In je eentje uit eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reusje0504

In je eentje uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 16:31

Hoi Bokkers!

Mijn vriend is dit weekend weg en ik heb ontzettende zin om uit eten te gaan en vriendinnen etc kunnen allemaal niet. Nu zat ik te denken om alleen te gaan. Ik vind het er altijd wat vreemd uitzien als mensen alleen aan een tafel zitten om heerlijk te eten. Uit eten gaan doe je ook voor gezelligheid natuurlijk!

Zijn er bokkers die wel eens alleen uit eten gaan of tips hebben voor mensen die alleen uit eten willen? Of neem je dan een boekje mee of komen er wel eens mensen tegen je praten als je alleen zit? Ik ben heel benieuwd!

Ik denk overigens niet dat ik het aandurf om alleen uit eten te gaan hoor vanavond..;)

Warboel

Re: In je eentje uit eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:32

Nog nooit gedaan! Bij lunchtentjes zie je het wel vaker :)

Misschien vind je hier wel een bokker die gezellig met je mee wilt :D

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:35

Ik zal wel alleen uit eten móéten vanavond.
Heb ruzie gemaakt met mijn partner en ben de straat op gesjeesd vanmiddag. En geloof me: ik heb een dusdanig naar humeur dat ik het mensen niet aan wil doen om bij me aan tafel te gaan zitten.
Tipje: in een iets minder luxe restaurantje ziet het er helemaal niet raar uit als je alleen met een boekje aan tafel zit.
In Amsterdam is het de tegenwoordige yuppie-mode dus ik denk niet dat je heel vreemd aangekeken zou worden.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:36

Haha, dit heb ik ook wel eens gehad, maar nee, ik ben nog nooit alleen uit eten geweest. Wel alleen wezen lunchen, dan lees ik inderdaad vaak een tijdschrift. Dat zie je ook wel vaker.
Als ik het zou doen, zou ik denk wel iets te lezen meenemen inderdaad.. anders is het misschien wel erg saai als je op je eten zit te wachten. Tegenwoordig ook genoeg vermaak op mijn telefoon trouwens, is ook nog een idee.

Zou er iig niet raar van opkijken als iemand alleen uit eten is.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 16:39

Ja met lunchen is het misschien iets laagdrempeliger, je bent toch minder lang bezig met wachten en eten. En yuppie-mode.. Haha denk niet dat ik daar onder val :p bedankt voor de reacties!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:41

Als ik voor mijn werk op reis ben eet ik vaak alleen in een restaurant. Wel neem ik dan altijd wat werk of een boekje mee aan tafel. Voor me uit zitten staren tot het eten gebracht wordt vind ik niet zoveel aan.. Dus echt voor de gezelligheid is het dan niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:44

Ik ben meestal alleen en ga nooit uit eten laat staan alleen (vriendenloos) en zal het niet durven , misschien zoals Troi zegt een boekje erbij etc. Dan kies ik sneller voor de snackbar-lunchroom :P

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:45

ik vind het best kunnen.. niet dat ik het al eens gedaan heb hahaha. mijn moeder doet het wel eens.
ze vindt het heerlijk. beetje mensen bekijken en boekje lezen.

wat je kan doen is dus inderdaad en boek meenemen.
of ergens gaan eten en dan een soort van stamtafel uitzoeken, wie weet heb je dan wat aanspraak.

laat je vooral niet tegenhouden door wat `hoort` gewoon genieten van het heerlijk eten.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:48

Wel eens, omdat ik onderweg was. Echt een succes vond ik het niet - maar ik vind eten in mijn eentje uberhaupt maar saai, daar gaat altijd de tv bij aan eigenlijk. Lezen met een boek vind ik ook niet handig eigenlijk. (Maar bij het wachten op het eten doet het natuurlijk wel goede diensten.)

Maar volgens mij is het al een stuk eenvoudiger als je naar een wat simpeler tentje gaat en daar bv aan de bar gaat zitten. En ik denk 'yuppie' niet zo zeer heel hip hoeft te zijn hoor, maar wat alternatieve plekken staan er denk ik wel meer voor open (denk ook aan politiek cafe, vegarestaurants etc.) Ook een aparte optie (waar niemand gek kijkt denk ik) http://blog.youngworks.nl/signalen/bring-your-own-food - combineren met een bezorgservice.

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:50

Ik ga regelmatig alleen uit eten.
Maar dan niet bij een duur restaurant ofzo.

