vastendieet 5:2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

vastendieet 5:2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-13 12:06

Zijn er hier bokkers die daar mee bekend zijn? Ik heb afgelopen zondag de docu gezien op nl 2 en ik was erg onder de indruk. Ik wil dit graag gaan proberen en vraag me af of er meer bokkers mee bezig zijn zodat we ervaringen uit kunnen wisselen.

Daenerys

Re: vastendieet 5:2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 14:05

Het zou niets voor mij zijn, ik hou veel te veel van eten :')

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:08

Heb even gegoogeld en moet zeggen dat het nogal tegen m'n eigen gezonde verstand ingaat om 2 dagen zo weinig te eten.. :oo ben benieuwd of er iemand is die dit doet en wat de ervaringen zijn.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 19:34

Ik heb even gegoogeld en heb het boek besteld. Wil er volgende week mee beginnen, op dagen dat ik niet sport, want dat lijktme te heftig. Ben benieuwd of er ervaringen zijn..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:52

Ik vraag me ook wel af wat de ervaringen zijn, het lijk me namelijk niet goed voor je metabolisme := .

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:21

Lijkt me sterk dat dit werkt. Je verbranding word hierdoor namelijk vertraagt waardoor als je weer meer gaat eten sneller aankomt. En de maag verkleind niet als je minder eet, dat is namelijk een fabeltje, dus ik zou niet weten hoe dit je zou kunnen helpen afvallen

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:32

Zover ik weet is vasten niet bedoeld om mee af te vallen maar om je lichaam te reinigen/te ontslakken en daarbij drink je alleen de dingen die je lichaam nodig heeft om op te kunnen ruimen (speciale kuurtjes) en omdat je lichaam gelijk gaat opslaan na het vasten door gebrek aan voedingstoffen zul je er ook niet van afvallen lijkt me. Als je van je reserves af wilt zul je moeten gaan bewegen en minderen in vetten en suikers en je vezels moeten ook voldoende in je dieet verwerkt worden.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 10:33

Als je je metabolisme om zeep wilt helpen is het een prima techniek. Maar als je blijvend en gezond wilt afvallen, werkt het het beste als je weet wat je gemiddeld verbrand op een dag, daarvan max. 500kcal onder te gaan zitten qua energie inname en wat je eet over 6 maaltijden, verdeeld over de dag, te verdelen. Hierdoor werkt je metabolistische stelsel beter en effectiever, opslag word zeker niet gestimuleerd. Let wel op dat je dus minder vetten en suikers binnen krijgt. Suiker is niet noodzakelijk, vetten wel, met mate. Zorg zeker voor genoeg eiwitten.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 15:57

grappig dat ik dit hier nu tegenkom een vriendin van mij is er deze week mee begonnen nadat ze zelf veel positieve ervaringen gehoord had...
ik ben benieuwd of het gaat werken...

ik heb zelf altijd geleerd dat 1x/week een maaltijd overslaan niet zo heel slecht zou zijn voor de darmen "rust te gunnen" Maar dit is niet 1 maaltijd overslaan...

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:00

Ik heb 1x een heel weekend gevast, ik was 2 kilo kwijt. Maar dat was voor ik had gelezen dat als het lichaam zo weinig brandstoffen binnenkrijgt, dat het lichaam dan spieren gaat gebruiken als brandstof. Dus eigenlijk worden er dus gewoon spieren afgebroken.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 16:04

Waar is deze manier van eten precies goed voor?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:49

Hoe ziet dit dieet er ongeveer uit?

Omdat ik moslim ben, vast ik ook nu in de ramadan. Ondanks dat ik niet wil afvallen, gebeurd het nu toch...
We mogen eten en drinken na zonsondergang (22.00) tot begin zonsopgang (3.30). Ik eet dan 's avonds een lichte maaltijd en zit daar eigenlijk al snel helemaal van vol. Tot nu toe gaat het prima. "s nachts zet ik mijn wekker om te bidden en te drinken. Het is goed te doen op een maaltijd per dag, ondanks dat ik fulltime werk. Ik heb niet bij gehouden hoeveel ik ben afgevallen, maar zal van de week eens kijken.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 17:54

Collega van mij had dit dieet geprobeerd. Kwam nadat ze weer normaal ging eten als een tierelier weer aan. Volgt nu een gezond dieet en ziet er weer slank en fit uit.