Weten jullie dit al (paarden zijn er dol op)!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peach2001

Berichten: 4254
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 10:28

die houden we altijd stevig vast. En dan een commando geven en ze kauwen netjes de bal doormidden Haha!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:51

Dat zijn hele slimme arabiertjes. Cheyenne is aan het wisselen en heeft al moeite met het doorbijten van een Granny Smith.

Nassie

Berichten: 4420
Geregistreerd: 11-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 21:16

Witloff?? Verward
IK GA HET UITPROBEREN Haha!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-03 21:37

JA....witlof lussen sommige paarden in ieder geval onze paarden wel.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 02:25

Ik verbaas me er sterk over wat jullie allemaal aan de paarden voeren. Van groente restjes wist ik het, maar snoepgoed en frisdrank gaat me toch te ver...

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 08:34

Ik verbaas me er idd ook over Verward

Die van mij krijgen gewoon biks met af en toe een appel, wortel of brood maar verder echt niks bijzonders...

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 08:40

Ik geef ook geen snoep ik heb vaak zoiets van;:veronderstel dat je zich verslikken of stikken of ziek raken van een bepaalde kleurstof wie is dan de pineut'?

Charaz

Berichten: 24314
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:14

de mijne is ook een vreetmonster lust alles: zure matjes, cake, roze koek, mandarijn, sinas, cola, appelsap

het enige wat ze tot nu toe NIET lust is tomatensoep

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-03 18:21

Jennygirl schreef:
Cheyenne krijgt een knoflook supplement en daar gaat ze van stinken. Die adem... niet te harden.
Laatst gaf ik haar een tomaat, maar die vond ze vies. Ze vindt mango wel lekker en ananas ook. Maar bananen kan ze dan weer niet waarderen.


Marilyn vind mango ook lekker *LOL*
Maar Marilyn lust eigenlijk alles Haha!
Meestal ruikt ze niet eens, ze heeft zelfs wel eens vleesbeleg gegeten

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 08:32

ja mijn paarden lusten niet alles maaar hebben jullie ook al een keer bleekselderij uitgeprobeer?

Ik wel 1 van mijn paarde vinden het lekker door iets heen hha Haha!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:37

Ik sta er ook altijd van te kijken wat een rotzooi er aan paarden gegeven is door sommigen ... en enkele keer heeft m'n paard wel 's een frutella gegeten of een appelsnoepje van de Liddl (sta je te snoepen bij de paarden, da's erom vragen natuurlijk) Bij sommigen lijkt het wel alsof ze dagelijks snoep krijgen Verward

Machie

Berichten: 16010
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:40

is mijn paard dan zo zielig? Die krijgt helemaal NIKS! alleen zn brokken en brood, af en toe een wortel/appel, maar mer zeker niet! Heb geen zin in een paard wat continu je jas induikt voor eten!

Brood krijgt ie op stal, maar vind ie eigenlijk niet eens echt lekker...

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 03:22

Wijs paard, machie........

Het gekste dat mijn paard heeft gegeten is een ijsje waar iemand
tijdens een stop onderweg wat nonchalant mee stond te zwaaien.
Maar ja, is dan ook een IJslander, he? Haha!

(En de 'stumper' krijgt verder ook nooit iets met suiker of melasse.)

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 11:03

sonjabelgium schreef:
Ik sta er ook altijd van te kijken wat een rotzooi er aan paarden gegeven is door sommigen ... en enkele keer heeft m'n paard wel 's een frutella gegeten of een appelsnoepje van de Liddl (sta je te snoepen bij de paarden, da's erom vragen natuurlijk) Bij sommigen lijkt het wel alsof ze dagelijks snoep krijgen Verward


frutella dat zou ik dus niet geven.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:47

Cheyenne krijgt van mij alleen fruit (appeltje op stal, na het rijden). En soms wat groente (wortel oid). Geen schilletjes of snoep. Soms een broodje, want aangezien mams bij een bakker werkt, willen we daar nog wel eens wat van meekrijgen

Ze heeft al snel genoeg door wanneer er iets in je zak zit en ik wil van haar geen schrapend en schooiend bedelpaard maken.

