De ingredienten "courgette en kaas" zijn aangedragen door de winnaar van het testereecept mei, Lielle.
Lielle schreef:Na de aftrap met asperges en sinaasappel door de mods vorige keer heb ik dan nu het voorrecht om twee ingredienten te kiezen voor het Bokt testrecept. Bij het nemen van deze belangrijke beslissing ben ik natuurlijk niet over een nacht ijs gegaan. Zo heb ik al dwalend door de lommerrijke dreven van Bergen (NH) hierover lopen peinzen, waarbij diverse vissoorten aan bod zijn gekomen. Maar dat was het toch niet helemaal. Inmiddels ben ik een paar honderd kilometer zuidelijker, aan de Comomeer in Italie, en aangezien 1 juni snel dichterbij komt, hebben we gisteren onder het genot van een voortreffelijk Italiaans wijntje en een mooie truffelsalami, hierover verder gefilosofeerd. De voorstellen varieerden van Italiaanse Nebbiolowijn en truffelsalami, via kikkererwten en pasta naar sorbetijs en ananas.
Maar uiteindelijk moest er een knoop worden doorgehakt, en om iedereen de kans te geven zijn culinaire kwaliteiten tentoon ter spreiden, heb ik gekozen voor een zeer veelzijdige groente, en tweede ingredient dat in allerlei soorten te krijgen is.
In juni gaan we koken met courgette en kaas. Veel plezier!
De spelregels:
Er worden twee ingredienten opgegeven, hier mogen per recept maximaal 3 andere ingredienten aan worden toegevoegd.
Basiszaken als room, bloem, maizena (bindmiddelen dus), bouillon, kruiden en specerijen tellen niet mee als ingredient.
Iedereen heeft 10 dagen de tijd om recepten te bedenken.
Maximaal 1 recept per inzender, maar dit mag (hoeft niet) in een 'ingewikkelde' versie voor experts zijn, en in een simpele versie voor startende thuiskoks. Ook mag een vegetarische versie worden gegeven, als het uitgangsrecept niet vegetarisch is.
Daarna wordt gedurende 5 dagen een poll toegevoegd aan dit topic, waar iedereen z'n voorkeur voor een bepaalde recept kan uitspreken.
Voor het 'winnende recept' zijn vervolgens 2 weken beschikbaar om uit te testen en er een cijfer aan te geven.
De bedenker van het winnende recept geeft de twee ingredienten voor de volgende maand op.