Avondeten zonder koken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Avondeten zonder koken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 13:24

Oke.. Ik zal de titel even verduidelijken. :')
Ik ben bij vriendlief en hij is werken tot 6u en moet om 7u weer gaan.. Dus wel handig als het avondeten dan klaar is..
Punt is, ze koken hier op gas en eeehh, daar ben ik nu niet bepaald een ster in.. :D Ik heb net geprobeerd het kooktoestel aan te krijgen maar dat faalde en resulteerde in het stinken naar gas... Hahaha.. :')

Dus help, wat voor eten kan ik maken zonder dat ik hier gas voor nodig heb? Vorige week hebben we al koude wraps gegeten dus ik wil graag iets anders proberen.. Bij nood heeft hij nog pizza's in de vriezer maar dat vind ik niet leuk haha.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:26

Uhm, gasfornuis oefenen? :P Het is écht niet moeilijk hoor! Heb je zo'n automatische onsteker of moet het met lucifers/gasaansteker?

Verder, is er een oven? Lasagna!! Of met warm weer: een lekkere koude pastasalade.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:27

Salade maken? Lekkere broodjes belegd met salades, sla, zalm, tonijn o.i.d.?

Steenbok12

Re: Avondeten zonder koken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:28

Als je gas ruikt dan hoef je er alleen nog maar een vuurtje bij te houden. Dus als de automatische onsteker ingewikkeld is kun je ook gewoon een aansteker of lucifer erbij houden :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 13:29

Een automatische.. Haha, maar ik durf het echt niet aan.. Ging net al niet helemaal goed en voordat zo de helft af fikt en het mijn schuld is.. :o
Voor lasagna moet je ook koken toch? :P Saus iig.. Pastasalade ga ik zondag al maken en de pasta moet ook gekookt worden..

Salade kan wel ja.. Met afbakbroodjes ofzo.. Dat is ook nog wel een idee ja..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 13:31

ChantalSmook schreef:
Als je gas ruikt dan hoef je er alleen nog maar een vuurtje bij te houden. Dus als de automatische onsteker ingewikkeld is kun je ook gewoon een aansteker of lucifer erbij houden :j

Waaaah ik ben daar zo'n schijterd in.. Als je gas ruikt krijg je toch zo'n vonk ineens omdat er dan al best wat gas ronddwaalt?

Blondie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:33

Je hebt nu van die paarse bakjes van Remia 'ovenschotel' , is erg handig, weinig werk en je hoeft het alleen maar in de oven te zetten *\o/*

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:39

Gas aandraaien en gelijk vuurtje erbij houden. Kan er weinig gebeuren hoor! Gewoon een lange gasaansteker kopen, snap niet wat er eng aan is?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:42

Ik moet toch stiekem wel even lachen hoor :D. Je bent een stoere meid in de cockpit, maar durft/kan geen gasfornuis aankrijgen. :D

Half Nederland (zo niet meer) kookt op gas, dus jij kan het ook.
1. Afzuiger aan
2. Lucifer aansteken (of zo'n gasaansteker) als je het eng vindt het gas eerst 'lang' open te hebben
3. Gas opendraaien (draai hem naar 'laag' (het kleine vlammetje), dan krijg je zeker geen steekvlam ;)) en lucifer erbij houden
4. En koken maar :D

En verder salade inderdaad. Je kan ook van die gebakken aardappeltjes uit de oven maken van Maggie geloof ik. Die zijn jammie! Aardappels schillen, in partjes snijden, door de kruiden roeren (staat op het pak), even laten intrekken en in de oven. Die kan je er dan bij doen voor toch wat warms. Salade erbij, stokbroodje erbij en klaar :D.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-13 13:44

Jaaaa het is gelukt met een lange aansteker ghehehe.. Ik stel me ook maar aan met dit soort dingen.. Ben veel te verwend met zelf koken op inductie. Dan wordt het vanavond toch kip met rijst en kerriesaus. :9
Dank jullie wel, helden! :D

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:48

zap schreef:
Ik moet toch stiekem wel even lachen hoor :D. Je bent een stoere meid in de cockpit, maar durft/kan geen gasfornuis aankrijgen. :D

:))

Fijn dat het gelukt is!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 14:23

Mooi dat het gelukt is! Veel kookplezier :D