Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 11:24

Ik ga zo maar beginnen met mn project cakepops. :P

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:10

@Spikkelfire, bedankt voor de links met de receptjes :j +:)+

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 13:29

Graag gedaan! :)

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:10

Ik ben echt niet voorbestemd om cakepops te maken. :') Weer van die gedrochten geworden. Natuurlijk vielen ze nog 20 keer om, met een hoop gevloek van mijn kant. :(

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:11

@Spikkelfire, dan kan ik je een handje geven...want bij mij lukken ze ook niet....

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:19

Ahh gelukkig, het ligt niet alleen aan mij!

Smickey2011
Berichten: 622
Geregistreerd: 13-12-09

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:34

hallo, even een vraagje:
er kwam een foldertje van xenos binnen en daarin staan allemaal 'leuke' cupcakes toestandjes, van vormpjes tot versiersels... heeft iemand daar wel eens spulletjes gekocht en is het een aan- of een afrader???

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:37

@prinsjeh, ik koop daar regelmatig wel wat versiersel dingetjes en vandaag ben ik ook nog even naar de Xenos geweest voor de uitstekers (van de folder) alleen hadden ze die (nog) niet -O- , marsepein is niet fijn die moet je daar niet halen....

Ik mag voor komend weekend weer aan de bak vwb het taarten maken. Ik wil proberen een paardenstal taart, cupcakes of koekjes en een MSB te maken om mee te nemen naar Dalfsen _/-\o_

Smickey2011
Berichten: 622
Geregistreerd: 13-12-09

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 22:55

@Ollie: hm, balen van de uitstekers, ik ga morgen, zal voor je kijken!!! (welke had je precies in gedachten????) En thnx voor de tip van de marsepein :j

Oooh... heerlijk naar Dalfsen!!! Naar die prachtige pony <3 En de gezellige mensjes :D

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:26

@PrinsjeH, als je wilt doen heel erg graag... ik wil graag die witte uitstekers met die 'blaadjes' ..klimop blad geloof ik.. etc..en inderdaad gezellig onder het genot van een :9k , taart eten (en dan neem ik ook een stukje :9 )

Smickey2011
Berichten: 622
Geregistreerd: 13-12-09

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 12:44

heb mijn eerste bakblik met cupcakebeslag nú in de oven zitten... hartstikke spannend!
Uit alle consternatie vanwege 'eerste keer' was ik de 2 eetlepels melk vergeten... benieuwd of de cakejes nu wel lukken dan...

@Ollie: helaas, de witte uitstekers komen ook hier pas naar verwachting woensdag (en dat meisje zei dat het zomaar zo kan zijn dat ze helemaal niet komen :roll: )

Straks botercrème maken, ben zoooo benieuwd hoe vrolijk ze worden (als ze lukken)

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 13:10

Cakepops zijn niet zo moelijk! Na het bolletjes draaien en gaatjes prikken even 10 minuutjes vriezer en 10 minuutjes koelkast, choco smelten, beetje choco aan de stokjes, in de gaatjes prikken, nog 10/15 minuutjes koelkast en dan pas door de choco halen! En niet te grote balletjes draaien is ook heel belangrijk. Ik ben echt een taartenbaknoob maar cakepops zijn wel al een aantal keer gewoon goed gegaan :)

EkmiC
Berichten: 882
Geregistreerd: 23-11-03

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:25

Ik heb ook die decoraties van Xenos gehaald, nog niet gebruikt dus ook nog geen ervaring!

Heeft iemand enig idee waar je amandelpoeder/meel kan halen? Wil binnenkort macarons gaan maken, maar kan het nergens vinden..

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 22:42

Eco-biologischewinkels hebben dat. Zelf heb ik het bij ekoplaza in enorme verpakkingen gezien (en ook gewone, kleinere verpakkingen hoor :P ) Ik heb het ook een keer nodig gehad en geen idee of het te koop was, dus ben naar de bakker gegaan en heb heel veel amandelen gehaald en die zelf vermalen. Maar dat was een erg arbeidsintensief werkje. En toen liep ik een keer Ekoplaza in en hop, daar lag het gewoon. Dus ik zou een biologische, natuurwinkel zoeken. :)

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 23:30

Zooo heb net koekjes gebakken als probeersel voor komend weekend...morgen zijn mijn collega's de kritische proevers... maar ze ruiken écht heerlijk. Nu afkoelen en straks nog even een fotootje maken....

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 00:13

hallo,

mag ik me ook melden????

