Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-12 08:44

Laatst bijgewerkt door Angela op 27-03-12 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link naar deel 1 aan openingspost toegevoegd

Phylos

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:53

nieuw topic!
Ik zit weer aan mijn gezonde ontbijtje van magere kwark/muesli/rozijnen/noten/lijnzaad.

Weer een zonnig dagje vandaag, geniet ervan

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 08:57

Goedemorgen, daar is het nieuwe topic al :D

Ik reageer hier wel op de posts van het vorige topic.

Luisa, ja het is normaal dat je nu zo vaak en snel naar de wc moet. Je blaas moet wennen aan de hoeveelheid, wordt vanzelf iets minder.

Ik weet niet meer wie het hierover had, Yagua drink, ik kwam per toeval dit tegen: http://foodwatch.nl/misleid/yagua_daily ... ex_nl.html

Ik heb net ontbeten met 2 volkoren boterhammen, vanmiddag een smoothie, welke weet ik nog niet. Vanavond ga ik me wagen aan de met quinoa gevulde tomaten!

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:05

Stipje! Ik lees straks bij

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:09

Leuk dat je ook de tomaten gaat proberen, ik ook zagen er zo lekker uit. Ik hoop dat ze vleestomaten verkopen op de markt

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:14

Jullie gaan behoorlijk hard haha.
Ga nog even bijlezen in het oude topic.

Zo raar he wat dat ontbijten betreft.
Thuis lukt het dus echt niet en ben afgelopen weekend op vakantie geweest....
Dan zit ik tussen 7.00 en 7.30 volop te ontbijten.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:25

Ben je op vakantie veel actiever, Silence? Of omdat je daar met een groep zit?
Vakantie werkt bij mij ook altijd heel anders.

Phylos, ik hoop ook dat ik vleestomaten kan vinden, kijk eerst wel in de supermarkt en anders kan ik altijd even langs de groenteboer fietsen. Markt hebben we hier niet :n

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:27

Wel wat actiever, maar niet extreem veel.
Zijn ook niet met vele, dezelfde mensen als thuis.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:35

Meteen na de vakantie doorpakken Silence! Als je eenmaal een ontbijtritme hebt kan je iteindelijk niet meer zonder. Ik moet wel zeggen dat ik de weekenden heel anders leef, en dan heeft dat niets te maken met vroeg of laat slapen of opstaan, sta eigenlijk altijd wel rond half 8 op in het weekend, maar blijf dan langer 'prutsen' ontbijt dan later, vaak geen tussendoor, lunch is anders etc.

mijn lijstje van vandaag

O: Halve citroen in een glas lauw water (250ml)
O: Smoothie van 100gr rauwe andijvie + 2 uitgeperste sinaasappels + 1 peer en een bakje magere kwark met een eetlepeltje chiazaden en een spirulina tablet
T: Appel (en heb net 2 paas eitjes gesnoept :( )
L: 2 roggekrackers en 2 gekookte eieren
T: Handje ongebrande notenmix
D: Salade van babyleaf, pikante kip en alles wat ik maar kan tegenkomen in de koelkast aan groente/etc ;-)

Ik drink overigens overdag alleen rooibos thee en groene thee met ginseng

Zij er mensen die ginseng als supplement gebruiken?

Ik ga overigens volgende week mijn tanden weer een beetje bijbleken, dus mag een week lang geen groente/fruit/thee/wijn waar kleurstoffen in zitten, ook geen thee dus...wordt een weekje afzien

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:59

Dat was ik, zit nu aan een yagua sapje. Niet goed? :( kan het flimpje niet zien helaas..

Goeiemorgen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:05

Ohhh dat klinkt niet erg gezond, ik geloof sowieso niet echt in die sapjes zolang het niet vers gemaakt is :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:10

Ik ben denk ik een beetje ziekjes, gister vond ik het al moeilijk om te eten, maar gisteravond werd ik kotsmisselijk. Nu gaat het wel beter maar normaal gier ik van de honger 's ochtends en nu totaal niet :n

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:10

Zie het nu ja, even achter de computer gegaan. Ach en dat je er slank en mooi van wordt vond ik toch al niet zo geloofwaardig. :+ Ze zijn wel lekker voor af en toe.

Ik ga zo aan mijn ontbijt en dan gaan wij even kijken voor een nieuwe wasmachine. En ik wil mijn garderobe wel aanvullen met nieuwe zomer dingetjes. :D

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:19

oei phormicola, gaat het nu al wat beter?

Ik heb net weer ontbeten met banaan, magere kwark, muesli. Ik moet huttenkase kopen (die is op) en biologische pindakaas, daar heb ik echt zin in :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:23

Roelke_ schreef:
Dat was ik, zit nu aan een yagua sapje. Niet goed? :( kan het flimpje niet zien helaas..

Goeiemorgen!

Het is geen filmpje, maar tekst. Wel echt de moeite waard om te lezen, ik heb hardop zitten lachen. Vooral de vragen van foodwatch en atwoorden van de producent zijn hilarish! Er is niets echts slechts aan dat drankje hoor, gewoon 50% kraanwater en 50% druivensap met een scheutje frambozensap :D

Ik baal echt als een stekker, ik kom elke week bijna een kilo aan! Ik geef nog niet op want ik kan me niet voorstellen dat ik teveel of verkeerd eet, maar leuk is anders! Ik meen me te herinneren dat je vocht vast kunt houden als je spierpijn hebt? Ik heb zaterdag gesport en ben sinds vandag een beetje over de pijn heen dus miss dat het daar aan ligt.

