Soep Recepten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje

Soep Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 15:25

Beste Bokkers,

Ik maak sinds kort elk weekend een grote pan vol Soep voor het hele gezin (4) en ook mijn Oma. Mijn Vader is met dit idee gekomen en helpt mij ook zonodig. Ik heb ondertussen al een Tomatensoep,Wortelsoep,Champignonsoep en Groentesoep (Die heel erg goed gelukt was!) gemaakt.

Nu wil ik jullie dus vragen of jullie nog Lekkere Soep Recepten hebben voor mij om die ook te kunnen bereiden?

Alavst Bedankt!

Groetjes Astrid.

Grapjasjes12

Re: Soep Recepten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:47

Pindasoep is heel erg lekker, met kousenband en heel veel hele tenen knoflook :9 Kun je gewoon opzoeken op google :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:50

Paprikasoep is ook superlekker

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 15:51

Dankjewel! Ik zal ze onthouden. :)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:52

Preisoep, kervelsoep, pompoensoep, komkommersoep, wortelsoep, courgettesoep, uiensoep, minestronesoep, waterkerssoep, aspergesoep, erwtensoep, bouillon, vissoep, witloofsoep, broccolisoep enz.. :D
Laatst bijgewerkt door SETEFURII op 11-12-11 15:55, in het totaal 2 keer bewerkt

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 15:53

De erwten soep van Sonja Bakker (uit haar nieuwe boekje winterrecepten, dacht ik).
Vond ik ook wel lekker :)

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 18:19

Goulashsoep :9

Ingrediënten
2 eetlepels olie
2 uien, gesnipperd
500 g rib-runderlappen, in blokjes
3 theelepels milde paprikapoeder
1 blik tomatenblokjes (400 g)
2 vleesbouillontabletten
1 rode paprika, in smalle reepjes
4 vastkokende aardappels, geschild en in blokjes

Bereiden
In soeppan olie verhitten en ui 3 min. fruiten. Vleesblokjes toevoegen en in 5 min. rondom bruinbakken. Paprikapoeder over vlees strooien en 1 min. meebakken. Tomatenblokjes met vocht en 1 liter water toevoegen. Bouillontabletten erboven verkruimelen en vocht aan de kook brengen. Soep met deksel op pan op laag vuur 1s uur zachtjes laten koken. Paprikareepjes en aardappelblokjes toevoegen en soep nog 30 min. zachtjes laten koken. Pittig op smaak brengen met zout en (chili)peper. Soep over vier diepe borden of grote kommen verdelen. Eventueel met een lepel zure room en verse peterselie garneren.

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 18:24

Allemaal Harstikke Bedankt. :j :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 19:43

courgette soep, heerlijk en simpel.

courgettes koken in kippenboullion dan met de staafmixer doen en dan een dot ongezoete slagroom erdoorheen, mjammie!

_Jeann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:00

Oh! Misschien kunnen jullie mij ook een beetje helpen. Mijn moeder heeft eens een soep gemaakt, alleen weet ze niet meer wat voor soep dit was.. Ik weet alleen nog dat er champignons in zaten en dat het rood was.. Er zat nog veel meer in, maar ik weet dus niet meer wat.. :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 20:34

Ik heb naar aanleiding van dit topic vandaag voor het eerst zelf erwtensoep gemaakt. Man, goddelijk!

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:23

_Jeann schreef:
Oh! Misschien kunnen jullie mij ook een beetje helpen. Mijn moeder heeft eens een soep gemaakt, alleen weet ze niet meer wat voor soep dit was.. Ik weet alleen nog dat er champignons in zaten en dat het rood was.. Er zat nog veel meer in, maar ik weet dus niet meer wat.. :(

Kan best goulashsoep zijn geweest hoor.

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 12:33

_Jeann schreef:

Thaise Champigonsoep met Rode Peper, Franse Champignonsoep met Rode Paprika, Rode Linzen-Soep. Dat kan vanalles zijn. :D

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:37

Caira schreef:
courgette soep, heerlijk en simpel.

courgettes koken in kippenboullion dan met de staafmixer doen en dan een dot ongezoete slagroom erdoorheen, mjammie!

