Poll voor de maand maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Welke testrecept willen jullie voor de maand maart?

Poll eindigt op

Eieren
9 (11%)
Hartige taarten
9 (11%)
Recepten met iets aparts
1 (1%)
Risotto
1 (1%)
Quiche
4 (5%)
1 persoonsgerechten
13 (17%)
Vegetarisch (niet vieze vleesvervangers)
7 (9%)
Indonesisch
Geen stemmen
Afrikaans
2 (2%)
Zuid amerikaans
Geen stemmen
Thais
1 (1%)
Aziatisch
Geen stemmen
Feestelijke brunch/lunch gerechten
6 (7%)
alles uit de oven of makkelijk in 1 pannetje
8 (10%)
typische lente gerechten
9 (11%)
frituren
2 (2%)
Picknickgerechten
4 (5%)

Totaal aantal stemmen: 76

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Poll voor de maand maart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 20:38

Hierbij de poll dat bij de brainstormtopic van de maand maart hoort.
Stemmen kan t/m 15 maart waarna er een topic geopent zal worden met de thema van maart.
Ik heb een aantal opties weg moeten laten omdat de lijst te groot was voor de poll, dit waren lente-recepten dat ik samen heb gevoegd tot typisch lente-gerechten.

Als je stemt, laat dan in het topic weten welk thema jouw voorkeur heeft en waarom om verwarring te voorkomen.
Bedankt voor jullie input!

Leinearthur

Re: Poll voor de maand maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:40

Hartige taarten, omdat dat gewoon weg erg lekker is meestal :j

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:42

Hartige taart ook hier :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:49

Ik heb voor eieren gekozen, omdat ik bezig ben met een koolhydraatarm dieet en ik me dus ziek eet aan eieren :') . Alle variaties zijn dus welkom :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 23:01

Ik heb voor de quiche gekozen omdat ik erg benieuwd ben naar lekkere recepten om quiche te maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 09:43

eieren, omdat pasen eraan komt.

16 stemmen en vijf reacties :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:51

Ook van mij een stem voor eieren, ivm Pasen en gewoon lekker. Ik doe te weinig creatiefs met ei. Ik kan schofterig lekkere foe yong hai maken maar daar blijft het eigenlijk wel bij.
In de meeste hartige taarten zit ook wel ei toch? Mooi te combineren!
Als het eieren wordt hoop ik dat er iemand met een goed en makkelijk recept voor sabayon komt! Dat vind ik heerlijk maar heb me er nog nooit aan gewaagd.

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:12

Ik heb op mijn eigen suggestie gestemd: picknickgerechten, omdat het mooie weer er weer aan komt. Vind dat er dit keer veel leuke dingen bij zitten!

j0j0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:57

Kon moeilijk kiezen, maar heb gestemd voor de lente gerechten. Omdat de lente eraan komt natuurlijk, maar ook omdat ik benieuwd ben naar zulke gerechten.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:20

Ik heb voor de brunch/lunch gerechten gekozen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:01

Lastig kiezen deze keer! Ik ben uiteindelijk voor 1-persoonsgerechten gegaan, ik zit toch vaak aan te klooien omdat in je eentje eten nou eenmaal niet echt economisch is. ;)

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:04

Ik ben voor de 1-persoonsgerechten gegaan omdat ik binnenkort toch wel iets meer voor mezelf wil kunnen maken dan pizza of patat halen :+

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:06

RedPassion schreef:
Lastig kiezen deze keer! Ik ben uiteindelijk voor 1-persoonsgerechten gegaan, ik zit toch vaak aan te klooien omdat in je eentje eten nou eenmaal niet echt economisch is. ;)

Ik vond het ook moeilijk kiezen maar ben ook voor 1-persoonsgerechten gegaan. Zelfde probleem idd als jij RedPassion. Woon nu klein half jaar op mezelf en vind het toch regelmatig vrij lastig wat betreft het maken van 1-persoonsgerechten. Meestal moet ik de helft invriezen en dan een paar dagen later weer opwarmen of kan ik de helft weg gooien :+.

