Testrecept juli: deel 3 - het uittesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Testrecept juli: deel 3 - het uittesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 17:20

Tot mijn verbazing zie ik dat mijn inderhaast bedachte en toegevoegde wraps nipt de poll hebben gewonnen, ik wil daarom runner-up Gwen de eer geven om volgende maand de ingredienten op te geven.

In dit topic kunnen de ervaringen mbt tot het uitproberen van het testrecept worden gemeld. Dit kan gedurende ongeveer 4 weken, tot en met 16 augustus. Maximaal 2 foto's per uittester van het resultaat.
Geef een eindoordeel/rapportcijfer op een schaal van 0-10, waarbij je één cijfer voor de uitvoering (hoe makkelijk het te maken is - geef aan of je de simpele of de ingewikkelde versie hebt gemaakt) mag geven en één voor de smaak.

De testrecept-topics deel 1 en 2:
[VT] Testrecept juli - deel 1, opgeven van recepten
[VT] Testrecept juli deel 2: de keuze

En het winnende recept:

Citaat:
wraps met tuinbonen, tomaat en feta

Ingredienten voor 4 personen:
1 pak tortilla wraps (8 stuks)
pot feta op olie, liefst met tuinkruiden
8 verse tomaatjes, lieft uit eigen tuin, anders zo smakelijk mogelijk, Tasty Toms of zo
200 gram gedopte tuinbonen
2 rode paprika's (als je van pittig houdt kun je er ook een rode peper bij doen, heb je die niet, een theelepeltje sambal heeft hetzelfde effect)
1 of 2 grote (rode) uien
1 vers teentje knoflook (of meer als je nergens meer heen hoeft de komende dagen)
Een handje vers bonenkruid.
Peper en zout naar smaak, (olijf-)olie.

Benodigdheden:
Een oven en een ovenschaal. Koekenpan, kookpan, scherp mes en snijplank.

Verwarm de oven alvast voor op 200 graden.
Zet de boontjes op in ruim water en kook ze beetgaar. Laat na het koken iets afkoelen

Snij ondertussen de paprika (en evt. het pepertje) in dunne reepjes of kleine blokjes, snipper de ui en fruit ze op matig vuur tot ze lekker zacht zijn. Pers de knoflook er tegen het eind overheen, en voeg evt de sambal op dit punt toe als je geen pepertje hebt gebruikt. Voeg ook op het eind pas het bonenkruid toe. Proef of het pittig genoeg is en voeg evt peper en zout toe. Laat na het fruiten het prutje ietsje afkoelen, dan werkt lekkerder.

Blancheer de tomaten even en haal het schilletje er af. Snij de tomaten in stukken, gooi het binnenste met het vocht en de pitten weg en snij het vruchtvlees in stevige stukken. Hou ze rauw!
Haal de feta uit de olie, laat iets uitlekken en verkruimel de blokjes zo nodig.

Warm de tortilla's even op in de magetron (een stapeltje van 8 tortilla's heeft ongeveer 60 seconden op 600 Watt nodig om éven een beetje lauw te worden), dan zijn ze makkelijker te vouwen.

Meng de bonen, het paprika/ui-prutje, de rauwe tomaten en de feta, schep een stevige schep op iedere tortilla en vouw dicht. Ik vouw er altijd vierkantjes van (eerst vouw ik twee kanten naar binnen, en dan pak ik boven- en onderkant en leg die er overheen) maar je kunt ze ook alleen oprollen.
Beboter de ovenschaal en leg de tortilla-pakketjes naast elkaar in de schaal. Kruimel evt nog wat feta over de bovenkant. Schuif de schaal een kwartiertje in de oven, en smikkelen maar.

Lekker met een groene salade met feta, tomaat en wat simpele vinaigrette.

Veel plezier en smakelijk eten met het uittesten, en vergeet de andere recepten niet, want die klonken ook erg lekker!

