(Warme vullende) avondmaaltijd met alleen heet water

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

(Warme vullende) avondmaaltijd met alleen heet water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 16:53

Hoi allemaal,

Misschien een beetje een gekke topictitel, maar ik zal het even uitleggen. Ik werk bij een bekende musical in de horeca, dus werk altijd 's avonds. Nou eten we om half 9 altijd avond, dan hebben we een half uurtje pauze. Er wordt gezorgd voor avondeten, maar dat is meestal niet zo lekker, en het kost 4 euro per keer om mee te eten. Gezien ik 4/5 keer per week werk, is dat best wel duur. Ik ben dus op zoek naar maaltijden die ik kan eten tijdens de pauze, gewoon avondeten. We hebben geen magnetron, dus dat maakt het wel een uitdaging :+
Ik kan wel iets maken waar je warm water bij moet doen, dan gebruik ik daar de theemachine voor.

Wat ik nu meestal wel/niet doe:
Niet: vooraf warm eten, want vaak moet je dan voor vieren al eten en dat vind ik niet zo lekker
Wel: Pastasalade, noodles waar je alleen warm water bij moet gooien, soms soep maar dat vult niet zo, koude wraps.

Het lastige is dat het gewoon een goede vullende maaltijd moet zijn, lekkerst vind ik ook nog warm, maar dat ik heel weinig mogelijkheden heb. Ook heb ik trouwens niet veel tijd om echt iets ingewikkelds te maken, want ik heb het best wel druk.

Ik hoop dat jullie nog leuke en lekkere suggesties weten waar ik niet aan gedacht heb!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:56

rijstsalade, boerenomelet, goed belegde broodjes, koude kip of gehaktbal, eiersalade

zal nog eens verder denken.

/add
zelf een goede gevulde soep maken (kun je invriezen) en in een thermoskan meenemen

Letizia

Re: (Warme vullende) avondmaaltijd met alleen heet water

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:13

Iets met Couscous?
Pff, lastig hoor, zeker als je echt iets warms wilt...

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:49

Je hebt zo'n zakje pasta die je ook met heet water moet doen, en noodles maar dat vult ook niet heel erg..
je zou rijst ook wel kunnen koken met heet water denk ik..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 17:53

Suuszels schreef:
Je hebt zo'n zakje pasta die je ook met heet water moet doen, en noodles maar dat vult ook niet heel erg.

Nou ik vind dat dus eigenlijk wel geslaagd, van die pasta met pesto.
Dat moet alleen wel even koken, dus ik denk niet dat dat goed gaat in de waterkoker. :D

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:04

Moet het per se warm zijn? Je zou kunnen kiezen voor (koude) salades van pasta, rijst, bulgur, aardappels of couscous. Hiermee kun je zeker variëren.
Wat ook lekker is, zijn koude quiches.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:36

Die pasta is inderdaad best goed te doen. Zeker met wat (veel) geraspte kaas er over.

Je kunt inderdaad ook hele sterke, dikke soep maken, en die ter plaatse aanlengen met heet water. Is het meteen op eet-temperatuur.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 18:41

Wat misschien een idee is , is om een vacuümmachine te kopen
Hier kun je hele maaltijden mee vacuümen (is dat een woord) en opwarmen met pannetje heet water en zelfs in een waterkoker met water natuurlijk

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:53

Als ik een avonddienst had draaide ik de maaltijd altijd om. Dan at ik rond lunchtijd een warme maaltijd en in de avond nam ik brood. Soms een maaltijdsalade of van die noodles waar heet water bij moet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:55

Su_Cr_Cheese schreef:
Wat misschien een idee is , is om een vacuümmachine te kopen
Hier kun je hele maaltijden mee vacuümen (is dat een woord) en opwarmen met pannetje heet water en zelfs in een waterkoker met water natuurlijk

Je kunt het eten zelfs in de vaatwasser opwarmen! :j

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:00

misschien offtopic maar imo is het belachelijk dat er geen magnetron is.
Ben jij de enige die daar gebruik van zou maken dan?
Volgens mij moet jouw baas toch ervoor zorgen dat je normaal kan eten
een magnetronnetje lijkt mij de uitgave niet voor hem...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:38

Zodiacje, zo te lezen wordt er voor een maaltijd ind e avond gezorgd. Dat is niet naar smaak van TS en ik betwijfel of je een werkgever kunt aanspreken op het feit dat je geen alternatief hebt naar je zin op het eten dat hij aanbiedt ;)

Aardappelpuree is ook aan te lengen met water uit de waterkoker trouwens :) Maar verder dan dat en de bekende noodles kom ik ook niet :')

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:41

Bienotje schreef:
Aardappelpuree is ook aan te lengen met water uit de waterkoker trouwens :)

En dan fijn gesneden rauwe andijvie mee en een bakje met thuis al uitgebakken spekjes. Boel door de aardappelpuree husselen en klaar is je stamppot. :9

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:42

Aardappelpuree in zon zakje meebrengen, waar alleen kokend water ophoeft. Iets meer water toevoegen dan nodig, geruld gehakt/brocolli/bloemkool/gekookte worteltjes meebrengen in tupperwarebakje (vooraf thuis maken) en niet koud zetten op je werk, er doorheen mengen.

