Broodbakmachine. Wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Broodbakmachine. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 08:34

Hoi,

Donderdag een broodbakmachine opgehaald. En vanmorgen opgestaan met een heerlijke broodgeur :P
Wat voor broden en anders lekker maken jullie hiermee?

Misschien kunnen we recepten uitwisselen?

jihoe

Re: Broodbakmachine. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:37

ik haal mijn meel altijd bij de molen hier in de buurt, daar hebben ze de meest lekkere variaties. Wij zijn vooral fan van maisbrood, witbrood en zonneoogst met een heleboel zaden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 08:37

Ik gebruik hem heel regelmatig, maar echt alleen om deeg te maken. Dat gaat vervolgens gewoon op de bakplaat en een half uur de oven in (200 graden). Veeeeel lekkerder als zo'n vierkant brood met een te dikke korst (het resultaat van brood uit de broodbakmachine)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 08:42

jihoe schreef:
ik haal mijn meel altijd bij de molen hier in de buurt, daar hebben ze de meest lekkere variaties. Wij zijn vooral fan van maisbrood, witbrood en zonneoogst met een heleboel zaden.

Welke molen :) ik kom ook uit zh

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:34

Angela schreef:
Ik gebruik hem heel regelmatig, maar echt alleen om deeg te maken. Dat gaat vervolgens gewoon op de bakplaat en een half uur de oven in (200 graden). Veeeeel lekkerder als zo'n vierkant brood met een te dikke korst (het resultaat van brood uit de broodbakmachine)

Ik bak ook regelmatig een brood, maar geen last van een te dikke korst hoor :n

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:43

Toen ik nog bij mijn moeder woonde gebruikte ik hem ook wel eens. Maar net als Angela alleen om het deeg te maken, persoonlijk vind ik het brood veel lekkerder als het uit de oven komt. Daarnaast hebben wij ooit geprobeerd een cake te bakken in dat ding, maar die kwam er slechts half gaar uit (lees: ene helft gaar, andere helft nog vloeibaar beslag).

Ik gooide regelmatig (heel wat) kaas en Italiaanse kruiden door het brooddeeg heen om er vervolgens kleine bolletjes van te maken. Erg lekker ergens bij, zoals een BBQ.

jihoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:46

quera schreef:
jihoe schreef:

Welke molen :) ik kom ook uit zh

in Rotterdam drie kleuren grutterij molen de vier winden.
Ze hebben er een winkeltje in met allerlei bakproducten en heel erg veel soorten meel voor een prima prijs

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 13:32

IK meld mij hier ook! Op internet vind ik er heel veel maar er staat nergens bij hoeveel grams brood dat het is. Deze machine kan 700 en 900 gram, maar dan moeten de verhoudingen natuurlijk wel kloppen.

Ik heb nu tarwe en meergranen meel gekocht bij de molen en gist uiteraard.
Olijfolie heb ik altijd staan, net als suiker en zout,
Verder wat zonnebloem en pompoen pitten in huis gehaald.
Alle andere dingen mogen er van mij ook in, maar ik dacht laat ik eerst eens beginnen met een simpel brood fatsoenlijk uit het apparaat halen.

Ik heb nu met een basis recept wat ik heb aangepast aan mijn machine (denk ik) hem voor de aller eerste keer aan staan :):). Heel benieuwd wat er uit komt :D

Wie weet er lekkere recepten? Liefst ook even de volgorde waarin je het erin gooit vermelden en het programma dat je gebruikt. Andere gewichten brood mag ook, dat is natuurlijk gewoon om te rekenen. :D