Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 16:10

Hey!

Ik geloof niet dat hier al een soort van centraal topic over is.. Bij deze! En als het niet goed staat, sorry :)

Hoe lang ben jij al vegetariër? Is je omgeving er relaxt over? Wat kook je zoal?

Brand los :D

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 16:12

Zo, even als inkomertje,

Ik heb sinds anderhalf jaar ongeveer besloten geen vlees meer te eten. Helaas vinden mijn ouders vegetariërs nog steeds best belachelijk heb ik het idee, dus ik eet eigenlijk niet meer bij hen. Moet nog even iets om zien te praten voor de kerst :D

Verder heb ik net een heeeerlijke notenburger op een broodje op, met gesmolten kaas en mayo :Y) Jammie!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:18

Inmiddels ruim 10 jaar vegetarier. Bevalt me prima :) Mijn man is niet vegetarier, dus met koken is het soms een beetje schipperen. Maar ik kook, dus ik kies ;) Maar ik maak af en toe wel een stukje scharrelvlees voor hem.
Ik eet weinig vleesvervangers, maar wel veel groente. Gisteren andijviestamppot met kaasblokjes. Voordeel is dat ik groente erg lekker vind.
Mijn omgeving is er inmiddels aan gewend en nu is het ook veel meer geaccepteerd dan 10 jaar terug. Als ik dan in een restaurant iets vegetarisch wilde kreeg ik meestal iets met veel kaas... -O-
Nu is er veel keuze voor vegetariers, ook in de supermarkt.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:21

Ik ben al bijna 2 jaar vegetariër. Vind vlees niet lekker :)

Mijn zus is het ook maar mijn ouders niet, dus die koken apart

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:23

Ik ben vegetarier vanaf mijn 7 de, ik eet geen vlees, vis, kip.
Het is een levensstijl geworden en mis niks. Ik eet meestal de vegetarische vervangers van de AH. Of het rulgehakt van de C1000.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:25

Ik ben geen vegetariër (hoewel ik Al jaren een aantal dagen van de week geen vlees eet omdat ik het niet nodig vindt en vegetarisch eten net zo lekker is) maar wil toch even op je post reageren.
Ik zou het nl zo zonde vinden als iets simpels als voedselvoorkeur tussen mensen in komt te staan...
Kun je niet gewoon het vlees laten staan als je bij je ouders eet? Dan maar een dagje minder compleet ivm geen echte vervanger? Of blijven ze zeuren dat je geen vlees eet?

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:27

ik ben ongeveer 7 of 8 jaar vegetarier. Het was ook mijn eigen keuze, en daarom de enige uit heel de familie. Ik heb vaak zo een soort balletjes, daar ben ik echt verliefd op :) en ik heb vaak ook vaak een pakje en daar zitten allerlei verschillende hapjes in.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:31

ik ben al m'n hele leven vegetarisch, ahoewel... Vroeger (toen ik 4 was) at ik nog wel eens een frikandel of een knakworst. Sinds mijn 5e eet ik geen vlees meer. De hele familie aan moeders kant is vegetarisch, we zijn zo opgevoed maar niet op een dwingende manier. Als we uit eten gaan mogen we eten wat we willen, zo eten mijn vader en broer graag op zulke momenten een stukje vlees maar ik heb er voor gekozen om dat niet te doen. Op dit moment zijn m'n ouders uit elkaar en maakt me vader een aantal keer in de week vlees voor zichzelf en m'n broer. Ik mis ook niks, 2x in de week eet ik iets vn vlees vervangers, verder gewoon veel groente en fruit :) bij m'n vriend zijn ze wel echte vleeseters, zijn moeder maakt wel altijd iets vegetarisch voor me maar zijn vader en broertje maken er nog wel eens grappen over. Hoe we dat gaan doen als we gaan samen wonen weet ik nog niet, ik weet niet of ik wel vlees voor hem wil maken of dat hij dat maar gewoon zelf moet doen. Ik werk in een restaurant dus vlees maken ben ik opzich wel gewent.