Ik ben een bakseltje in den beginne......
Niet normaal wat ik allemaal verkeerd doe dus vandaar dat ik hier af en toe eens een beetje mee lees :D
Wat ik al verpest heb????

een appeltaart.....heeeeel veeeeel cupcakejes.......een brownie......alleen de muffins waren redelijk :')
Ik hoop van jullie nog wat wijzer te worden.
Als dingen nu niet lukken geef ik mijn man de schuld die vervolgens het probleem voor me oplost :')
owja....en een cake die instort is hier de normaalste zaak van de wereld :')

Ollie1

Berichten: 1727
Geregistreerd: 28-10-05
Woonplaats: ergens op VP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 09:18

Bij deze de beloofde koekjes, nagemaakt uit het topic 'Taarten decoreren' en ik geloof dat ze van bokker Diva waren _/-\o_

Mijn verbeterpunten.. ik geloof dat ik toch roomboter met zout had moeten gebruiken of een snufje zout had toe moeten voegen (stond niet bij dit receptje) want ze zijn een beetje flauw.

Afbeelding

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 10:11

Welkom Quertel! Over de ingestorte cake.. hou je de oven wel gedurende de hele bakperiode dicht? Als je hem tussentijds af en toe open doet bestaat er inderdaad de kans dat je cake instort omdat het de hele tijd nodig heeft om te rijzen. Doordat er opeens koude lucht bijkomt wordt het rijsproces verstoord.

@Ollie: die zien er leuk uit! Hoe heb je die print erop gekregen? En over het zouttekort, ik voeg altijd een snufje zout toe, bij alles wat ik bak.

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 11:47

Ik voeg idd ook een heel klein snufje zout toe. Je proeft het niet, maar qua bakgeheel wordt het wel beter dan.
Ga denk ik dit weekend eens proberen om zelf gevulde koeken te maken. En/of het vertrouwde mueslibroodje :9

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:29

dank je wel Mara :D

Wat de cake betreft doe ik alles volgens het boekje om maar zo te zeggen......
die de oven niet open en zorg dat de oven ook niet per ongeluk aangetikt word etc etc.
Ik heb er gewoon een abo op denk ik :')

Ik heb nu een klein oventje gekocht.......maar dan moet je niet volgens de verpakking werken blijkt wel.
Ben nog even aan het uitvinden hoe het dan met de temperaturen en baktijden moet :o

Ze zien er wel heerlijk uit ollie1 :9
Ik ben ook erg benieuwd hoe je die print er op hebt gekregen :D

_Mara_

Berichten: 2138
Geregistreerd: 08-07-07
Woonplaats: Groningen

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 12:42

Oké, deurtje open doen is dan afgeschreven. :P Kan zijn dat je dan inderdaad andere tijden en temperaturen moet hanteren, iedere oven is anders. Gewoon veel uitproberen (en ik wil de restjes/mislukte cakes wel komen opeten hoor ;) )

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 13:04

Printje krijg je erop met een malletje en dan kaneel erop geloof ik toch?

Donderdag ga ik nog een taartje bakken met vriendje samen <3

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 16:19

Wat een leuke koekjes hierboven!

Aargh, ik moet vrijdag trakteren maar ik ben er nog steeds niet uit wat ik nou ga maken... Wilde een paar "pies" maken, taarten dus, en in Amerika kun je op iedere straathoek wegwerp vormen voor pies (taarten) kopen, zoals deze: http://www.kitchendance.com/smallpiepan.html Kun je die ook in NL krijgen? Ik zit nu met het idee om lemon-meringue pie te maken, en iets met chocolade (brownies? heb eigenlijk liever een taart- suggesties voor een lekker recept wat niet teveel tijd kost?) en dan wil ik er eigenlijk nog iets met fruit bij, misschien een kwarktaart lekker simpel uit een pakje??

En dat moet ik allemaal even op 1 avondje gaan maken, ga denk ik maar wat eerder weg van kantoor donderdag... :=

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 16:31

Ik heb een super simpel cheese cake recept, is echt zo gedaan. Heb alleen het recept niet hier. Zou het vanavond kunnen posten als je wilt.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 16:33

SpikkelFire schreef:
Ik ga zo maar beginnen met mn project cakepops. :P


Jaloers!
Ik wil binnenkort die bakplaat voor cakepops kopen <3

Maargoed :P
Ik kom wel weer lekker binnenvallen.
Zal me eerst even voorstellen :)
Ik ben Lisette, 22 jaar.
Zag toevallig dit topic voorbij komen :P