Bakken/koken met beperkten... iemand ideeën?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Bakken/koken met beperkten... iemand ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:17

Volgende week zondag vertrek ik voor twee weken naar Frankrijk, samen met een groep gehandicapten (en hun ouders :P ). Ik ga daar deels het dagprogramma verzorgen, en dus ook de bak-activiteiten. We hebben er 3, waarvan 2 al ingevuld met cakejes bakken en koude hapjes maken (die dag hebben we smiddags een meer-bezoek).
Nu hebben we nog 1 activiteit over en ik kan nog niet echt invulling bedenken... We hebben diverse 'soorten' gehandicapten: mensen die gewoon lopen en wat meedenken (ASS bijvoorbeeld), spastische kinderen, maar ook zwaar lichamelijk beperkt en dus een elektrische rolstoel. Altijd weer een uitdaging om iets te verzinnen!
Qua mogelijkheden: we hebben koelkast, vriezer, elektrisch kookplaatje en cupcakesmaker aanwezig, eventueel zou een oven ook kunnen (moeten we die van het restaurant gebruiken, maar zóú kunnen). We moeten er een uur mee kunnen vullen, dus graag veel ingrediënten of bijvoorbeeld ieder voor zich iets maken (ook in verband met kwijlende kinderen, wel fijn als die hun eigen potje/baksel krijgen).
Het thema is 'Speurneuzen', maar het hoeft daar helemaal niks mee te maken te hebben, we verzinnen wel een verhaal, en anders niet :') .

luuntje

Re: Bakken/koken met beperkten... iemand ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:14

Geen idee of je iets aan mij hebt.
Ik kom op het volgende:
-fruitspiesjes maken.
-dropveters en daar nibbits aan rijgen.
-koekjes bakken en versieren.
-met koekjesuitstekers vormpjes steken uit kaas, worst, komkommer.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:17

Broodjes gezond ;)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:35

Zou je met die cupcakesmaker ook hartige 1-haps taartjes kunnen maken? Lijkt me eigenlijk wel, iig qua temperatuur. Eenhaps quiches (Frans recept, dus ook nog eens 'couleur locale') en dan in één of meer van de quiches stiekem een (goedkope, metalen) ring of oorbel oid verstoppen. Heb je ook je thema 'speurneuzen' verwerkt. En dan een verhaal rond die ring/oorbel maken, dat-ie van een prinses was oid :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 22:01

Oeh... dat klinkt als een erg leuke Ibbel! Ik ga eens bedenken/kijken wat mogelijk is met zo'n cupcakemaker! :D

Broodjes gezond is leuk, maar de kinderen krijgen lunch mee van hun ouders en hebben vaak een dieet of bepaalde wensen ;). Kan ik ook niet zo makkelijk een uur mee vullen denk ik!
@Luuntje: idem voor jouw ideeën, heel leuk allemaal, maar wel kort mee bezig vrees ik....

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:59

Als quiches niet lukt met de cupcakemaker, hartige cupcakes vast wel. Zoek in google op hartige cupcakes dan vindt je vast wel lekkere recepten. Hartig ipv zoet vind ik idd ook een goed idee! wellicht dat je ipv quiche Lorraine cupcakes kunt maken in die smaak, cupcakes Lorraine ;).

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:01

Zou het leuk zijn om mini-pizza's te maken en dat iedereen er z'n eigen beleg op doet?

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:02

Ik heb laatst eierkoeken gebakken, viel ook erg in de smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:11

Zelf deeg laten maken en die vullen met het 1 of ander en dan afbakken (kaas, gehakt, kaas-ui, etc) of als deeg maken te moeilijk is, misschien met bladerdeeg? Moet je dus wel die oven gebruiken ;)

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:20

Met die cupcake maker kun je ook gewoon cakjes maken en dan jam of iets van fruit er in verstoppen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:24

Als ze met een mes overweg kunnen kun je iets van ratatouille klaarmaken, alles in een grote pan en 's avond samen eten. Misschien te combineren met het verzamelen van de ingrediënten? In de supermarkt of een groentetuin in de buurt.

Verder vind ik pizza's versieren een erg leuk idee :j

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 16:43

@Oscar: We gaan al bij een échte bakker (gepensioneerd, maar dat weten zij niet :P ) pizza's bakken!

We hebben inmiddels een erg leuk recept gevonden en getest: http://plazilla.com/vers-appelgebak-bakken-zonder-oven dus wij zijn voorzien! Bedankt voor het meedenken allemaal :).

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 16:57

Hier kookt op donderdag altijd een gehandicapte jongen. Hij maakt altijd bami! Doet hij er goed. Alleen wel opletten met groenten snijden enzo