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:33

Ik ben nu zo'n 5 jaar vega :D In het begin was het best moeilijk, ik vind vlees best lekker haha.
Maar na een paar weken is het gewoon een ritme geworden, hoef nu ook geen vlees meer te hebben :n

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:37

Ik ben nu ook zo een zes jaar vegetariër. Mijn vriend niet, daar maak ik ook gewoon vlees voor. Soms is het jammer zo vaak apart te eten als het ware.. Niet hetzelfde te eten... Maar ik maak mijn keuze en hij ook. Ik ben niet perse tegen het eten van vlees, maar ik ben het niet eens met de manier waarop wij in het westen vlees 'verbouwen', de druk die het legt op het milieu en ik voel me veel gezonder sinds ik geen vlees meer eet.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:39

Sinds mijn 8e, dus nu al 10 jaar..
Mijn ouders koken voor mij hetzelfde als wat ze zelf eten, alleen dan doen ze in mijn pan geen vlees of vis. Vaak vervangen ze dat dan met vegetarisch vlees wat er bij past..

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:42

EllaBellaah schreef:
ik ben al m'n hele leven vegetarisch

EllaBellaah schreef:
De hele familie aan moeders kant is vegetarisch

Goh, dat is wel héél bijzonder. :')

Ik ben inmiddels ruim 10 jaar vegetariër, het wordt steeds meer geaccepteerd en ook steeds populairder, net als biologisch eten. Goede vooruitgang, vind ik. :j

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:44

Haha ja, mijn opa en oma zijn vegetarisch (of het nog verder gaat durf ik niet te zeggen maar volgens mij wel) Mijn tante is getrouwd met een vegetarische man, mijn 3 neven van die kant zijn vegetarisch, al pakt eentje wel eens een stuk vlees mee. Mijn moeder is vegetarisch, mijn vader niet maar hij vond het altijd prima dat hij thuis geen vlees kreeg, mijn broer ook niet, maar ik weer wel :) Het is allemaal vrijwillig bij ons, niemand is verplicht om vegetarisch te zijn of juist niet die keus is aan jezelf.

Waarom zijn jullie allemaal vegetarisch? Is dat om geldredenen, klimaat, gewoon omdat je het niet nodig vindt, of iets anders?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:47

Ik ben vegetarier geworden vanwege emotionele redenen. Heb erge moeite met de manier waarop met dieren wordt ongegaan in de voedselindustrie.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:49

Ik ben vegatarier omdat ik vind dat er niet goed met de dieren word omgegaan.

Imaginaerum

Sorry, maar ik bedoelde vegetarisch eten tegenover vegetariër zijn. :P Vegetarisch zijn kan namelijk niet, je bestaat uit vlees en bloed. Vegetarisch (plantaardig) eten kan weer wel. /nerd-mode off.
Wel leuk dat bijna de hele familie vegetarisch eet! Bij ons alleen mijn nicht en ik. In de familie van mijn vriend word ik al helemaal raar gevonden. :')
Toen ik begon op 7-jarige leeftijd was een documentaire over slachterijen (met behoorlijk expliciete beelden, was ook niet echt de bedoeling dat ik dat mocht zien O:)) de aanleiding, maar nu voel ik me er gewoon fijner bij. Ik ben eraan gewend. Ik denk dat leven met weinig of geen vlees eerder gezonder is dan 7x p/w vlees.

_Tara_

@ Ella: Puissance maakte die opmerking meer omdat je vegetarier bent en je eet vegetarisch. Je bent dus niet vegetarisch :P

Zelf neig ik steeds meer richting geen vlees meer eten. Wel nog het vlees wat m'n vader zelf schiet, daar heb ik geen moeite mee. En zo nu en dan wat bio gehakt maar verder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:52

Ik ben nu zo'n achttien jaar vegetariër. Toen ik er destijds achter kwam waar vlees nou eigenlijk vandaan komt wilde ik het absoluut niet meer eten, gelukkig hebben mijn ouders ons (zusje ook) daar altijd vrij in gelaten. :)
Mijn familie houdt er dus wel rekening mee, vrienden ook en mijn vriend gelukkig ook, al eet hij zelf wel vlees. We eten dus eigenlijk altijd vegetarisch, ik bied wel eens aan om ook (biologisch) vlees voor hem klaar te maken maar hij hoeft dat nog niet zo nodig. Als we iets halen of uit eten gaan eet hij wel vlees. Een tijdje geleden had hij vegetarisch gekookt voor een vriend van hem die in de veronderstelling was dat hij echte kipsaté aan het eten was. :Y) Ik vind het wel leuk om mensen op zo'n manier kennis te laten maken met vleesvervangers, maar ik zal ze nooit gaan 'bekeren'. Als iemand oprechte interesse heeft in mijn keuze wil ik het met alle liefde uitleggen, maar op flauwe opmerkingen reageer ik inmiddels niet meer.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:54