Maar goed, mijn dag:

O: smoothie van bio appel/kersensap met wat banaan uit de vriezer en spinazie. Gekookte eitje
T: Spelt zuurdesemboterham met paprikaspread
L: salade op een terrasje
T: Spelt zuurdesemboterham met paprikaspread
D: speltpasta met sausje van bio tomaatblokjes, champignons en courgette

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:31

Toad schreef:
oei phormicola, gaat het nu al wat beter?

Ik heb net weer ontbeten met banaan, magere kwark, muesli. Ik moet huttenkase kopen (die is op) en biologische pindakaas, daar heb ik echt zin in :)

Ik zit met lange tanden aan een kopje koffie, eten wil ik voorlopig nog even niet :P

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:34

Wat vervelend Mrijn! Weeg je elke dag? Daar ben ik mee opgehouden want vond het frustrerend als ik een dag heel braaf had gegeten en de volgende dat toch +0,5 ofzo was... kan vocht zijn, volle darmen enz... maar als het bij jou structureel elke week is...? Heb je niet een omgekeerde weegschaal? ;) Als je sport zetten je spieren uit en dan zul je ook zwaarder zijn. Heb je voordat je begon met gezond eten/afvallen ook zoveel gesport?

Mijn 2e ontmoeting met chiazaadjes was goed!!! Magere kwark, aardbeien en zaadjes. Prima te eten en dus heel gezond.

Drinken jullie nog koffie trouwens? Ik alleen 's ochtends 2 koppen.
Waarom is fruit i.c.m. noten zo goed/gezond?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:36

Na het sporten kun je idd zwaarder zijn. Als ik na het sporten m'n te wijde spijkerbroek aan doe, dan zit die ook helemaal strak om m'n benen heen :+ Na een paar dagen zakt dat weer af.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:38

Goedemorgenn in het nieuwe topic! :D

Aahw Phormicola :(:) denk je dat dat komt door de ongezonde dingen die je hebt gegeten afgelopen dagen? Dat je lichaam daar niet meer aan is gewend? Omdat je eerder ook al zei dat je niet lekker in je vel zat door dat eten..

Ik ben ook ziek, ik steek het maar op hooikoorts. Heb zware hoofdpijn en ben zwaar verkouden, vanmorgen was ik ook misselijk, en dan lukt het helemáál niet om op te staan om 6.30 met dat uur verschil :o

Maar nu is de misselijkheid iig gezakt en heb net echt een SUPERlekkere smoothie gemaakt! Hoera voor kiwi in de smoothie!

Ontbijt: 1 speltcracker met biologische smeerkaas
T: smoothie van 50 gr spinazie, peer, kiwi, chiazaden en sinaasappelsap
Lunch: 2 speltboterhammen met biologische smeerkaas, tomaat, komkommer en peper
T: handje druiven met wat noten
Avondeten: weet ik nog niet, misschien doe ik hier wel inspiratie op :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:40

Ik merk trouwens wel dat mijn smoothie mede zo lekker is door het sinaasappelsap dat erin zit. Maar dat wil ik eigenlijk afbouwen.. Maar ben bang dat het dan niet meer lekker is.. Heeft iemand hier misschien tips voor..?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:40

Ik ben ook een beetje hooikoortserig! Slaat dit jaar vooral op m'n longen en idd hoofdpijn. Misschien dat het daar aan kan liggen? Kan zeker ook het slechte eten zijn :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:43

Precies, ik heb ook een keelontstekingsgevoel.. En kan bijna niet stoppen met hoesten :P Vraag me wel af hoe het zou zijn geweest als ik niet zo gezond had gegeten :P Normaal lig ik altijd een week plat rond deze tijd van het jaar :')

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:43

Goedemorgen dametjes!!

Ik heb toch ook echt ontzettende last van dat ene uurtje.. 's Ochtends ben ik enorm moe. Sliep bij mijn vriend vannacht en heb ontbeten met 2 boterhammen met pindakaas.. Ben nog beetje misselijk van de moeheid dus daar helpen die boterhammen dan ook niet echt bij helaas. Dan mis ik mijn smoothies wel heel erg :(

Zit tot 5 uur op school dus lunch ook nog eens met 2 boterhammen met pindakaas, helaas, morgen weer beter. Had geen andere opties, dus kan er weinig aan doen..

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:44

sinaasappelsap is toch prima? (versgeperst) Ik vind dat ook erg lekker door de smoothie

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 10:45

@ Mrijn, mijn vriend kwam de eerste 2 of 3 weken ook aan, daarna juist eraf. Aan je eten kan het (als ik vandaag je lijstje bekijk) niet liggen hoor, wellicht moet je lichaam toch nog wennen. Wat drink je door de dag?

@ Vogeltje M, je kan die sinaasappels weglaten hoor, als je een zoete kiwi gebruikt (goed rijp dus) en een rijpe peer/banaan dan is je smoothie zoet genoeg

Bah heb net een appel weggegooid, te 'melig' appels moeten echt knetterhard en mega sappig zijn, anders krijg ik de bibbers...Zonde heb een zak van 15 appels gekocht, ga ze maar gebruiken voor smoothies denk ik