Testrecept van de maand behouden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Voor welke optie zou je kiezen?

- Thema
9 (37%)
- Anders
7 (29%)
- Beiden
8 (33%)

Totaal aantal stemmen: 24

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Testrecept van de maand behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 14:08

In het topic [VT] Poll voor de maand maart komt naar voren dat de nieuwe testrecept van de maand niet een groot succes is.
Ik heb hierover al contact gehad met een gebruiker en aangezien meerdere gebruikers aangeven dat de testrecept van de maand niet geweldig is wil ik samen met jullie kijken wat wel een goed idee zal zijn.
Wat missen jullie in het testrecept van de maand en wat zouden jullie graag willen? Willen jullie een testrecept van de maand behouden of misschien een onderscheid hebben in beginners/basis testrecepten en gevorderde testrecepten?

Brittol

Re: Testrecept van de maand behouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:12

Nou,ja.. Volgensmij was dit een tijdje terug ook al aan de orde. Toen was er dus een nieuw concept gekomen, maar dat slaat blijkbaar ook niet echt aan.
Als eerst was ik wel voor het behouden van het testrecept, maar nu hoeft het van mij ook niet zo erg meer. Er zijn te weinig geintresseerden.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-11 14:15

Zou je een nieuw concept willen of het alleen laten bij de topics die op VT worden geopent?

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:49

Ik weet niet of we de oude stijl nog een keer kunnen proberen?
Dus een recept zoeken, desnoods 1 moeilijke en 1 makkelijke per maand en dat we die dan na moeten maken. Vond ik persoonlijk toch het leukst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:11

Ook bij mij grote voorkeur voor weer een echt testrecept, of anders voor minder grote of 'wollige' (niet echt concrete) thema's.

Wbt testrecept:
'probleem' wat ik met het testrecept had in de laatste maanden dat het bestond, was dat het niet meer om koken ging maar om eten klaarmaken. Ik vind een broodje hamburger of een rauwkostsalade niet testreceptwaardig. Ik heb op zich geen probleem met niet te ingewikkelde recepten, maar er zijn grenzen.

Wbt concretere thema's:
Persoonlijk kan ik meer met thema's als bv: stoofschotels, spruitjes, grillgerechten, stamppotjes anders dan klassiek, soepen etc. Dan met 'kerstrecepten met een twist' of 'gezond maar gevarieerd en betaalbaar' want onder dat laatste valt 99% van de dingen die ik in de keuken in elkaar draai. Ik heb dan geen idee meer wat ik aan moet dragen, de keuze wordt dan te groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:22

Ik heb nog steeds de voorkeur voor het oude systeem. Namelijk 1 vast recept wat mensen moeten uitproberen, er zijn nog steeds legio recepten in het overzichten-topic die niet uitgeprobeerd zijn. Kritiek daarop was dat het soms te makkelijk en soms te moeilijk was. Dit werd toen opgelost met het proberen van verschillende gradatie en recepten. (3 gangen bijv.) maar dat werkte geloof ik niet goed. Mijn idee is daarom het volgende :

- 1 recept als 'Het Testrecept' bestempelen, ene maand makkelijk, andere maand moeilijk, maar geen lukraak ingrediënten bij elkaar gooien-recept, het moet wel echt koken / bakken / oid zijn. Heb je een makkelijk recept : meld dan dat mensen er een eigen twist aan mogen geven of zich erop inspireren voor het te verbeteren, te veranderen, aan te vullen met voorgerecht / bijgerecht wat erbij past / etc ...

Randvoorwaarden : niet iedereen instemming geven in welk recept want daar zijn er gewoon teveel mensen voor. Dus niet met polls en stemmen en suggesties aandragen werken, teveel keuze werkt nl ook verwarrend. Verder afwisseling tussen : Maaltijd (hoofdgerecht) / Nagerecht of Baksel.

Themakoken kan ook, maar dan wel met de uitbreiding dat er een bepaald ingrediënt gebruikt moet worden bijv.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:23

Het jammer aan het nieuwe concept is, iedereen kan/mag recepten posten. Maar niemand doet verslag van of iets goed bevonden is en zoals Sonja aangeeft misschien waren niet alle suggesties testreceptwaardig.
Leuk dat sommigen de moeite deden om recepten te google'en, maar dat kan ik zelf als ik dat wil ook.

misschien een mix van het oude concept en het nieuwe? Dus nog "stemmen" over het thema of seizoensgebonden ingrediënt (is ook goedkoper), diegene die een leuk recept weten pb'en dit naar de "verantwoordelijk" En bij het begin van de maand 1 recept of menu, die iedereen kan uitproberen en zijn bevindingen meldt?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:29

ik opende dat topic ook een tijd geleden
maar omdat er zoveel keus was en ik meerdere dingen wel zou lusten maar weggeklikt
er was imo dus teveel keus
je kan bijv. wel een poll maken met 3 recepten waar dan uit gekozen kan worden???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:38

Of bijvoorbeeld wel een thema nemen en dan twee weken de tijd geven om korte omschrijvingen van recepten in te dienen, gewoon in het topic, en dan daar ui te laten kiezen welke het wordt. En dat dan degene waarvan de omschrijving gekozen is, dan het hele recept bekendmaakt.
Voorbeeldje: thema lente.
Omschrijving van mijn recept: lamsvlees in vrolijke lentekleuren waar je de zon al in proeft.
En als dat dan gekozen zou worden, dan zou ik het hele recept mogen plaatsen.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:26

"ui te laten kiezen"? leuke woordgrap ;) ;)
maar dat lijkt me helemaal een leuk idee, dat de leukste omschrijving het dan wint? ik zou dat iig proberen, want ik vond het vorige topic wel aansprekend genoeg om aan te klikken, maar qua inhoud niet helder/duidelijk genoeg om door te klikken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:49

Haha ja is ff wennen, typen op Ipad.