Ja nu vat ik hem ook wahahahaa :') Goeie morgen :+

Eerst was bij mij de grootste en belangrijkste reden dat ik het 'zielig' vind, die beestjes zijn geboren om opgegeten te worden en ergens vind ik dat behoorlijk krom. Daarbij komt dus ook het leven dat een groot deel heeft, de hele dag opgehokt met z'n tweeen op 1 vierkante meter.
De laatste jaren is er nog een reden bijgekomen en dat is op klimaat gebied. Een koe moet 8 kilo graan eten voordat hij 1 kilo vlees kan leveren, na een onderzoek is gebleken dat wanneer wij al die granen naar 3e wereld landen zou brengen nog maar één vijfde deel (ofzo, iets in die richting) een voedsel tekort heeft! Ook zijn er vele malen meer koeien dan wij hier in NL kwijt kunnen, vandaar dat ze allemaal in die schuren zitten en dan willen de ook nog eens met massaproductie beginnen... Een koe stoot ook enorm veel schadelijke stoffen uit, een koeien scheet is 40keer erger dan een mensen scheet ( :+ )

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:54

Ik eet al zo'n 22 jaar vegetarisch. Ik vind het niet nodig voor m'n lijf, vind het niet lekker en heb geen behoefte aan vis, vlees en gevogelte. Manlief is een echte liefhebber en kookt goed en graag: vlees en vis voor zichzelf (en onze zoon van 3) en vegetarisch voor mij. Maar een aantal keer in de week eten ook zij geen vlees hoor, er zijn allerlei gerechten waarin je dat helemaal niet mist.

En als ik in Nederland ben, vind ik het heerlijk om de vleesvervangers van de AH te eten. Hier in Spanje is dat niet zo erg te vinden in onze regio, en ikmis het dan ook niet.

Qua uit eten gaan (wat hier heel regelmatig is, echt een gewoonte om bijna iedere dag wel 1 van je maaltijden of tussendoorhapjes buiten de deur te eten) vereist weleens wat creativiteit, maar ik ben niet moeilijk en geniet 's zomers van salades, en 's winters van kaas/ei/tortilla de patata achtige dingen.
Ach,ik maak er nooit zo'n heisa om en vergeet het dan ook weleens te melden als we bij iemand gaan eten, het is ondertussen zo gewoon voor mij (en ons).

Ik ben heel erg benieuwd waar onze zoon later voor kiest, hoewel hij nu ontzettend graag vis eet en natuurlijk in Spanje opgroeit, waar alles draait om vlees, lekker eten en samen eten en bbqen bijv...
Laatst bijgewerkt door Marja op 21-12-11 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xLovePonyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:55

Ik ben nu bijna 3jaar vegetarier. Ik eet veel soja. Een paar mensen om mij heen zijn ook vegetarier dus die kijken er niet van op. En al mijn andere vrienden zeggen meestal: `Wat knap! Ik zou dat niet kunnen leven zonder vlees!! Vlees is veel te lekker.´ :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:57

Marja schreef:
Ach,ik maak er nooit zo'n heisa om en vergeet het dan ook weleens te melden als we bij iemand gaan eten, het is ondertussen zo gewoon voor mij (en ons).

Herkenbaar, het is zo gewoon voor mij en mijn omgeving dat ik het wel eens vergeet te melden als ik bij mensen kom die ik minder goed ken. Gelukkig is er dan meestal nog wel iets creatiefs te bedenken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:00

Ik moet zeggen dat ik als niet-vegetariër ook dusdanig aan vegetarisch eten gewend ben dat ik eigenlijk automatisch vraag of mensen vlees eten of niet, als ze bij me komen eten en ik ken ze niet goed.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:55

Ik ben nu 3,5 jaar vegetariër, en het bevalt me prima. Mijn huid is er ook een stuk mooier van geworden, trouwens. Het liefst zou ik veganist zijn, maar dat stel ik nog even uit. Anders wordt het wel een heel gedoe thuis met eten en daarnaast heb ik voor mijn paardjes ook leren tuig en leren rijlaarzen :) Verder vindt eigenlijk iedereen het knap of goed dat ik vegetarisch eet, mijn ouders steunen me ook 100% gelukkig!

Mariska85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:08

Wat ik me nu afvraag (corrigeer me als ik fout zit,dit is ook niet aanvallend bedoeld) als niet-vegetariër waarom veel vegetariërs geen vlees eten en wel vis (en eieren, een beginsel van een kuikentje). Een vis is net zo goed een dier.