Ik hoop dat bokt mij wederom van dienst kan zijn!
Op google kan ik mn antwoord niet echt vinden namelijk.
Op dit moment zit de Ah kip in braadzak (zo'n hele kip, minus kop, pootjes, ingewanden en veren) in mijn combimagnetronnetje.
Ik ben al geen held met die magnetron dus ik hoop maar dat het goed gaat (ik meen me iets te herinneren van een max aantal minuten dat ie aanmag? ieks.. )
Op de verpakking stond: enkele gaatjes prikken in bovenkant braadzak en 80 minuten in de oven (op 180 graden) doen.
Bij gebrek aan een vork binnen handbereik (om gaatjes te prikken) heb ik mn mes gepakt waar ik net groentes mee gehakt had.
Alleen, met name 1 gat is een beetje uitgescheurd omdat ik uitschoot met het mes.
Nu komt de vraag: als de kip in de oven staat, is het dan de bedoeling dat de zak bol komt te staan van de warmte?
Ik vrees namelijk van wel. En door mijn iets te grote gaatjes komt ie niet echt 'strak' te staan zeg maar.
Vraag 2: Zak staat dus niet bol, ik neem aan dat ik dan de braadtijd moet verlengen? maar met hoeveel minuten?
Als ik het wil controleren (of ie gaar is) moet ik de zak openmaken en doet ie helemaal niets meer natuurlijk.
Iemand hier ervaring mee?
(en als iemand toevallig weet hoelang een combimagnetron max op de ovenstand mag staan....... die info is ook welkom... en als iemand ook nog weet hoe ik het merk als mijn magnetron te lang aanstaat..gaat het dan stinken naar plastic oid?
)
)
Beter even aansnijden en kijken of hij gaar is, zo niet, dan doe je hem nog even terug