Maar wel lekker sushi eten bij de japanner. Dan neem ik gewoon een boek mee.
Of bij het eetcafe om de hoek, maar die hebben een stamtafel dus zit je eigenlijk nooit alleen.
Ik heb er totaal geen probleem mee om alleen te gaan, al is samen natuurlijk wel gezelliger.

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:52

Ik werk in een restaurant en zie regelmatig iemand alleen zitten. Meestal hebben ze dan een boekje bij inderdaad

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 16:53

Toen ik alleen in keulen was heb ik het een.week gedaan (was er voor werk) en daarna ook kroegen ingegaan. Ga meer naar eetcafeetjes en in de wachttijden.lees ik een boek, tijdens het eten niet. Je merkt.wel.dat.mnsen het voor.een vrouw wat vreemder vinden en mannen hebben de neiging je een avond uit aan te bieden.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 16:54

Wat een leuke site Shadow! Helaas zit het niet in de buurt maar zeker een leuke tip om ooit eens heen te gaan. Als student klinkt het erg aantrekkelijk :j en gezellig!

Nickolay, ik zat ook aan sushi te denken. Ge je dan aan de band zitten of gewoon aan een tafeltje alleen?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:20

In mijn eentje zou ik rapper aan de band zitten, tenzij je graag wil lezen.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 17:38

Ik ga toch maar sushi afhalen! Bedankt voor de reacties in ieder geval :)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:45

Alleen op vakantie heb ik het zo vaak gedaan, bij betaalbare zaken, niet mega luxe. Soms wat mrt me telefoon te klooien spelletje ofzo. Als het eten er is dan is er niks anders aan.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:49

Alleen lunchen doe ik regelmatig, heerlijk :) Uit dineren in mijn eentje heb ik nog nooit gedaan. Ik zou het wel durven, boekje mee, beetje mensen kijken, daar kan ik wel van genieten :)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:52

Waarom niet? Lekker boekje/tijdschriftje mee en lekker ergens een tafeltje zoeken in een hoekje.

Ben zelf net terug van terrasje lekker ijsje eten! Je leeft nu en als je niemand hebt om mee te gaan dan gewoon lekker alleen gaan! Je moet er zelf het beste van maken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:16

Ik lunch vaak alleen, omdat ik een buitendienst-functie heb en bijna altijd onderweg ben voor mijn werk.
Maar dan is het meer een noodzakelijk kwaad, dan echt uiteten.

Voor de lol uit eten in mijn eentje zou ik niet snel doen, als ik alleen thuis ben en geen zin heb om te koken, zal ik idd eerder afhalen of bezorgen, dan uit eten gaan.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:18

Ik heb jaren gewerkt in de horeca en nee, het is echt niet raar als je in je eentje komt eten. Sommige mensen vinden het echt heerlijk om even een momentje voor zichzelf te pakken.

Er waren bij mij in het restaurant regelmatig mensen alleen aan het eten.

Ik heb er zelf ook geen moeite mee om ergens alleen te zitten. E-reader mee, lekker boekje lezen en laten verwennen door lekker eten. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:29

Ik ben in het verleden vaak in mijn eentje uit eten gegaan en dat is heerlijk! Ik eet eigenlijk alles en niets is vermoeiender dan een zeurkous bij je te hebben die mekkerd over een stuk vlees dat niet doorgebakken genoeg is en de wijn die niet lekker is. In mijn eentje bestel ik net zo makkelijk dat karafje wijn en goed te eten en ik kan er echt van genieten.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:30

Ik zou het ook wel doen hoor 's avonds alleen uit eten, alleen wil mijn vriend veel te graag zelf ook uit eten.. Dus gaan we altijd samen :+ Maar in mijn eentje ergens lekker lunchen? Geen probleem hoor, boekje of tijdschrift erbij en ik vermaak me prima!

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:35

Ja in het verleden wel eens... en dat is indd heerlijk! (heerlijk in zin van rust, zelf bepalen wat wanneer en hoe, geen verplichte gesprekken)
Zoek een leuk klein achteraf restaurantje en je zal ervaren dat de wereld vol zit met mensen die prima in hun eentje uit eten gaan!
Neem een boekje mee of een tijdschrift/puzzle/sudoku enz... om je zelf te vermaken tijdens het wachten op je maaltijd.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 16:58

Het topic is al van een tijdje geleden, maar ik denk dat ik vanavond dan toch echt alleen uit eten ga :p

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:18

+:)+ waar / wat ga je eten?