De ideale zelfgemaakte diepvriesmaaltijden gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dungen

De ideale zelfgemaakte diepvriesmaaltijden gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 13:45

Goedemiddag :wave:

Wij gaan over een aantal weken verhuizen naar een zogenaamd klushuis.
Nu hebben wij daar de eerste maanden alleen beschikking over een tweepits camping gasstel en een combi magnetron. Maar natuurlijk moet er ook veel geklust worden in de avonduren!

Maar omdat goed/vers eten belangrijk is wil ik de komende weken al gaan koken en wat dingen in gaat vriezen. Goed bedacht vond ik zelf +:)+ maar wat? En wat kan je invriezen? In welk volume verpak je het? Complete maaltijd in van die chinees bakjes of alles apart in diepvrieszakjes?

Ik heb het hier dus echt over kant en klaar. Dus huppa de magnetron in en na 5 minuten *ping* warm eten :o

Alle tips welkom :D (Ik heb overigens een diepvriezer met 3 lades te vullen :D )

VenoSnorlax

Re: De ideale zelfgemaakte diepvriesmaaltijden gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:46

Spruitjes met aardappels en danngehakt met satesaus erbij heerlijk en super makkelijk in te vriezen kan gewoon bij elkaar

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:47

Ik volg dit even.
Soms weinig tijd om te koken ivm werk en paard en dan zou ik het ook wel fijn vinden om zo iets gezonds uit de diepvries te kunnen halen en dat ik in 5 min dan eten op tafel heb.
Zou zelf alleen niet zo goed weten wat je allemaal goed in kan vriezen zonder dat het een prutje wordt bij het opwarmen.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 13:51

Anke98 schreef:
Spruitjes met aardappels en danngehakt met satesaus erbij heerlijk en super makkelijk in te vriezen kan gewoon bij elkaar

Gewoon gekookte aardappels? En gekookte spruitjes?

En justlizz als dit bevalt dan denk ik dat het daarna ook met grote regelmaat nog gaat gebeuren. :')
Laatst bijgewerkt door Dungen op 26-05-13 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:51

Eigenlijk kan alles wel in de vriezer behalve spinazie. Wij maken ook altijd te veel en maken dan porties van zo'n 600 gram alles bij elkaar en vriezen dat in. Makkelijk om op te warmen voor de kids als we weer eens zo laat thuis zijn dat koken er niet meer in zit. Hoe groot je de porties doet kan je zelf bepalen. Wij gooien wel alles door elkaar heen. Bij de AH hebben ze afsluitbare vrieszakjes met schrijfvlak zodat je datum en/of wat er in zit kan noteren.

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:53

Pasta's zijn goed in te vriezen, maar ja om nou een paar weken alleen op pasta's te leven lijkt me niks.
Aardappels invriezen kan wel, maar ik vind ze na opwarmen niet lekker meer, voor een korte periode kan ik daar wel mee leven zoals tijdens een verbouwing maar niet voor "altijd" zeg maar.
Chicken tonight vind ik wel lekker, maar nasi weer niet.
Wokschotel (kip, rijst en wokgroenten) vind ik ook niet zo'n succes, vind dat de groenten meestal wat snotteriger worden vooral de peultjes.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:53

Spinazie kan je ook gewoon inkvriezen hoor. Het niet tweemaal mogen opwarmen van spinazie is achterhaald.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 13:54

600 gram ook goed uitgangspunt in ieder geval :D

Alles door elkaar heen word het zoiezo niet, vind het dan een beetje een sompig verhaal worden :=

Kan je bijvoorbeeld ook gekookte rijst of risotto in vriezen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:55

Risotto kun je invriezen ja, structuur is alleen niet meerbzo goed als de eerste keer.

Benta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:55

stamppotten, pastasauzen, chicken2night, gekookte rijst

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 13:56

Chicken tonigt kan je dat klaargemaakt invriezen?

Kan je kant en klaarsauzen invriezen? Bijvoorbeeld rijst met kip kerrie en sperziebonen?

Dank je F_Orumster. En ik ging er inderdaad al van uit dat het geen hoogstaande maaltijden meer zouden zijn uit de diepvries. Maar alles beter dan afhaal of kant en klare maaltijden met veel te veel zout voor een vermogen :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:57

Ik vind gekookte rijst nog prima na het invriezen :j

Stampotten zijn ook ideaal om in te vriezen :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:57

wij vriezen vooral veel maaltijdsoepen in zoals goed gevulde erwtensoep. Ook goulash en hachee is makkelijk op te warmen

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:58

Dungen schreef:
Chicken tonigt kan je dat klaargemaakt invriezen?

Kan je kant en klaarsauzen invriezen? Bijvoorbeeld rijst met kip kerrie en sperziebonen?

Dank je F_Orumster. En ik ging er inderdaad al van uit dat het geen hoogstaande maaltijden meer zouden zijn uit de diepvries. Maar alles beter dan afhaal of kant en klare maaltijden met veel te veel zout voor een vermogen :o

Ja hoor kan best, leef nog steeds :+

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:58

Ik vries vaak paella, pastasaus, runderstoofpot, groentesoep en allerhande wereldgerechten in. Het enige wat ik dan nog hoef te doen is rijst, aardappels of brood klaar maken en dat is vlot te doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:59

Wij vriezen bijna alles in wat over is na de maaltijd :') als je de vriezer hier open trekt kom je erwtensoep tegen, pasta's, Chinese maaltijden, hutspot, peertjes, losse sauzen etc.
Ideaal!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 26-05-13 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 13:59

*\o/* wat een hulp en ideeen. Zou er nu al mee willen beginnen. Maar we moeten de diepvriezer eerst nog leeg eten :')

Kan je bevroren vis klaarmaken en dan weer invriezen of gaat dat niet?

En stamppotten is het enige wat ik altijd in vries. Maar in juli vind ik stamppot geen ideale maaltijd :o

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:00

Zomerse stamppot maken :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 14:01

Hoeveel complete maaltijden zou ik kwijt kunnen in een drie ladige vriezer?

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 14:01

vuurneon schreef:
Zomerse stamppot maken :)

En dat is? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:02

Ajam paniki is heel lekker, maar wel met kokosmelk ipv water, mais stukjes en paprika! maar zou niet weten of je het kunt invriezen...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:03

Persoonlijk zou ik me meer richten op eenpans- of hooguit 2pans gerechten. En dan groenten diepvriesgroenten (die je paar minuten in magnetron doet en op het laatst bij je vlees meebakt. Zo staan hier binnen een handomdraai pasta en.rijstgerechten op tafel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 14:05

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 14:06

Ik snap wat je bedoeld forumster maar dat gaat zeker de eerste weken geen succes worden..
Ik kan niet voor een hele week plannen wat en met hoeveel we elke dag eten. En daarbij is het echt renoveren en vind ik het geen geslaagd idee dat als ze aan het slopen/beton storten etc. zijn te gaan koken. (Ivm stof, beperkt water etc.)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 14:08

Die zomerse stamppotten :9 dank je voor de tip! Die ga ik denk ik van de week even voor proeven :D