Simpel recept gezocht voor internationaal gezelschap!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Simpel recept gezocht voor internationaal gezelschap!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-13 11:15

Volgende week heb ik beloofd om voor een aantal huisgenootjes te koken. Met een klein groepje maken we iedere week een gerecht voor elkaar. Normaal gesproken nam ik het toetje voor mijn rekening en bakte ik appeltaarten, brownies en noem maar op. Nu heb ik besloten om een keer een echt gerecht te maken. Helaas ben ik niet bepaald een keukenprinses, en de laatste keer dat ik met een typisch Dutch gerecht aankwam (stamppot) werd ik vierkant uitgelachen :Y)
Wie o wie heeft er een goed leuk gerecht voor een internationaal gezelschap? Het gaat om ongeveer 4 man, geen vis en 1 is vegetariër (uiteraard kan ik voor de rest wel vlees gebruiken.)
Vlees en veel groente is hier ontzettend duur, wil best wat uitgeven maar kan niet te gek worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 11:18

Gewoon een pompoencurry met rijst? Supersimpel maar smakelijk, en betaalbaar.

Recept:

Bereidingstijd: 20-30 minuten.

Ingrediënten
1 kleine pompoen (van ongeveer 1 kg) * 4 eetlepels olie
2 uien
1 teentje knoflook
2 theelepels kerriepoeder
1 theelepel kaneel
2 tomaten
200 ml kokosmelk
1 groentebouillontablet
1 laurierblad
4 eieren
300 gram pandanrijst
3 bosuitjes

Voorbereiding
Was de pompoen en snijd hem in blokjes. Verwijder de zaadjes maar laat de schil er aan zitten.

Bereidingswijze
Verhit de olie en fruit hierin de gesnipperde uien en het fijngesneden teentje knoflook. Roer de pompoenblokjes erdoor en bak ze even mee. Strooi er de kerriepoeder en kaneel over. Voeg dan de in blokjes gesneden tomaat, laurier en de kokosmelk toe. Verkruil het bouillontablet erover en laat de curry 20 minuten, met de deksel op de pan, op een laag vuur stoven tot de pompoen zacht is geworden. Kook ondertussen de eieren hard en de rijst gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Pel de eieren en snijd ze in vieren. Verdeel de curry over vier borden, leg er partjes ei op en bestrooi met bosuiringetjes. Serveer de rijst erbij.