_Hedwig_ schreef:Ik vind koud getrokken lekkerder, maar ik laat het dan rustig een nacht over trekken in de koelkast.
Ik denk wel dat het uitmaakt of je verse thee gebruikt of zakjes, ik gebruik wel altijd verse (losse) thee.
Mijn rabarberthee haal ik uit Duitsland, daar hebben ze meer en goedkopere losse thee.
Ik gebruik zelf ook uitsluitend losse thee inderdaad, daar zit veel meer smaak aan vind ik. Dat van Duitsland is zeker bekend, we komen zelf regelmatig in Bunde voor boodschappen en mijn familie woont ook verspreidt in Duitsland, dus er gaat regelmatig thee mee naar huis. 
Misschien moet ik dat eens doen, een nacht over laten trekken in de koelkast. Vaak haalde ik het na een uur of 2 er al uit namelijk.
Mijati schreef:Ik hou echt niet van die zoete pakken, dus ik maak de ijsthee wel zelf. Ik gebruik altijd warm water en dat de thee laten trekken, afkoelen en drinken.
Voor de kinderen gebruik in vruchtenthee van de tuinen, zonder zwarte thee, op een liter ongeveer 4 eetlepels suiker (is hij echt mierzoet), maar ze vinden het heerlijk.
Voordeel is dat je weet wat je drinkt.
En dat vind ik een van de mooie voordelen inderdaad!
Ir111 schreef:Ik kook het water altijd maar lees hier dat dat niet hoeft. Dat is mooi want het is eigenlijk wel onzinnig, water koken en dan weer af laten koelen...
Ik gebruik voor een liter ijsthee: 2 zakjes Orange Japur van Lipton, kwart limoen of citroen en 1 eetlepel suiker. Echt veeeel lekkerder dan het spul uit pakken vind ik (die lust ik niet zo graag). Soms giet ik er wat spa rood bij, dan krijg je een beetje bubbel erin. Ook lekker.
Doe ik ook regelmatig ja, vooral nu met dit warme weer.