Vandaag ben ik begonnen met het dukan dieet, aangezien ik 10 tot 15 kilo kwijt wil na mijn zwangerschap en mijn schoonzus dit dieet ook gevolgd heeft met succes ga ik ook een poging wagen.
Heb het boek al van schoonmoeder geleent, en schoonzus heeft het recepten boek, dus die moet ik nog even vragen.
Voor iedereen die dit dieet niet kent;
Je begint met de aanvalsfase waarin je alleen eiwitten mag eten, maar wel onbeperkt. Deze duurt afhankelijk van het aantal kilo's dat je kwijt wil 1 tot 7 dagen. Wat je mag eten bestaat uit bepaalde soorten vis, vlees, schaal- en schelpdieren, gevogelte en magere zuivelproducten.
Hierna start je met de cruisefase bestaande uit dezelfde eiwitten van de aanvalsfase met daaraan toegevoegd groene of gekookte groenten deze fase volg je tot je op je streefgewicht bent.
Ben je op je streefgewicht dan komt fase 3; stabilisatie van het bereikte gewicht. Het doel van deze fase is het eetpatroon weer open stellen voor noodzakelijke levensmiddelen en stabilisatie. Deze fase hou je het aantal kilo's dat je bent afgevallen keer 10 dagen vol.
En tot slot de volhardingsfase hier mag je weer gewoon eten, maar 1 dag in de week moet je het dieet van de aanvalsfase aanhouden. De duur; zo lang mogelijk, liefst de rest van je leven.
Dit is in het kort de inhoud van het dieet. Aangezien gezond eten bij mij alleen niet werkt ga ik dit proberen. Omdat je onbeperkt mag eten lijkt het me dus best vol te houden.

Zijn er hier op bokt mensen die dit dieet volgen, hebben gevolgd of van plan zijn om te gaan volgen ? Of is er mee bezig en heeft lekkere recepten dan hoor ik het graag !