_Noor

Re: Testrecept juli: deel 3 - het uittesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:05

Ik heb al een eet-date gepland om dit eens lekker te gaan uittesten :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:02

Ik ga het nu maken :D !
alleen met ongeveer de helft van het spul, gezien we maar met z''n 2en zijn

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:28

Het was heerlijk, vooral vriendje was er helemaal weg van :)
8 voor het maken, 9 voor de smaak :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:52

Ik heb dit vorige week gemaakt. Helaas was ik in de overtuiging dat ik nog wraps had liggen, maar niet dus. Nou ja, dan zelf maken... En toen had ik bijna geen bloem meer, haha. Ik heb er 2 miniwraps uitgeperst.

Ik heb ze niet in de oven gedaan en de ingrediënten waren warm, dus wij aten het zo op. Ik heb er couscous bijgedaan, omdat ik te weinig tortillas had.

Uitvoerbaarheid en smaak beiden een 8.

De curry uit de recepten met tomaat en bonen, is trouwens ook heerlijk en manlief gaf daar een 9 voor qua smaak.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:14

Ik sta op koolhydraatarm, dus kan niet meedoen. Anders graag geprobeerd.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 13:23

Ik heb het van de week gemaakt! We waren er heel tevreden over.
Erg makkelijk te maken, en ook heel lekker. Deze blijft er zeker in als alternatief voor onze 'standaard' wraps :)
Ik kon geen bonenkruid vinden hier in de supermarkt helaas... in de plaats daarvan heb ik wat tijm gebruikt.

Onze uitslag: 8 voor uitvoeren, 8.5 voor de smaak.
En een groot dankjewel aan Ibbel om verse tuinbonen weer in onze keuken te brengen +:)+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 14:42

Ik ga morgen aan de slag! Ben benieuwd! :9

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:42

Oeps, ik was het bijna vergeten :oo . Misschien dat ik het voor vrijdag op het programma zet, anders wordt het volgende week.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:11

Bij mij is het er ook nog niet van gekomen... Even een dag prikken!

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:59

Ik heb ze nu in de oven liggen, maar ik kan die wraps bijna niet hanteren met één hand en een beetje. Wordt een beetje een rommeltje dan, maar het gaat om de smaak, niet waar O:) ?

Mijn verse bonenkruidje in de tuin had de geest gegeven, en bij het tuincentrum hadden ze heel veel verse kruiden, ook veel 'ouderwetse' en onbekende, maar geen bonenkruid :n . Bij de super ook al niet, dus toch maar gedroogde gepakt.

Als gekruide fetakaas heb ik gewoon een potje Apetina classic gebruikt. Nou, ben benieuwd, het rook iig lekker, en voorproeven van het prutje was ook al lekker.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 19:05

Zoals mijn oude grootmoeder al zei: "waar het in gaat liggen ook geen blokjesmatten..."

Oftewel, het geeft niks als ze een beetje uit elkaar vallen :+
Ik doe ze trouwens in 1-persoonsovenbakjes, scheelt een hoop uit elkaar vallen (en verbrande vingers, die dingen zijn gewoon met overwanten aan hanteerbaar)

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:24

Ibbel schreef:
Zoals mijn oude grootmoeder al zei: "waar het in gaat liggen ook geen blokjesmatten..."
Dat had een uitspraak van mijn oma aan vaders kant kunnen zijn :D .

Het smaakte inderdaad prima :j . Van mijn vriend had ik er nog wat meer sambal in mogen doen, dat weet ik dan voor de volgende keer. We geven een 7½. Heb nog even een foto gemaakt met mijn mobieltje, dat zal ik later nog plaatsen :) .

Gelukkig hebben we nog wat over, da's prima voor de lunch morgen :9 .

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:25

Foto's even snel met mobiel gemaakt, gelukkig was de smaak van het gerecht heel wat beter dan de fotokwaliteit 8-) :

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UFP4LBRL-G.jpg
Nog in de pan.

Afbeelding
Hm, nou nog oprollen met één hand... :=

Afbeelding
Het restje heb ik er maar overheen gegaan, zonde om weg te doen :j . De feta zat helemaal in de rolletjes, niks over om er overheen te strooien, maar de smaak was er niet minder om :9 .

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 11:27

Ik ben er helaas niet meer aan toegekomen -O-