Daarbij in nog knoflook, lente uitjes, basilicum en peper en een bakje Boursin (of andere kruidenroomkaas)................

Stokbroodje bij en eten maar!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:40

Vraag pokemon hier eens is voor groentesoep, die moet onwijs lekker zijn :+ :D

Nee ff zonder gekheid, ik ben fan van mosterdsoep maar heb hem zelf nog nooit gemaakt. Ook een lekkere soep is rivierkreeftjes soep :)

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:41

_Bitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 12:48

lucifertje schreef:
Vraag pokemon hier eens is voor groentesoep, die moet onwijs lekker zijn :+ :D

Nee ff zonder gekheid, ik ben fan van mosterdsoep maar heb hem zelf nog nooit gemaakt. Ook een lekkere soep is rivierkreeftjes soep :)

Goed idee, Haha :')

Verder Bedankt Iedereen. Heb al een Lijstje vol.. :list:

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:27

Deze soep vind ik zelf heerlijk (wel een beetje pittig): http://www.okokorecepten.nl/recept/soep ... aprikasoep

Verder maak ik regelmatig broccoli of spinaziesoep:
Uitje fruiten, dit samen met
(a) een broccoli in kleine stukjes of
(b) een pak diepvries spinazie (ontdooid)
even even koken met een blokje bouillon en een halve liter water (of 2 blokjes en 1 liter).
(a) In geval van de broccoli: zodra de broccoli wat zachter is of
(b) zodra het warmer is de spinazie
de hele boel door de blender.
Dit weer terug in de pan en een pakje crème fraiche er doorheen roeren.
Op smaak maken met wat peper en zout; heerlijk.
En lekker makkelijk!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:28

Ik vind kerriesoep echt heeeeeeeeeeerlijk.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 02:20

Ooooh, vissoep! :9

Maar mijn favoriet blijft paprikasoep. Hier een recept voor paprikasoep als voorgerecht voor 2 personen, voor meer mensen even de hoeveelheden aanpassen.

je hebt nodig:
boter
1 sjalotje
2 paprikas (gele en/of rode, niet de groene gebruiken)
1 grote of 2 kleine aardappels
1 liter groente- of tuinkruidenbouillon
blikje kidneybonen
creme fraiche

Sjalotje snipperen en zacht maken in de boter, dan paprika (in stukjes) en aardappel (in blokjes) erbij. Even laten pruttelen, dan de bouillon erbij gieten en 20 minuten laten koken. Het geheel in de keukenmachine, je hebt nu lekkere soep. Nog even terug in de pan, bonen erbij zodat die ook opwarmen en dan serveren. Op je bord er creme fraiche bij doen.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 07:18

Preisoep! Makkelijker kan bijna niet, kon het zelf amper geloven en ik ben niet eens een uitgesproken liefhebber van prei, maar heb het regelmatig gemaakt.

Ui snipperen en fruiten in wat boter of olie, mag eventueel ook een gesneden knoflookteentje bij. Meel, boter (roux maken dus). Prei wassen en fijnsnijden en gaar koken in bouillon. (zelfgemaakt of blokje). Alles samenvoegen en staafmixer er door. Peper en zout naar smaak. Scheutje room erdoor daarna smaakt ook prima.
Voor wie het niet kent: wel even kijken hoe dat precies gaat met een roux.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 07:55

Uiensoep met kaas!
Daar zou ik een moord voor plegen }> Ik kan echt helemaal niet goed koken, maar uiensoep maak ik met m'n ogen dicht!

Als je het receptje wilt, PB dan maar.

