Lekker budget biologisch recept gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Lekker budget biologisch recept gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 22:32

Hoihoi!

Ik geef een verrassingsetentje a.s. donderdag voor mijn lief, ik heb zijn 4 beste vrienden uitgenodigd en zoals met alle spontane ideeën komt er altijd een moment waarop ik mezelf vervloek. Want aan de eettafel zitten lukt niet, ik heb maar 4 stoelen. Het moet dus aan mijn salontafel te eten zijn, biologisch en zo cheap ass mogelijk want: arme student.

Gehakt kan ik biologisch bij de Lidl halen, bij de AH is de biologische vis uit de vriezer ook niet zo duur. Iemand een inspirationele gedachte?

edit: Ik heb 1 enorme kookpan, de rest is gemiddeld van formaat en ik heb een portable oven uit 1940 die net zo groot is als een tablet, dus echt een ovengerecht zit er niet in.

edit 2: Het moet ook nog gluten- en lactosevrij omdat mijn hippielief dat niet eet. Maar toch neig ik naar stokbrood oid.

DianneM

Re: Lekker budget biologisch recept gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:39

Een gemengde salade maken van biosla, biotomaten en bio-eitjes of bio-mozzarella erdoor met olijfjes oid. Sla en tomaten zijn goedkoop, je kan er veel van maken voor weinig geld en het vult goed. Kies bijvoorbeeld niet voor vlees of vis wat duur is, maar bijvoorbeeld voor donkerbruin afbakbrood erbij met tapas en sandwich spread. Champions met een witte kaas en pijnboompitten grillen in de oven is ook een mooi aperitief. Als toetje zou je biologische yoghurt met aardbeien kunnen nemen. Gewoon een literpak yoghurt, in een mooi schaaltje. Eventueel met een toefje biologische slagroom :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:42

lieveli schreef:
Hoihoi!

Ik geef een verrassingsetentje a.s. donderdag voor mijn lief, ik heb zijn 4 beste vrienden uitgenodigd en zoals met alle spontane ideeën komt er altijd een moment waarop ik mezelf vervloek. Want aan de eettafel zitten lukt niet, ik heb maar 4 stoelen. Het moet dus aan mijn salontafel te eten zijn, biologisch en zo cheap ass mogelijk want: arme student.

Gehakt kan ik biologisch bij de Lidl halen, bij de AH is de biologische vis uit de vriezer ook niet zo duur. Iemand een inspirationele gedachte?

edit: Ik heb 1 enorme kookpan, de rest is gemiddeld van formaat en ik heb een portable oven uit 1940 die net zo groot is als een tablet, dus echt een ovengerecht zit er niet in.

edit 2: Het moet ook nog gluten- en lactosevrij omdat mijn hippielief dat niet eet. Maar toch neig ik naar stokbrood oid.

Een lekker stoofpotje? Zoals deze, die vindt mijn vriend ook heerlijk.
Alle ingrediënten zijn in principe wel biologisch te krijgen. En anders kan je kiezen voor seizoensgroente van Hollandse bodem, die zijn niet duur en hoeft niet te worden ingevlogen :)*. Quinoa kan je ook vervangen door zilvervliesrijst. Je kan makkelijk in een grote soepkom serveren, wij eten doorgaans op de bank voor de tv :')

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:46

Ohhh over stoofpotje, ratatouille maken is ook lekker én biologisch te krijgen. Paprika, tomaat, uien en cougettes. Is erg lekker met couscous :+

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 22:49

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-13 03:49

Top top top! Ik ga het morgen allemaal bekijken, inspiratie halleluja! Dankjewel!