Zomer High Tea

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

melissa_b

Zomer High Tea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 23:35

Hallo,

Het eerste weekend van Juli, geef ik voor 5 vriendinnen een high tea :Y) . Nu ben ik op zoek naar heerlijke, luxe en zomerse lekkernijen!
Ik wil best alles zelf maken, dan is het lekker vers. Met ingrediënten van dit seizoen.

Ik wil beginnen met warme hartige hapjes, daarna koude hartige hapjes, en als afsluiting zoete hapjes.
Ook wil ik tussen iedere 'gang' een thee die daar goed op aansluit, dus thee tips zijn ook welkom :j

Iedereen alvast hartstikke bedankt!

Lielle

Re: Zomer High Tea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:06

heb je al wat gezocht op high tea op VT? Er zijn al heel wat topics over geweest.
Zo uit mijn hoofd wat dingetjes:
- scones (hartig en zoet)
- quiches
- minisandwiches
- ham- en zalmrolletjes
- fruitvlaaitjes
- bonbons
- pinwheels
- soesjes

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 09:44

Ja ik ken wel wat dingen, maar was meer op zoek naar recepten en naar andere dingen, de niet standaart

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:46

heb je al gezocht op VT? Daar staan heel veel verschillende dingen in, ook niet standaard gerechten, en vaak met recepten.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:47

Brownies, cupcakes, miniquiches, bruchetta?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 09:47

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:55

Zomer... waarom geen High Wine! Is tegenwoordig een trent aan het worden. Kun je lekker rosé enzo serveren. Tenzij jullie geen wijndrinkers zijn. :o

Sabayon!!!!! *zwijmelt weg bij de heerlijk zoete, romige smaak van sabayon...*

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 10:57

High Wine, dat klinkt ook wel gezellig :9

Wij hebben poosje geleden wat dingen gemaakt voor een Hight Tea, zal eens kijken of ik wat voor je kan vinden. Op Google staan btw ook heel veel lekkere recepten als je zoekt :)

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 11:30

@Duke, leuk ideee! Maar ik hou niet van wijn -O-

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:32

Broodjes met droog gebakken ontbijtspek, stukje kipfilet, sla, gegrilde paprika met knoflookmayo[weinig dus subtiel houden.

Broodjes met tonijnsalade[ tonijn, geraspt uitje, z en p, paprikasnippers, aardapelgeprakt[weinig] iets mayo, curriesaus], komkommer.
Tonijn salade kun je ook komkommerstukjes mee vullen.

Vulling voor gevuld ei maken en daar doorheen het eiwit in ministukjes doorheen mengen. Kan op een broodje met sla of een cherrytomaatje ermee vullen.

Minipasteibakjes[kant en klaar] vullen met gehakt of een kipmengsel, even garen in de oven.

Druif insmeren met roomkaas daarna rollen in gehakte pistachenootjes. Twee op een zo´n tapasprikker.

In muffinvorm mini appeltaartjes bakken, quiche.

Bladerdeeg gevuld met banketbakkersroom en daarboven op fruit.

Qua thee zou ik voor de eerste twee gangen iets kruidigs kiezen, en bij het zoete een fruitthee of iets met mint.

melissa_b

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 01:16

Morgen is het zover! Ik heb gekozen voor deze volgorde: warm hartig, koud hartig en als laatste zoet.

Voor de warme hartige hapjes heb ik met behulp van een kookboek gekozen voor: kaastaartjes met gerookte kip uit de oven, partybroodjes met pesto, mozzerella(hoe schrijf je dat?), en zongedroogde tomaat ook uit de oven en zelfgemaakte tortillachips met kaas uit de oven met guacamole.

Voor de koude hartige hapjes heb ik gekozem voor: zandwich met zalm, oehh wat erg, ik heb nof iets maar ben weet even niet meer wat er in de keuken ligt!

En voor de zoete trek! Scones met room en jam, chocolaatjes en fruit gedoopt in vloeibare chocoladee!

Wordt vast lekker smullen en ontzettend misselijk worden van al dat lekkers:D

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 01:20

Goeie keuzes :D
Ook lekker dat je wat frissere dingen hebt gekozen, en niet alleen maar ultrazoet :)