijnboompitjes.

Burgers van maken, die door het ei halen, en voor het korstje.. jawel, gecrushte dorito's (welke smaak je lekker vind, ik vind het met nacho cheese erg lekker)
Bakken, broodje en wat sla er om heen, en smullen maar..

Ik heb dit al een aantal keer voor een grote groep gemaakt, en ze waren niet aan te slepen.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 13:57

Heerlijk, pompoen! Ik vind het heel lekker in curry's, met bijvoorbeeld kikkererwten. En niet te vergeten, pompoentaart! Recept heb ik zo niet voor je, maar daar zijn er vast talloze van te vinden. Amerikanen zijn gek op pompoen, dus als je Engelse zoekwoorden gebruikt, vind je denk ik nog meer ideeën!

Die pompoenburgers klinken ook goed zeg, die ga ik zeker eens uitproberen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:03

ga volgen wij heten eigelijk pompoenelasagne of soep

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 14:40

Heel lekker en echt een herfstrecept: http://www.ah.nl/allerhande/recepten/76 ... denstoelen
Bovendien ziet het er meteen leuk uit als je het zo in de pompoen opdient. Uiteraard kan het ook gewoon in een pan gemaakt en geserveerd worden. De uitgeholde buitenkant van de pompoen kun je later nog verwerken in bijvoorbeeld een pompoensoep.