Zo deed ik dat :)

Verder is koude pizza niet vies en je kunt natuurlijk altijd au bain marié opwarmen ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 01:01

Wauw jongens, wat een ideeën! Ik ga het morgen eens goed bekijken! We hebben geen magnetron trouwens omdat iedereen die dan niemand meer op werk zou eten, en omdat we maar een half uurtje pauze hebben, en als iedereen de magnetron nodig heeft is er geen tijd meer om het op te eten. We werken iedere dag met een stuk of 25 man ong. We hebben geen waterkoker trouwens, maar een koffiezetapparaat in de bar voor de gasten waar ook heet water uit komt. En ik wil minder mee gaan eten op werk, omdat het best duur is als je iedere dag mee eet en ik het ook wel lekker vind om zelf te kiezen wat ik eet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 01:16

Heb je toegang tot een pan en een pitje eventueel? je zou ook kunnen denken aan au bain-marie koken, de gerechten hiervoor kan je makkelijk kant en klaar kopen in de winkel, moet je alleen wel op de vepakking kijken of je het op deze manier kan klaarmaken. Pannetje op het vuur, water er in, gerecht met plastic verpakking en al in het water, +- 30 minuten op laten staan en je kan direct eten.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 01:59

Bij de appie to go hebben ze versxhillende maaltijdsoepen waar je heet water bij moet gooien en nu sinds kort zie ik er volgens mij ook kleine witte vierkante doosjes staan met pasta etc maar ik weet even niet zeker meer of je die nou ook met heet water kan maken of dat die in de magnetron moeten.

Maar die maaltijd soepen zijn opzich wel een aanrader maar ook vrij duur.. Geloof ook rond de 4/5 euro per bak soep.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 02:31

Een tostie apparaat meenemen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 02:34

Wraps zijn koud ook smakelijk, dat kun je van te voren bereiden. Misschien dat het wat warm wordt als je het boven een rij hete kopjes legt :Y)

Boven waxinelichtjes kun je ook opwarmen, moet je wel eten in een dun alu bakje doen. Primitief haha, maar zo heb ik wel eens flensjes gemaakt. Rotklus :')

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 12:22

Een vacuum-machine is inderdaad een goed idee, zo kun je toch lekker en gezond eten.
Ik kan me herinneren dat wij met kerst een keer heel veel mensen te eten hadden en dat mijn moeder een deel van het kerstmenu zo vacuum had verpakt. Op de dag zelf alleen alles in heet water opwarmen en dat smaakte gewoon heel erg lekker. Dan eet je toch redelijk 'vers'
En natuurlijk zijn een heleboel dingen ook lekker om koud te eten (volgens mij was hier laatst een topic over) Je kunt heel veel verschillende maaltijdsalades maken, waarmee je toch aardappelen/pasta, vlees en groenten mee binnenkrijgt. Quiche is koud ook lekker, pannenkoeken, wraps, restjes kip op een broodje. Maar ik kan me voorstellen dat je af en toe ook graag wat warms wil eten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:34

Koude quiche is ook goed te eten inderdaad :j

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 19:57

Ik heb voor morgen aardappelpuree en andijvie gehaald, en voor zaterdag zo'n pot basis soep voor een grote pan en soepgroenten voor soep!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:59

Maaltijdsalades?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:07

Creatief met water dat ken ik :')
Neem een plastic kokend water bestendige bak. En gooi je maaltijd in een kleinere bak of een sealbag die je dicht sealt (heb ook hersluitbare gezien maar waar weet ik niet.) Doe de deksel op de eerste bak (let trouwens wel op dat het water dan niet meer kookt) en laat een kleine 5minuutjes staan. Klaar! (het beste werkt het met aardappel puree of iets anders vloeibaars bijv. pasta in saus)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 23:25

Kieffer schreef:
Als ik een avonddienst had draaide ik de maaltijd altijd om. Dan at ik rond lunchtijd een warme maaltijd en in de avond nam ik brood. Soms een maaltijdsalade of van die noodles waar heet water bij moet.

Bij het ponykamp waar ik altijd heen ging aten we ook altijd in de middag warm en 's avonds een boterham. Is even wennen, maar zeker een aanrader! Van een stevige warme maaltijd krijg je veel meer energie, die je dan op je werk (of dus tijdens het paardrijden) verbruikt. Dit schijnt dan ook veel gezonder te zijn.

Als ik de tijd had, zou ik het waarschijnlijk zelf ook zo doen.