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:26

Ik ben uiteraard voor mijn eigen suggestie gegaan, de 1 persoonsgerechen.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:31

Ik ben ook om de eerder genoemde redenen voor de 1 persoonsgerechten gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:37

Hmmmmmzzzzzz de eenpersoonsgerechten gaan aan kop. Ik heb eigenlijk geen idee wat eenpersoonsgerechten zouden moeen zijn. In principe kan alles voor een persoon, gewoon minder ingredienten gebruiken. Naar wat voor recepten zoeken we dan precies?
Dit ljkt een beetje mijn afhaakreden te worden bij de testrecepten namelijk, ik heb geen beeld en geluid bj de thema's.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:39

Eenpersoonsgerechten zie ik als gerechten met producten die makkelijk in kleine hoeveelheden te koop zijn en waardoor het niet meteen stervensduur wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:41

Ik kook nooit voor een persoon dus ik ben nog in de veronderstelling dat tegenwoordig alles ook in kleine hoeveelhden te koop is denk ik :D
Bij wat voor produkten loop je er in de praktijk tegenaan dat het alleen in grote hoeveelheden te koop is dan?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:42

Gestemd op eieren, eigenlijk kan je met eieren veel van de thema's uit de poll invullen :D
Van hapjes, tot brunch, tot hartige taarten, tot eenpersoonsgerechten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:27

ik sluit me ook bij Sonja aan, ik vind de thema's weinig inspirerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:32

Ik heb er net over zitten pben met een mod (super hoor zo'n actieve interventie) en ik denk wel dat het vooral aan mij ligt hoor. Ik vind de thema's zo "groot" dat ik er in verdwaal. Ik heb het liever concreter, bv Spuitjes, stoofschotels, grillgerechten, tajine, curries etc. Dat vind ik makkelijker.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:43

Weet ik niet Sonja, ik heb hetzelfde gevoel.
als ik naar de laatste thema's kijk (Gezonde maar lekkere en gevarieerde maaltijden, budgetrecepten, kerstgerechten met een twist) dan ga ik daarin mee. Mn de laatste twee (budget en gezond/lekker) vind ik helemaal geen thema, dat doe ik sowieso al vaak genoeg en daar hoef ik niet apart iets voor te bedenken. Het daagt niet uit voor een meer ervaren kok, en daar reken ik mezelf wel onder. Idem met eenpersoonsgerechten, nog los van het feit dat we thuis met 2-en zijn, daar kan ik zo tien recepten voor opratelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:51

Ja ik ook. Daarom ben ik altijd zo benieuwd waar degenen die voor zo'n thema stemmen precies naar op zoek zijn. Maar daar krijg je meestal gewoon geen helder antwoord op, net als met die kerstrecepten met een twist bijvoorbeeld. Tig stemmen, maar geen antwoorden, en uiteindelijk ook geen echt leuke resultaten.
Ik vond de nieuwe opzet best leuk, maar heb geloof ik alsnog meer op met hoe het eerst ging.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:59

Ik vond het oude ook veel leuker. Dat iedereen hetzelfde gerecht ging maken en dan resultaat (met foto;s) plaatste.
Dit heeft eigenlijk niks meer met testen te maken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:03

Nee dat vind ik ook, dat het niets meer met testen te maken heeft, het is nu meer themakoken. Ook niets mis mee overigens.
Wat ik leuk vond met het oude testrecept, was eigenlijk ook wel dat zowel beginnende of doorsneekoks er hun ding mee konden doen, en dat je zag dat de wat meer gevorderde hobbykoks het rcept soms net wat meer smaak, kleur of vorm konden geven. Ik vond dat altijd wel leuk en probeerde daardoor een volgende keer dat ikiets maakte ook vaak net iets anders :)