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:16

ik sluit me helemaal bij maya aan. Ik vind het leuk als er 1 recept is, niet te simpel maar juist eens een keer wat anders, ene keer een taart oid andere keer een hoofdgerecht. Wie het bedenkt maakt me niet uit, er staan ook genoeg recepten op voedertijd. Wat ik nu bijvoorbeeld leuk zou vinden is de broodpudding die laatst is geplaatst.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 00:39

mm broodpudding lijkt mij nu juist weer niet iets wat ik zou willen proberen ;)
mmm ipad, jalooers! ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 21:23

Ik vind het toch lastig om aan de hand van een thema te koken. En vaak worden er tig recepten gepost, en dan heb je ook niet echt het idee van cijfers geven, dat vind ik juist wel leuk. Doe mij het oude concept maar weer, kan zijn dat ik het dan een keer niet lekker vind maar dan de volgende keer maar weer. Het huidige systeem werkt blijkbaar ook niet idd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:05

Het is idd niet echt een succes geworden.
Heb alleen ook niet echt een idee wat wel een goedlopend concept is.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:08

misschien recepten kiezen op basis van ingredienten??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 11:59

Op de BBC heb je het programma Ready, Steady, Cook. Zoiets is ook altijd wel leuk. Krijgen ze een gast of quickiebag met een X aantal ingrediënten, en dan mogen ze daar iets leuks van in elkaar flansen. Zo zou je op zich wel steeds kunnen variëren, gezien er toch wel heel veel verschillende wensen en meningen zijn.

Dus maandelijks afwisselen tussen :
- Vast recept wat iedereen moet volgen en beoordelen.
- Themakoken op basis van een thema / met 1 vast ingrediënt.
- Basis-recept waar mensen zich exact op kunnen volgen, of op mogen laten inspireren door het te veranderen / bijgerecht / voorgerecht / nagerecht bij te verzinnen.
- Aantal ingrediënten opgeven, en zie maar wat eruit komt, maar al die ingrediënten (zeg 3 stuks) moeten erin voorkomen.
- Naam van een gerecht geven zoals Sonja suggereert ? (ik begrijp dat concept niet helemaal, sorry :o )

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:11

Dat is inderdaad een heel leuk idee!

Het huidige maart topic kan ik niet zoveel mee, zoveel wat voor 1pers gemaakt kan worden, kwestie van afwegen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:12

Het oude concept was leuk inderdaad. Eén recept kiezen, maken, beoordelen. Lekker duidelijk.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 13:36

Maya schreef:
- Aantal ingrediënten opgeven, en zie maar wat eruit komt, maar al die ingrediënten (zeg 3 stuks) moeten erin voorkomen.

Ja, dat vind ik een heel leuk idee! :j

Huidige testrecept kan ik ook niets mee. Voor 1 persoon is een kwestie van afwegen zoals F_orumster ook al zegt...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:03

ik ben voor het oude systeem, iedere maand een leuk, lekker maar ook juist apart recept
iets om uit te proberen , iets wat je niet zomaar even zelf bedenkt zeg maar

het huidige concept is veel te ruim en te wollig wat een medebokker al aangaf ,
ik vind het juist leuk om een uitdaging of verrassend recept voor mijn neus te krijgen en dat dan eens te proberen

ander dingetje wat me leuk lijkt maar misschien niet bij dit topic thuishoort, of misschien wel
is seizoensrecept, juist iets met wat in het seizoen is en daar dan een , of meerdere verrassende recepten van

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 21:14

Ready steady cook is leuuk!

Koken op ingredienten is ook wel interessant, maar dan wel met meer dan 1 verplicht. Toch denk ik dat dat lang niet zoveel mensen trekt, ik zelf ben niet zo goed in creatief koken.. :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:09

Er komen leuke dingen voorbij. Het oude concept was ook leuk, alleen de laatste paar keer niet te doen als vegetarier. Mocht dat terug komen, zou ik het wel prettig vinden dat er recepten worden gekozen die ook door vegetariers aan te passen zijn. Eventueel wil ik daarvoor best het recept 'nakijken' of het ook te doen is als vegetarier.

Wat iemand anders aangaf om de recepten te kiezen via poll, lijkt mij ook een leuke.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 15:54

leuk idee lijkt me ook hoe maak jij je klassieker? zoals nasi bijv. (zie reclame van rudolph van veen bij live4you)
iedereen geeft wel een draai aan een recept. dus dat kan best leuke topics opleveren lijkt me!

emytje de poll hebben we gehad [VT] Poll voor de maand maart maar dat was niet zo'n succes (maar misschien ook wel omdat er teveel keuze was!?)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 19:40

Ik denk ook dat als we een thema willen blijven gebruiken het concreter moet. Dus of een of meer duidelijke ingrediënten, of een techniek of een land/streek.
En anders weer een testrecept, maar dan inderdaad een betere variatie in soort recepten en moeilijkheidsgraad.