Ik ben trouwens op zoek naar een recept voor tomatensoep, voor mams. Die heeft al heel vaak tomatensoep gemaakt, maar net niet dat wat ze wilde.. Dus kom maar op met die recepten!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:34

Courgettesoep voor 2 personen

1 Courgette, in blokjes gesneden
1 dikke Ui, in stukjes
1/2 liter Water
2 tenen Knoflook
1 ontvelde Tomaat, in blokjes
1 Boullionblokje
1 Paprika, in stukjes

Fruit de Knoflook & de Ui in een grote Soeppan.
Doe de Courgette & Paprika erbij en bak die eventjes mee
voeg de Tomaat toe
doe het Water erbij en het Boullionblokje
dit ongeveer 20 minuten zachtjes laten koken Met deksel op de pan

Haal de pan van het vuur
mix de soep met een Staafmixer tot alle stukjes eruit zijn
breng op smaak met Zout & (chili) Peper

*Goede Maaltijdsoep, lekker met een stokbroodje & kruidenboter

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:27

Mijn Hitsoep is tomatensoep met mascarpone en kip!

Nodig:
3 a 4 vleestomaten
2 uien
blik gepelde tomaten
klein blikje tomatenpuree
Flinke teen knoflook
Italiaanse kruiden
Pesto
Bakje mascerpone
kippenboullion
Kip.

- Zet een pan water op en blancheer de vleestomaten voor 1 minuutje in kokend water, hierdoor gaan de velletjes er makkelijk af.
- Als de tomaten eruit zijn kun je de kip gaan koken (ik vind zelf altijd een boutje of twee poten het lekkerste). Voor je deze gaat koken voeg je een boullionblokje toe.
- Pel de vleestomaten en snijd ze klein. Haal de pitjes eruit, die zijn niet zo lekker.
- Bak in een andere pan de uitjes glazig. Gooi tegelijk met de uitjes de knof erbij.
- voeg de tomaten uit blik en puree erbij. Maak op smaak met de kruiden en pesto. Nog geen zout of peper toevoegen!
-Laat dit mengsel op een laag vuurtje pruttelen. Op deze manier komen de smaken beter bij elkaar en wordt de knoflook lekker zacht.
- Na het pruttelen gooi je het hele tomaten mengsel in de blender totdat het glad is. Als het klaar is mag het terug de pan in.
- Haal de kip uit het boullion-water en laat even afkoelen. Voeg een scheut van het boullionwater toe aan het tomatenprutje.
- Als de kip is afegoeld kun je deze uitelkaar trekken, in dunne repen met de vleesvezel mee.
- Voeg een half bakje mascarpone toe aan de tomatensoep, zodra de mascorpone goed door de soep is gemengd mag de kip erbij. Even op smaak brengen met zout en peper als dit nodig is.

Voor 'de mooi' gooi ik er altijd nog wat takjes ruccola en pijnboompitjes op. Het lijkt misschien wat werk maar het valt best mee, en het is een soep waar je punten mee kunt scoren :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:42

ik maak altijd soep met wat ik in huis heb :o dus kan vanalles zijn

maar favorieten op de lijst
julliennesoep met curry/kerrie
uiensoep (met ringen) en kaas
minestronesoep
In deze laatste kan je ook echt alle restjes van groenten verwerken, zo hou ik soms kleine hoeveelheden groenten apart in de vriezer.
Dus enkele blokjes vleesblouillon naar smaak of zelf verse maken
kleine bloemkoolroosjes, stukjes wortel, prei in ringen, stukjes selder, groene boontjes, ui in ringen of reepjes, aardappel in blokjes, witte bonen of erwten, een hand vol spirelli, eventueel gehaktballetjesen als laatst een potje rode pesto ipv tomatenpurree.
groenten even aanstoven in wat boter en kruiden met p&z
water erop en verder laten gaarkoken samen met de spirelli (of andere pasta) ende gehaktbaletjes (of als deze reeds gaar zijn op het einde toevoegen
als de groenten gaar zijn, blokjes bouillon naar smaak toevoegen (ik gebruik geloof ik 2-3 blokjes op 2-3L water, hangt van de hoeveelheid groenten af) pesto erdoor en eventueel nog wat extra p&z
smakelijk!