Al een tijdje ben ik geïnteresseerd in gezonde voeding en probeer ik zelf ook zo gezond mogelijk te eten. Veel fruit, groentes, volkoren producten enz. Water i.p.v. frisdrank/fruitdrank. Op zich lukt dit vrij aardig, maar ik ken niet echt iemand die ook zo enthousiast over gezond proberen te leven is. Dus ik bedacht me dat er op bokt vast nog meer health freaks moeten zitten.
Wellicht is het leuk om recepten te delen, elkaar tips te geven, gezonde tussendoortjes met elkaar te delen en ga zo maar door

Groetjes Marijke

Maar met mate, zoals het met alles met eten is, teveel van iets is nooit goed. Ik bak ook een heleboel, als ik trek heb in koekjes of dingen dan bak ik het zelf, dan zie je precies wat erin gaat en heb je er zelf de controle over. (En er gaat een heleboel suiker in gebak, zo had ik een recept voor brownies waarin een halve kilo suiker in moest... nou, dat heb ik toch maar even geminderd en ze smaakten er niet minder om.)
Als we beide werken zijn we pas rond 7 uur thuis en om dan nog uitgebreid te koken zit er vaak niet in..
2 stuks fruit eten is hier absoluut geen probleem en 200gram groenten lukt meestal ook wel, ik vind het heerlijk om rauwe worteltjes als snack te nemen. Soms vind ik het wel lastig om te bedenken wat qua eten nou gezond is, met al die rare dieethypes en misleidende reclames.
Werd dus 2 chocoladebroodjes, 2 CurlyWurly's , 4 TimeOut choco-amandel Robuuste koeken, 1 pak Melo-Cakes, 1 witte bueno, 1 KitKat en 5 miniLions.... BAM weg gezondheid met als resultaat vreselijke krampen nu... Iemand tips om dit soort vreetbuien te weerstaan?
Ik probeer als ik zo'n vreetbui krijg iets 'gezonds' vullend naar binnen te werken. Dit is voor mij vaak een koekreep (van die ontbijtkoekrepen per stuk verpakt) of een boterham met pindakaas of gewoon een plakje kaas. Maar ik merk dat ik vandaag ook erg hunker naar 'slecht' voedsel. Maar dat wijd ik aan het feit dat ik ongesteld moet worden en de week ervoor kan ik alles wel eten wat los en vast zit. Altijd zo geweest en ach, heb me er bij neergelegd.
Probeer het wel binnen de perken te houden maar ik ga me er niet heel druk om maken aangezien ik weet dat ik een week later veel minder behoefte heb aan chips en alles. Op dit moment heb ik vooral erg veel zin in koekjes! Gelukkig was ik al van plan om morgen chocolate-chip cookies te bakken, maar dat helpt natuurlijk niks op dit moment. Ik denk dat ik maar een plakje kaas en grillworst ga eten.

Fruit is gezond, maar sommige soorten fruit zijn gezonder dan anderen. Toch lijkt het mij dat je beter fruit als tussendoortje kan pakken dan bijv. iets van een sultana. Rauwe groentes voor tussendoor zijn trouwens echt een aanrader. De nieuwsberichten over dat zuivelproducten slecht zouden zijn heb ik ook gelezen, hoe kan je daar nou niet van in de war raken