Pop cakes !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBonny

Pop cakes !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 20:43

Er zijn al topics over taarten bakken, cup cakes maken.. En nu een topic over pop cakes maken ! :)

Misschien leuk om hier je ideeën/vragen/frustraties/foto's te delen?

Suusie22

Re: Pop cakes !

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:45

wij hebben thuis een boek over het maken van pop cakes. mijn moeder is de laatste tijd erg bezig met het maken van cupcakes en popcakes. ze vind het knutselen aan die dingen erg leuk :P

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:47

Ik wil het ook graag een keer willen, ik volg!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:48

Ik denk dat dit meer iets is voor het kopje Voedertijd :D

Ik ken geen pop cakes,, wat zijn het??

lotteenjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:49

popcakes zijn toch gewoon van die ronde cakes op een stokje ofzo? altans dat dacht ik ik volg

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:50

lotteenjoy schreef:
popcakes zijn toch gewoon van die ronde cakes op een stokje ofzo? altans dat dacht ik ik volg

Ja klopt, ik dacht juist altijd dat het cake-pops waren

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:52

Ik ken ze ook als cake pops. ;)
Maak ze ook wel eens, vind ze vooral heel erg lekker!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:53

Leuk, ik ga volgen! Ik heb zo'n popcake vorm gekocht, moet hem alleen nog uittesten, maar voor die 2 euro kon in hem niet laten liggen, hahaha.

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:54

AngelofLove schreef:
Leuk, ik ga volgen! Ik heb zo'n popcake vorm gekocht, moet hem alleen nog uittesten, maar voor die 2 euro kon in hem niet laten liggen, hahaha.

Waar heb je die gekocht? Want dat is wel lekker goedkoop.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:55

Wow dat is goedkoop!
Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 20:59

Ik heb hem bij de Jumbo gekocht, maar hij was iets van 75% afgeprijsd omdat ze uit het assortiment gingen daar :-)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:11

Oeh ja, cake pops zijn lekkerrrrrr :9 en leuk om te maken.

Zoonlief is in december 6 geworden en die heeft sneeuw(cake)pops uitgedeeld in de klas. Was een groot succes, chocolade cake met witte chocola er omheen. Hoedje van drop, neusje van oranje fondant, sjaaltje van zure matjes. Erg leuk om te maken.

In februari wordt onze dochter 8 en die wil "ijsjes" trakteren. IJshoorntje met een bolletje van chocoladecake, witte of roze chocolade melts erover met gekleurde spikkels.

Ik verkruimel chocoladecake, doe daar chocopasta doorheen, bolletjes maken, 2 uur in de vriezer en dan verder bewerken. Doordat de bolletjes koud zijn, wordt de gesmolten chocolade ook sneller hard. Dat heb je niet als je balletjes in een cake pop machine maakt, tenzij je ze weer even in de vriezer legt.

Heb helaas geen foto's van de sneeuwpopjes, ben ik vergeten te maken :o? Zal van de ijsjes wel even een foto maken

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:11

Cakepops zijn het idd en dat zin inderdaad cake bolletjes op een stokje. Je hebt ook nog push pops, dan zit een gelaagde cake in een plastic kokertje

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:28

Klopt... verschillende varianten !

Ik wilde een foto plaatsen van de laatste variant van mijn knutselwerk, maar hij doet het niet :+

Heeft iemand hier trouwens wel eens met smeltsnoep van de Jumbo gewerkt? Ik heb het vandaag voor het eerst geprobeerd en ik vond het écht een ramp. Ik kreeg alleen maar klontjes en plakkerige zooi, dus heb het weg moeten gooien...

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:33

De kerst variant!

Afbeelding

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 21:34

hetbommeke schreef:
Oeh ja, cake pops zijn lekkerrrrrr :9 en leuk om te maken.

Zoonlief is in december 6 geworden en die heeft sneeuw(cake)pops uitgedeeld in de klas. Was een groot succes, chocolade cake met witte chocola er omheen. Hoedje van drop, neusje van oranje fondant, sjaaltje van zure matjes. Erg leuk om te maken.

In februari wordt onze dochter 8 en die wil "ijsjes" trakteren. IJshoorntje met een bolletje van chocoladecake, witte of roze chocolade melts erover met gekleurde spikkels.