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:54

Die van mij krijgt niks. Als ik hem 1 keer iets extra's geef dan schooit hij er de rest van de week om.

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 11:56

ju krijgt natuurlijk zn biks en kuil elke dag en van mij krijgt ie dan muesli en/of slobber (doormekaar) met peen. verder neem ik van thuis wel s appeltje of sinaasappeltje mee. hij krijgt absoluut geen snoep of frisdrank hoe kom je dr bij om dat aan je paard te geven.
het enige (ongezonde) wat ie wel s krijgt is een lekker boterhammetje met stroop Tong uitsteken dat vind ie lekker hoor haha Haha! maar verder alleen fruit en groente. wat ie wel heeeel erg lekker vond was andijvie! mn vader had een keer teveel gekocht en toen kreeg ik wat mee voor ju en dat was echt zo weg en nog gezond ook

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:31

ooh komkommer? dat wist ik niet haha naja zal ik dan maar eens proberen
mijn pony lust eigenlijk alles wel Lachen
vooral beskwie(hoe schrijf je dat) Lachen

RTM
Berichten: 6132
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 18:38

Die van mij worden in de winter wel bijgevoerd met wortels, brood krijgen ze ook regelmatig, net als een appeltje, maar meer ook niet! En ook alleen in de voerbak Lachen

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 18:57

isabel schreef:
ooh komkommer? dat wist ik niet haha naja zal ik dan maar eens proberen
mijn pony lust eigenlijk alles wel Lachen
vooral beskwie(hoe schrijf je dat) Lachen



komkommmer wist ik ook niet haha Bloos

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 16:14

Kim krijgt muesli, bix wortels en verder eigenlijk niet echt iets bijzonders... Als er appels liggen met een paar rotte plekken, of gewoon appels die nogal zacht zijn neem ik ze mee naar Kim ( vind ze heeerlijK! ) Maar dat is zeker niet dagelijks en ook niet wekelijks. Natuurlijk geef ik haar ook weleens pepermuntjes en gewone paardensnoepjes ( daar krijgt ze er elke dag een stuk of 2 van )

Als ik een koekje/snoepje mee heb ( gewoon voor mezelf ) krijgt ze soms een klein stukje ( van die hartjes vind ze heerlijK! ) maar dan heb ik ook alles gehad!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:37

Inguhh schreef:
maar ff een vraagje is het zo: als paarden iets lusten, dan is het goed voor ze, en als ze het niet lusten dan is het den slecht voor ze??,


denk niet dat dat klopt, mijn pony vreet zelfs salami en drop en alles wat je voor zn neus houd en lijkt me niet dat dat goed voor hem moet zijn Haha!

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 17:52

Nou het enige wat hij krijgt, is appel, wortel, muesli, mandarijn en dat soort dingen...maar echt geen snoep hoor!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:07

Bij ons krijgen ze ook vooral bix hooi, paardensnoepjes en brood
Soms een appeltje, mandarijntje of peentje. Een keer in het jaar misschien een chipje. Nee ze 'snoepen' niet zoveel.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 20:39

xxLisaxx"]
[quote="Inguhh schreef:
maar ff een vraagje is het zo: als paarden iets lusten, dan is het goed voor ze, en als ze het niet lusten dan is het den slecht voor ze??,


denk niet dat dat klopt, mijn pony vreet zelfs salami en drop en alles wat je voor zn neus houd en lijkt me niet dat dat goed voor hem moet zijn Haha!
[/quote]

Ik heb er ook één die salami eet Haha!. En nee, niet alles wat ze eten is ook goed voor hen. Hun lichaam is ingesteld op gras en groenvoer .... alles wat niet binnen deze grenzen valt is hun systeem niet op voorzien. Vaak is er niets aan de hand, maar gevoelige dieren kunnen wel 's een lichte buikkramp krijgen door die rotzooi Knipoog