Gezond taart decoreren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Caelum

Gezond taart decoreren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-13 13:36

Hee,

Ik vroeeg me af of e een alternatief is voor botercreme op een taart te decoreren. Iets met minder suiker en boter graag :D

Shadow0

Re: Gezond taart decoreren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 17:50

Hmm, niet echt veel animo voor geloof ik :D En gedeeltelijk is taart natuurlijk juist voor de boter en suiker :P

Maar ik denk dat je hier wel wat aan hebt: http://www.lings.nl/2012/05/botercreme-alternatieven/
Magere kwark zou misschien ook wel werken. Marsepein bestaat natuurlijk meer uit amandelen (maar nog altijd wel veel suiker.) En anders moet je echt kijken naar een andere manier van decoreren, met fruit of kokos bv.
En ik zou zeggen dat je met gelatine ook wel wat moet kunnen doen (een soort bavarois maken die je erop giet), maar dat kun je niet smeren en niet gebruiken voor toefjes en dergelijke. Wel zou je het moeten werken als je het bv kunt gieten in de bakvorm en dan kunt laten stollen, dus als ondergrond.

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 11:20

Dat is inderdaad niet heel makkelijk.
Gezonde taart is wel heel lastig. Ik zou inderdaad denken aan kwart met gelatine (doe ik ook met een kwarktaart, en dan ook zonder slagroom) Maar dat zal eerst steviger moet worden wil je daar mee af kunnen smeren.

Komt even in mij op. Doe een laagje kwark met gelatine in de taartvorm waar je taart uitkomt. Doe dan je afgebakken taart er weer bovenop en laat hem zo even afkoelen in de koelkast?

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:40

Je kunt ook afsmeren met (witte) chocopasta, dat doe ik meestal. Is ook niet gezond, maar je gebruikt dan iig geen boter. En rond sinterklaas smeerde ik het af met speculoospasta.