Ik verkruimel chocoladecake, doe daar chocopasta doorheen, bolletjes maken, 2 uur in de vriezer en dan verder bewerken. Doordat de bolletjes koud zijn, wordt de gesmolten chocolade ook sneller hard. Dat heb je niet als je balletjes in een cake pop machine maakt, tenzij je ze weer even in de vriezer legt.

Heb helaas geen foto's van de sneeuwpopjes, ben ik vergeten te maken :o? Zal van de ijsjes wel even een foto maken

Foto ? :D

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 21:38

Ik heb de cake pop machine van de Action en dat gaat prima. Cake pops zonder machine dus met bv. botercrème ofzo lijken mij niet lekker en krijg ik aan mijn omgeving ook niet gevoerd :n

Ik heb gewerkt met de groene smeltsnoep van de Jumbo en dat ging perfect! Veel fijner dan het te dikke spul van Wilton. Ik weet niet hoe je je smeltsnoep verwarmd hebt? Ik gebruik een chocolade smelter, maar heb ooit met andere candy melts een poging au bain marie gewaagd, gevolg was dat er steeds druppels water bij kwamen en daar kan het dus ECHT NIET tegen. Het veranderd dan in een stugge, korrelige, dikke onbruikbare massa!

De fijnste candy melts tot nu toe vind ik die van de Action! Die hebben een smaakje en daar moet je van houden, maar ze zijn zonder toevoegingen wel zo vloeibaar dat je ze goed kan gebruiken, oranje is een tikkie dun, maar de roze is echt superfijn van dikte :j

Ik zal zo even kijken of ik een foto kan plaatsen :)

Edit: Deze zijn met de candy melts van de Action. Heb laatst nog andere gemaakt, maar die foto's staan nog op mijn toestel. Deze foto is gemaakt met mijn telefoon, toen even snel, dus geen goede kwaliteit :)

Afbeelding

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 22:11

Ziet er gezellig uit! :)

Ik wilde al morgen naar de Action gaan, na jouw verhaal helemaal. Ik heb de smeltsnoep verwarmd door het in een bakje te doen boven warm water (zo smelt ik ook de chocola) Het was écht één onbruikbare massa en het zag er ook écht te chemisch uit :+

Ik verkruimel wel de cake... Vind het zelf erg prettig werken, omdat je zo zelf alle invloed hebt op de vormen :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:14

Er zijn denk ik twee opties van wat fout gegaan kan zijn denk ik. Of er is water bij je candy melts gekomen, dat hoeft echt niet veel te zijn, maar hier kunnen ze zoals gezegd écht niet tegen. De andere optie is dat je ondanks de au bain marie ze te heet verwarmd hebt. Wie gewend is met chocola te werken verwacht dat ook candy melts hoe warmer hoe vloeibaarder worden en dat is niet waar. Als je candy melts te warm maakt dan wordt het juist weer een dikke, niet werkbare massa :)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 22:25

Voor water was ik ook bang.. Daarom had ik de inhoud weggegooid, bakje weer helemaal schoon & droog gemaakt etc. Dus dat kan het bijna niet zijn geweest... Optie 2 zou wel kunnen...

Alhoewel ik het eerst met de magnetron had geprobeerd, maar dat was helemaal niks. (30 sec. verwarmen, roeren, 30 sec. verwarmen etc.)

Ach, met veel oefenen kom je er wel!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 22:32

LZP -> VT

Marieke_Put

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 15:28

Ik maak ook popcakes!! Maar bij mij blijven de candymelts te dik waardoor het lastig is om de popcakes daarmee te versieren.. Iemand tips??

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 16:12

Marieke_Put schreef:
Ik maak ook popcakes!! Maar bij mij blijven de candymelts te dik waardoor het lastig is om de popcakes daarmee te versieren.. Iemand tips??

Ja, Wilton candy melts blijven te dik om zo te gebruiken. Dit is op te lossen door er een beetje crisco bij te gooien. Cacaoboter drops (niet dat spul in een kuipje van de supermarkt!!) kan ook, maar crisco is waarschijnlijk makkelijker aan te komen. :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:07

Ik heb er wat olie doorheen gedaan, waardoor het wat minder dik wordt.

MissBonny, zodra ik de ijsjes klaar zijn, plaats ik hier een foto. Duurt nog even hoor, denk dat ik ze ergens midden februari maak en dan in de vriezer zet tot eind februari.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 17:13

Ik had zonnebloemolie gebruikt... Maar ook dat werkte helaas niet :n