Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:46

Jaaaaa, daar is ie dan! :D *\o/* *\o/*
Ik ben super trots, ook al is ie lang niet perfect (hij is scheef, de lagen zijn heel verschillend van dikte, er zitten klontjes in de slagroom (blijkbaar reageert de citroensap met de klopfix ofzo), enzovoort..). Maar dan nog, ik ben trots! Mijn eerste taart met 6 lagen!

Afbeelding

SpikkelFire; het was op zich niet overdreven veel werk. Je moet wel alle lagen apart maken en bakken. Het is gewoon biscuitdeeg wat ik ervoor heb gebruikt. Ik heb het bakken ook verspreid over 3 dagen, het kan zo de vriezer in namelijk. Vanmorgen met in elkaar zetten was ik eigenlijk zo klaar. :)

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:04

Gaaf die regenboog! :D

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:24

Die regenboog is gaaaaaaf!!! :))

En die frambozen cupcakes zien er veel te lekker uit. :wow:

Mijn appelcake was lekker maar niet heel spannend, doen we niet nog een keer.

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 19:15

Wat een gave regenboogtaart +:)+ en wat een mooie en overheerlijke cupcakes :9 :Y)

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 22:35

Nou mn keukenmachine staat nu een biscuit te mixen, ben benieuwd! :):)

Miri

Berichten: 1622
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 23:00

gaaf zeg die regenboogtaart! super gedaan! :D en succes met je keukenmachine ;) ben heel benieuwd!

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:11

Saskia, die regenboogtaart ziet er prima uit hoor!
Spikkelfire, volgens mij kan een keukenmachine voor jou wel uit, nu je ook je website hebt. Maar ik kan uiteraard niet in je portemonnaie kijken. Je cupcakes zien er weer heerlijk uit!

Hier waren de stroopwafelcupcakes echt heerlijk!! (Spikkelfire, bedankt voor deze nieuwe verslaving :P )

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:18

Die regenboogtaart is echt cool!

Fijn dat de stroopwafelcc´s zo in de smaak zijn gevallen Fugelicu.

Ik ga vanavond als nagerecht bij mijn cottage pie een nectarine/frambozencobbler maken. Op het plaatje ziet het er echt heerlijk uit dus ben benieuwd. :D

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:40

Haha fijn dat ze goed zijn gevallen. :D

Ja ik wil wel graag een keukenmachine, maar dan moet ik nog even doorsparen. := En zo druk heb ik het niet met mn website dus het is nog niet echt nodig. :P

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:46

Oh ik verkoop geen taarten hoor. Ik loop gewoon al 3 jaar op die keukenmachines te kwijlen, en ik heb voor mezelf de regel dat als ik al zó lang iets wil, het niet compleet onnodig is en ik het goed kan betalen, ik het gewoon koop :D

Emma

Berichten: 2080
Geregistreerd: 12-12-07
Woonplaats: Friesland

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 16:26

wauw saskia je regenboogtaart ziet er goed uit! :D

Ik wil binnekort graag nog een keer de cover-taart van de albert heijn maken, die toen in het feestnummer stond :)

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:51

Mijn regenboogtaart viel in de smaak vandaag. :D Vooral bij de kinderen natuurlijk!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 22:08

Mooie rainbow cake!

Ik bak ook heel vaak, meestal 2 of 3 keer per week. Wij zijn met 4 thuis en mijn broer eet voor 10, dus alles is hier vaak binnen de 2 dagen op :P

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:16

Haha handig Yasmine. :P

Boehoeeee, mn laptop is vandaag overleden dus voorlopig heb ik geen geld voor een keukenmachine. ;( Ik moet echt een nieuwe laptop, die andere was sowieso al 6 jaar ofzo.

lieniminnie

Berichten: 4536
Geregistreerd: 31-12-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:42

Hee een nieuw topic :D
sas die is moooi!

Steefjes
Berichten: 576
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Nistelrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 21:49

Hallo bokkers, ik heb een vraagje.
Voel me terwijl ik dit typ heel stom aangezien ik niet op de naam van het recept kan komen maar wel weet hoe het er ongeveer uit ziet en het werkelijk op het puntje van mijn tong ligt.
Ik ben namelijk op zoek naar de naam en het recept van een soort koek/koekjes.
Het is volgensmij een amerikaans recept ( maar ben niet zeker )
Het is een recept met o.a. chocolade en caramel. Als het klaar is ziet het eruit als een soort koekje dat bestaat uit verschillende lagen met choco en caramel ( ook nog van alles anders hoor maar kom er even niet )
Kan iemand mij helpen? weet iemand misschien over welk recept ik het heb?

Hoop dat ik jullie niet tot last ben met deze rare vraag maar het is heel irritant dat ik er niet op kan komen.

Alvast bedankt Groetjes Steef

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 22:44

@Steefjes, Bedoel je deze misschien?

Is een foto van eigen baksel :o
Afbeelding

Millionair shortbread denk ik ;) , deze heb ik vorige week gemaakt en donderdag mag ik het nogmaals maken _/-\o_ .. is écht overheerlijk. Bij deze het recept:

Bodem
180 gram zelfrijzend bakmeel
55 gram kristalsuiker
120 gram (room)boter
snufje zout.
1 zakje vanillesuiker

Vulling
120 gram boter
120 gram bruine bastardsuiker
1 blikje gecondenseerde melk
1 lepel stroop.

Topping
200 gram chocolade naar keuze laten smelten en erover heen doen, weer af laten koelen in de koelkast.

Bereidingswijze:
1. Verwarm de oven voor op 180°C.

2. Snijd de boter in blokjes en meng met de bloem, zout, suiker en vanille extract. Kneed tot een samenhangend deeg.

3. Beleg een rechthoekig bakblik met bakpapier. Druk het deeg erin en verdeel gelijkmatig over de bodem van een vierkante bakvorm (ovenschaal kan ook) (http://www.yummyinmytummy.nl/images/201 ... oek-12.jpg)

4. Zet de vorm in de oven en bak voor 15 – 20 minuten of totdat de bovenkant enigszins goudbruin begint te worden. Haal uit de oven en laat helemaal afkoelen in het blik. (http://www.yummyinmytummy.nl/images/201 ... oek-19.jpg)

5. Smelt de boter in een steelpan. Voeg de gecondenseerde melk en de basterdsuiker toe. Verwarm op laag vuur totdat alle suiker opgelost is. Zet het vuur dan hoger en klop met een garde. Breng aan de kook en laat 10 – 15 minuten koken terwijl je blijft kloppen met een garde. Zorg dat je de pan niet alleen laat, dan brandt de karamel aan en krijg je stukjes in je karamel. De karamel is klaar als hij genoeg ingedikt is, als je roert met de garde moet je de bodem even kunnen zien (http://www.yummyinmytummy.nl/images/201 ... oek-18.jpg en http://www.yummyinmytummy.nl/images/201 ... oek-27.jpg)

6. Haal de pan van het vuur en giet de karamel over de koek heen. Verdeel met een lepel over de bodem. Laat minstens een uur afkoelen voordat je de chocola erover gaat gieten, anders mengen de lagen. (http://www.yummyinmytummy.nl/images/201 ... oek-32.jpg)

7. Smelt de pure chocola met de melkchocolade au bain marie (in een hittebestendige kom boven een pan met kokend water). Verspreid over de afgekoelde karamel. Zorg dat de hele bovenkant bedekt is. (http://www.yummyinmytummy.nl/images/201 ... oek-36.jpg)

8. Smelt de witte chocola en verdeel met een theelepel in strepen over de bovenkant. Doe dit terwijl de bruine chocoladelaag nog zacht is, dan krijg je een leuk marmereffect. Gebruik een satéprikker en maak een golvende beweging door de witte chocola. Laat de koek afkoelen en bewaar hem in de koelkast. Snij in stukken. (http://www.yummyinmytummy.nl/images/201 ... koek-3.jpg)

Siggislief

Berichten: 13974
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:35

Ik moet dit topic echt niet gaan bekijken, krijg ook wel zin om te bakken maar is niet goed voor me. :')

Steefjes
Berichten: 576
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Nistelrode

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:10

ollie1: ja die bedoelde ik.
dankjewel, ben nu al appeltaart en brownies aan het bakken maar je recept zal vrijdag worden uitgeprobeerd. Het ziet er iig heerlijk uit.
Nogmaals bedankt.

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:46

Ik ga straks een boeren appelcake bakken. Simpel maar lekker

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:44

Heerlijk appelcake! Ik wil ook wel iets bakken, maar heb nog dingen (koeken enz) in de kast liggen die eigenlijk eerst op moeten....

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:41

Ik ga vrijdag denk ik eens de australische cake uit de Allerhande maken. Me ouders komen een dagje langs en deze cake/taart lijkt me al een tijdje leuk om te maken dus vrijdag is het de perfecte gelegenheid ervoor. :)

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:19

Ik heb net voor het eerst iets van fondant geboetseerd. :D

Vind em nog best schattig geworden, alleen zn oren vielen er telkens af dus hij staat nu in de koelkast. :')

Afbeelding

Saskiaa_

Berichten: 3065
Geregistreerd: 10-08-08

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:29

Hijs wel schattig! <3

Prairy
Berichten: 9081
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 21:39

Nieuw topic ook weer gevonden :D

Super mooie regenboogtaart zeg!!!

Over die keukenmachine, ik heb er begin dit jaar een gekocht voor mezelf als verjaardagskado, bij de Aldi voor 150 euro.

Daar heb ik ook een blender bij gekregen maar dat ding werkt voor mij niet (alles blijft onder de messen zitten en wordt dus niet gemixt 8)7 )
Verder een deeghaak, zo'n bisschopsding van rudolphs bakery (dat platte ding met zo'n soort boom erin) en een garde.

Met de machine zelf ben ik wel blij, al moet ik eerlijk zeggen dat:
- Hij érg veel herrie maakt (vind ik)
- Ik voor 'kleine' dingen zoals pannekoekenbeslag toch de garde ter hand neem omdat de kom nogal groot is en ik geen zin heb om hem schoon te maken (al bedenk ik me nu dat de plastic kom die ik met de garde gebruik waarschijnlijk niet veel kleiner is _O- )
- Dat ding toch nog best veel ruimte in neemt (staat nu in de bijkeuken, maar das niet handig als je de rest qua ingredienten en bakvormen enzo in de keuken hebt staan)

Wel ben ik er erg blij mee als ik:
- slagroom moet kloppen
- Eiwit moet kloppen
- Cakebeslag maak
- ander beslag maak waarbij je anders 5 min met de handmixer in de weer bent

Het scheelt tijd, maar het is ook wel makkelijk dat je er niet de hele tijd bij hoeft te blijven, je gooit het eiwit met suiker erin, ding aan en je kan bijv de bakvorm gaan invetten of boter smelten of wat dan ook. Dat ding doet t toch wel.

En geen lamme arm van het mixen met mixer / kloppen met de garde +:)+

Brooddeeg zou ie ook kunnen, maar omdat ie al zoveel herrie maakt, durf ik dat niet goed (ik heb er een met volgens mij 2400 watt, die zou het makkelijk moeten kunnen)